چاووش اوغلو: اتحادیه اروپا برای جلوگیری از پدیده مهاجرت با قدرت وارد لیبی گردد

به گزارش ایران عکس، وزیر خارجه ترکیه گفت: اتحادیه اروپا برای مقابله با پدیده مهاجرت در لیبی با قدرت وارد شده و از دولت لیبی حمایت کند.

چاووش اوغلو: اتحادیه اروپا برای جلوگیری از پدیده مهاجرت با قدرت وارد لیبی گردد

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه که به لیبی سفر نموده است در جمع خبرنگاران طی سخنانی گفت: اتحادیه اروپا برای مقابله با پدیده مهاجرت در لیبی با قدرت وارد شده و از دولت لیبی حمایت کند.

وی با بیان اینکه اگرچه به طور رسمی هنوز آتش بسی در لیبی اعلام نشده اما شاهد فروکش کردن درگیریها هستیم. نیازهای اساسی باید برطرف گردد و به مردم خدمات ارائه گردد، گفت: ما در این موضوعات به لیبی یاری می کنیم. کارخانه های ما در اینجا سرمایه گذاری نموده اند و شاهد سرپا شدن اقتصاد هستیم. بین دو کشور دیدارها در سطوح مختلف ادامه خواهد یافت.

وزیر خارجه ترکیه با بیان اینکه فروکش کردن درگیریها به معنی حل شدن مسائل نیست، گفت: بحرانی که حفتر در لیبی به راه انداخته هنوز حل نشده و ترکیه اظهار داشت که بر روی میز تا رسیدن به نتیجه اقدامات خود را دنبال خواهد نمود.

چاووش اوغلو همچنین در مورد عملیات اتحادیه اروپا در دریای مدیترانه موسوم به ایرینی نیز گفت: عملیات ایرینی یک عملیات جانبدارانه است. حمایت آلمان از این عملیات نیز درست نبود.

وی همچنین در مورد انفجار بندر بیروت نیز گفت: 8 هموطن ما در این حادثه مجروح شدند. یکی از شهروندان مورد عمل جراحی نهاده شد و یک عمل دیگر نیز باید انجام دهد. سایر افراد شرایط مناسبی دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1152

به "چاووش اوغلو: اتحادیه اروپا برای جلوگیری از پدیده مهاجرت با قدرت وارد لیبی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاووش اوغلو: اتحادیه اروپا برای جلوگیری از پدیده مهاجرت با قدرت وارد لیبی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید