واکنش منوچهر محمدی به توقیف غیررسمی فیلمش

به گزارش ایران عکس، در پی حاشیه های پیش آمده برای فیلم چپ، راست تهیه کننده این فیلم، نامه تندی خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت.

واکنش منوچهر محمدی به توقیف غیررسمی فیلمش

به گزارش خبرنگاران، چپ، راست به کارگردانی حامد محمدی یک کمدی سیاسی است که سال گذشته پس از تمام شدن مراحل فنی متقاضی حضور در سی ونهمین جشنواره فیلم فجر شد ولی به دلیل ممیزی های شورای پروانه نمایش مجوز حضور در جشنواره را پیدا نکرد و از همان زمان یکی از حاشیه سازهای جشنواره بود. با این حال پایان پروانه نمایش فیلم صادر شد و چپ، راست یکی از فیلم هایی بود که بارها در دوران رکود سینما در کرونا نامش برای اکران مطرح می شد، تا اینکه طبق اعلام شورای صنفی نمایش تاریخ اکران عمومی اول دی ماه مشخص شد.

اما امروز 28 آذرماه محمدرضا فرجی - مدیرکل دفتر نظارت برعرضه و نمایش فیلم سازمان سینمایی - رسما اعلام نمود که فیلم چپ، راست برای نمایش عمومی به اصلاح نیاز دارد و در دولت قبل هم از سوی شورای پروانه نمایش مشمول اصلاحات شده بود که بخشی از آن اصلاحات از آن زمان هنوز صورت نگرفته است.

حال در پی این اتفاق ها و منتفی شدن اکران چپ، راست از اول دی ماه، منوچهر محمدی - تهیه کننده این فیلم - در نامه ای تند به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به این ماجرا واکنش نشان داده است.

در این نامه آمده است، من منوچهر محمدی، با کارنامه ای مشخص در سینمای ایران، اعلام می کنم علیرغم داشتن پروانه نمایش معتبر برای فیلم سینمایی چپ، راست از وزارتخانه تحت امر شما، دو هفته است که جز ... و جعلیات برای جلوگیری از نمایش این فیلم، چیزی ندیده ام و گواهان معتبری برای تصدیق این مدعا وجود دارد.

محمدی همچنین در نامه خود آورده است: من و همکارانم با این شیوه مدیریت جز روزهای تلخ و اندوهبار برای سینمای ایران تصور نمی کنیم

این تهیه کننده سینما در پایان نامه تاکید کرده است، من از هزینه دادن باکی ندارم. امیدوارم شما هم که باب زبان داغ و درفش با اهل فرهنگ گشوده اید، آماده هزینه دادن باشید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1988

به "واکنش منوچهر محمدی به توقیف غیررسمی فیلمش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکنش منوچهر محمدی به توقیف غیررسمی فیلمش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید