خبرنگاران فرانسه از یاری های اقتصادی به لبنان اطلاع داد

به گزارش ایران عکس، تهران- خبرنگاران- وزیر دارایی فرانسه روز یکشنبه از آمادگی پاریس برای تامین نیازهای اقتصادی لبنان اطلاع داد.

خبرنگاران فرانسه از یاری های اقتصادی به لبنان اطلاع داد

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش دیلی استار، برونو لومر در خاتمه نشست وزرای مالی کشورهای گروه 20 در ریاض با هشدار به تاثیرات سیاست های آمریکا در منطقه و تاثیر آن بر اقتصاد لبنان گفت: فرانسه آماده است تا از نظر مالی از جمله دوجانبه یا چند جانبه از لبنان حمایت کند.

لومر اضافه کرد: فرانسه همواره آماده یاری به لبنان است و در گذشته همواره این گونه بوده است و در آینده نیز این گونه خواهد بود.

وزیر دارایی فرانسه در ادامه تاکید نمود: در صورت هرگونه احتیاج به یاری در لبنان، فرانسه در آنجا حضور خواهد داشت.

حسان دیاب نخست وزیر لبنان در ماه گذشته از اتحادیه اروپا خواست برای پشت سر گذاشتن و حل بحران مالی و مالی و تامین احتیاجهای معیشتی مردم، سیستم ارتباطی برای یاری ضروری و فوری به این کشور برقرار کند.

وی در ملاقات با رالف طراف نماینده اتحادیه اروپا در لبنان و سفیران کشورهای اروپایی در بیروت تاکید نمود: لبنان احتیاجمند یاری رسانی سریع در همه زمینه ها، از جمله برق، دارو، مواد غذایی و مواد اولیه است.

حسان دیاب اضافه کرد: دولت لبنان منتظر شروع اجرای نتایج نشست سیدر است و برنامه ریزی لازم را برای اجرای اصلاحات مورد نظر اتحادیه اروپا انجام داده و در این ارتباط کمیته مشترک میان وزارتخانه ها برای پیگیری پیشرفت های حاصل شده، تشکیل شده است.

گروه بین المللی حامی لبنان در نشست موسوم به سیدر در پاریس 17 آذر ماه گذشته تصویب کرد در صورت انجام اصلاحات مالی و اجتمای در لبنان 11 میلیارد دلار به این کشور یاری کند.

این گروه شامل نمایندگان سازمان ملل، چین، فرانسه، آلمان، ایتالیا، روسیه، انگلیس، آمریکا، اتحادیه اروپا و اتحادیه عرب بوده و درسال 2013 میلادی تشکیل شده و محل برگزاری نشست های آن در پاریس است.

منبع: ایرنا
انتشار: 13 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 787

به "خبرنگاران فرانسه از یاری های اقتصادی به لبنان اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران فرانسه از یاری های اقتصادی به لبنان اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید