نکات طلایی برای کوهنوردی

به گزارش ایران عکس، خبرنگاران: بایدها و نبایدهای کوهنوردی برای همه کوهنوردان، الزامی است و عدم رعایت آن، خطرهای احتمالی را افزایش می دهد.

نکات طلایی برای کوهنوردی

مثل همه ورزش های دیگر، کوهنوردی شما را ملزم می سازد تا قوانین و مقرارت مرتبط با آن را بدانید. رعایت این قوانین، برای کسانی که وارد دنیای کوه و طبیعت می شوند، یک اصل مهم و اساسی به شمار می رود، اگر چه بعضی از افراد، در رعایت آن اهمال می نمایند و خطرهای احتمالی را نادیده می گیرند.

قبل از عزیمت به منطقه ها کوهستانی، خصوصاً قبل از صعود به ارتفاعات بالا، باید مطمئن شوید که شما توانایی این کار را دارید. در کوهنوردی، در صورتی که از شرایط جسمی و روحی مطلوب برخوردار نباشید، احتمال بروز سانحه بالا می رود. لازمه کوهنوردی فقط آمادگی جسمانی و مهارت نیست، بلکه تجهییزات و اسباب خاص خود را نیز می طلبد. پس باید مطمئن شوید که تمام وسایل مورد احتیاج را با خود به همراه دارید.

در عین حال، کوهنوردی یک ورزش تیمی است، بنابراین از کوهنوردی به صورت انفرادی اجتناب کنید، زیرا در زمانی که به کمک احتیاج دارید، کسی برای کمک شما وجود نخواهد داشت.

شناسایی هدف: از کوهی که هیچ تحقیقی درباره اش نکرده اید، هرگز بالا نروید. بهتر است هنگامی که اطلاعات کافی از هدف خود ندارید، به تیم معتبری ملحق شوید که اطلاعات کاملی از کوه مورد نظر شما دارند و یا ضمن آموزش های لازم، خودتان را به آخرین نقشه مسیر مجهز کنید .

رستوران های روباز مشهد

رستوران نزدیک حرم مشهد

فهرست وسایل سفر به مشهد با اتوبوس

در زمان کوهنوردی: پس از صعود، چیزی را از خود بر جای نگذارید و بعلاوه چیزی را از کوه برای خود بر ندارید .از وسایلی مانند پودر صابون که سازگار با طبیعت است، بهره ببرید و منابع آب را آلوده نکنید .پیروی از دستورات سرپرست تیم الزامی است، از گروه نیز جدا نشوید و بدانید عدم حرکت در مسیر معین، احتمال گم شدن شما را زیاد کند و ضمناً، هرگز خارج از حیطه توانایی های خود کوهنوردی نکنید و بدانید که چه موقع باید به مبدأ برگردید .بسکمک از کوهنوردان به خاطر عدم درک شرایط طبیعی و تغییرات محیطی و یا شرایط جسمی و روحی خود، هنگام کوهنوردی دچار آسیب می شوند. پس باید واقع بین و انعطاف پذیر باشید و منطقی تصمیم بگیرید .

بعد از کوهنوردی: اطلاعات و تجربیات هر برنامه ای، با توجه به دیدگاههای افراد مختلف، می تواند متفاوت باشد. پس سعی کنید گزارشی از برنامه کوهنوردی خود را با ذکر جزئیات آن تهیه کنید. این گزارش، ضمن مفید بودن برای فعالیت های بعدی خود شما، برای دیگرانی هم که در همان محیط و شرایط، خواستار کوهنوردی هستند، سودمند خواهد بود. پس برای هر آنچه که انجام می دهید، ارزش قائل باشید و در ثبت آن بکوشید .

نکته: با پیروی از دستورالعمل ساده، نه تنها به دیگران شانس تجربه کردن در کوهستان و طبیعت را می دهید، بلکه می توانید مطمئن باشید که همواره طبیعتی زیبا، فارغ از رویدادهای تلخ، در اختیار همگان قرار گرفته است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 31 خرداد 1402 بروزرسانی: 31 خرداد 1402 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2260

به "نکات طلایی برای کوهنوردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکات طلایی برای کوهنوردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید