انتها اجرای طرحهای مطالعاتی سینما شیرین آبادان

به گزارش ایران عکس، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، سرانجام اجرای طرحهای مطالعاتی سینما شیرین آبادان صورت گرفت.

انتها اجرای طرحهای مطالعاتی سینما شیرین آبادان

سید شمس الدین نوربخش غفاری اضافه نمود: طرح مطالعاتی سینما شیرین در آینده ای نزدیک به خاتمه خواهد رسید و پس از تکمیل طرح های مطالعاتی عملیات بازسازیی شروع خواهد شد.

او با یادآوری این مطلب که در ماههای گذشته نقشه فاز اول و دوم پروژه بازسازی سینما شیرین اجرایی شده، تاکید نمود: با هدف حفاظت هر چه بیش تر از این بنای تاریخی ارزشمند، طرح های مطالعاتی در ادامه روند حفاظت و بازسازی برحسب ضرورت همچنان ادامه خواهد داشت.

وی در مورد اقدامات مطالعاتی و حفاظتی که در مدت اخیر در سینما شیرین آبادان اجرا شده، گفت: با توجه به اینکه در ماههای گذشته عملیات ابتدایی حفاظتی بازسازیی خاتمه یافت، بزودی و با تکمیل نهایی طرح مطالعاتی، شروع کارهای بازسازیی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آبادان در مورد مراحل بازسازی بناهای تاریخی نیز تاکید نمود: برای کار بازسازی ابتدا باید روی مطالعه و شناخت بنا متمرکز شد و بنا را از وجوه مختلف تاریخی، کالبدی و تکنیکی آنالیز کرد.

او با تاکید بر ضرورت حفظ و احیا بناهای تاریخی گفت: به دلیل فرسودگی ناشی از گذشت زمان بناهای تاریخی همیشه نیازمند بازسازی هستند. بنابراین و برای رسیدن به نقطه مطلوب در کار بازسازی بناهای تاریخی وجود طرح های مطالعاتی لازم است.

نوربخش غفاری با بیان اینکه وجود طرح های مطالعاتی برای بازسازی بناهای تاریخی اولویت دارد، گفت: ارائه برنامه راهبردی و ضوابط اجرایی از نتایج اجرای این طرح مطالعاتی است.

منبع: همگردی
انتشار: 8 شهریور 1402 بروزرسانی: 8 شهریور 1402 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2286

به "انتها اجرای طرحهای مطالعاتی سینما شیرین آبادان" امتیاز دهید

1 کاربر به "انتها اجرای طرحهای مطالعاتی سینما شیرین آبادان" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتها اجرای طرحهای مطالعاتی سینما شیرین آبادان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید