چگونه پوست سالم و صاف داشته باشیم؟

به گزارش ایران عکس، سال های زیادی از اثبات ارتباط بین اعتمادبه نفس و ظاهر افراد از طریق روان شناسان می گذرد و آن ها همواره تاکید دارند که اعتمادبه نفس پایین می تواند مانع بزرگی برای سر راه رشد و پیشرفت شخصیتی و اجتماعی هرکسی ایجاد کند. این گزارش بهمن 98 در ماهنامه تندرستی منتشر شده است.

چگونه پوست سالم و صاف داشته باشیم؟

پس از آن جا که ظاهر صورت یا همان پوست با اعتمادبه نفس پیوند خورده، داشتن پوستی سالم و زیبا می تواند زندگی شما را به یک زندگی رضایت بخش تر و پیروز تر تبدیل کند. شما وقتی پوست سلامتی دارید، می توانید با اطمینان بیشتری با فعالیت های روزمره و چالش های زندگی روبه رو شوید. با رعایت یک رژیم درست مراقبت از پوست خواهید دید که اعتمادبه نفس شما کلی تقویت شده است.

درواقع این رابطه مثبت و مستقیم شخصیت با جسم ما یک نیروی محرک واقعی در زندگی است که در اصل، رابطه ما با دیگران را شکل می دهد. به همین علت مراقبت صحیح از پوست ارتباط بین روان و پوست را آسان می نماید و به شما این امکان را می دهد تا در کنار زیبا بودن، راضی، شاد و پر از اعتمادبه نفس باشید. برعکس مسائل پوستی می تواند شما را دچار خجالت، کاهش اعتماد به نفس، اضطراب و حتی افسردگی کند.

در شرایطی که پوست همه ما حساس، مستعد آسیب و مسائل پوستی است. به یاد داشته باشید، از پوست خود مراقبت بهتر و حرفه ای تری داشته باشید. تجربه ثابت نموده است افراد با مسائل جدی پوستی در طول زندگی دچار اثر منفی روانی خواهند شد که می تواند منجر به عقب نشینی اجتماعی و انزوای آن ها گردد.

لایه برداری ساده و حرفه ای از لایه اپیدرم پوست

با جوش هایی که گاه و بیگاه روی صورت مان جا خوش می نمایند، خشکی و ناهمواری هایی که مدام مقابل آینه آن ها را روی پوست مان می بینیم همواره از زیبایی و جوانی پوست که تصورش را می کردیم، فرسنگ ها فاصله داریم. منافذ و دانه های سیاه روی بینی و اطراف آن هم که پاک ناامیدمان نموده است. بارها ماسک های پاک نماینده و کرم های حاوی دانه های اسکراب را هم امتحان نموده اید اما همه چیز موقتی است.

این جاست که روش های درمانی روز جهان از طریق کارشناسان زیبایی می توانند مفید واقع شوند. آن هم با پیشنهاد شیوه هایی مانند درماپلین که در داشتن پوستی صاف و بی نقص به شما یاری می نماید. اما از درماپلین چه می دانید؟ دکتر سارا حجتی، متخصص پوست همراه با شایلی الوندی، متخصص مراقبت های پیشرفته پوست، مو و زیبایی همه نکات درباره این شیوه را به شما ارائه خواهند داد.

درماپلین؛ لایه برداری با تیغ بدون آسیب و نقاهت

بسیاری از ما در انتخاب روش درمانی و زیبایی پوست در پی گزینه هایی با بیشترین تاثیر و کمترین آسیب هستیم. درماپلین درست همین دو ویژگی را در خود دارد و به علت کم عارضه بودن و بهبودی سریع و راحت در مدت کم بسیار مورد استقبال قرار گرفته است. شاید تنها مشکل شما برای استفاده از این روش پیدا کردن یک متخصص و کارشناس آموزش دیده و حرفه ای باشد که بتواند این روش درمانی را به برترین شکل برای شما انجام دهد. دکتر سارا حجتی معتقد است که این روش درمانی برای افرادی که در پی پوستی جوان، صاف و روشن ترند، موثر خواهد بود.

درماپلین (Dermaplaning) یک روش درمانی پوستی است که با استفاده از یک تیغه لایه بردار مخصوص که به آن میکروپلاین هم می گویند، سلول های مرده و موهای کرکی از سطح لایه اپیدرم پوست صورت برداشته می گردد. درواقع پاک سازی به این شیوه سطح پوست شما را صاف، جوان و درخشان می نماید. از طرفی جای زخم های سطحی به جای مانده از آکنه، جوش و بعلاوه لک و ناهمواری های ایجاد شده روی پوست شما را هم از بین می برد.

به علاوه این که درماپلین با از بین بردن پرزهای نازک و نرم روی صورت هم سطح آن را صاف و یکدست می نماید. این روش می تواند برای هر نوع پوست و افراد به منظور برطرف جای جوش، تیرگی و خستگی پوست، پوست های خشک، آفتاب سوخته و ترمیم جای چین وچروک های ریز انجام گردد.

پاک سازی منافذ و برطرف ناهمواری ها با تراشیدن سطحی پوست

پوست ما روزانه در معرض سموم، آلودگی های محیطی، اشعه های مخرب و تحریک نماینده آفتاب قرار می گیرد که همین علت باعث می گردد لایه بیرونی پوست شما خسته و افتاده به نظر برسد و باعث پیری زودرس گردد. در چنین شرایطی درماپلین به طور موثر سلول های پوستی آسیب دیده را از بین می برد تا جایی که با تولد سلول های تازه پوست می توانید خیلی سریع در آینه تغییرات تازه را مشاهده کنید.

شاید در ابتدا نگران شوید، چون تیغه درماپلین در نگاه اول همچون تیغی است که برای اصلاح موهای بدن استفاده می کنید اما درواقع این ابزاری فرق دارد. تیغه استریل که در زاویه 45 درجه به آرامی روی پوست صورت کشیده می گردد، سلول های مرده، بافت زخم یا جوش و دیگر مواد به جای مانده ای را که موجب شده سطح پوست شما ناهموار به نظر برسد، از بین می برد. درماپلین یا درم زدایی روشی بدون درد است و شما در فرآیند این درمان احساسی شبیه کشیدن تیغ برای تراشیدن موهای دست یا پا خواهید داشت.

بنابراین متخصص زیبایی، پوست شما را تمیز و سپس خشک می نماید. در مرحله بعد او یک قسمت از پوست شما را با یک دست کشیده و تیغه استریل را با زاویه 45 درجه در دست دیگر نگه می دارد و با تراش های سریع و کوتاه، لایه برداری را آغاز می نماید که تا اتمام کار چیزی حدود 20 تا 30 دقیقه زمان احتیاج است. پس از اتمام درمان پوست شما را با ژل تسکین دهنده و عصاره آلوئه ورا تسکین می دهد و برای محافظت بیشتر از پوست شما بعد از درماپلین حتما از ضدآفتاب استفاده می نماید.

این درمان برای همه مناسب است

درماپلین برای همه نوع پوست به جز افرادی که دارای پوست با آکنه های عمیق کیستیک هستند، مناسب است. این دسته مراجعان باید تا تخلیه آکنه و درنهایت درمان محل آکنه صبر و سپس با مشورت پزشک این روش را امتحان نمایند. مانند همه خدمات پوست و زیبایی دیگر در این روش هم مثل همواره قبل از آغاز درمان باید درمورد هرگونه حساسیت و حساسیت پوستی با یک متخصص پوست صحبت کنید.

معمولا از نظر بیشتر متخصصان پوست این یک روش درمانی بسیار مناسب است حتی اگر شما باردار یا شیرده باشید، چون در این صورت می توانید با اطمینان از خطر جذب مواد شیمیایی مضر در جریان خون و عواقب احتمالی آن در امان بوده و با این شیوه لایه برداری را تجربه کنید.

بدون عوارض و کم خطر است

درماپلین یک روش زیبایی درمانی کم خطر است و تنها عوارض جانبی آن ممکن است در همان ساعات اولیه بعد از آغاز درمان شامل قرمزی جزئی در صورت شما باشد. البته هستند کسانی که بعد از درم زدایی طی یک یا دو روز دانه های سر سفید بسیار ریزی روی پوست خود مشاهده می نمایند اما مواردی مانند عفونت و جای زخم بعد از درمان پوست نادر است.

یک عارضه جانبی دیگر این که ممکن است رنگدانه های پوست با این تغییرات، در قسمت هایی از پوست ایجاد لکه های کم رنگی کند که به مرور زمان ممکن است کم رنگ تر و درنهایت ناپدید می گردد. تنها این نکته را در خاطر داشته باشید که بعد از درمان پوست شما در مواجهه با آفتاب بسیار حساس عمل خواهد نمود. بنابراین حتما سطح پوست را با یک کرم ضدآفتاب با طیف گسترده و فاکتور حفاظتی SPF 30 یا بالاتر بپوشانید تا خطر ابتلا به لک و تیرگی پوست را کاهش دهید.

شگفت زده می شوید

شایلی الوندی با سال ها تجربه در ارائه خدمات مراقبت از پوست معتقد است که این روش احساسی از نرمی و تازگی را به پوست شما هدیه می دهد که مطمئنا تا پیش از این تجربه ننموده اید. درواقع ممکن است پوست شما بلافاصله پس از سرانجام درمان روشن تر به نظر برسد اما معمولا تا رسیدن به نتیجه کامل چند روز طول می کشد.

پس به مرور حتما با کم شدن قرمزی، می توانید نتایج را با وضوح بیشتری در روزهای بعد مشاهده کنید. البته این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که نتایج درماپلین مانند روش های دیگر دائمی نیست. این روش ادعا می نماید که سلول های مرده پوست را تا سه هفته از بین می برد اما بعد از سه هفته تا یک ماه نتایج کم کم محو می گردد. متخصصان پوست هم معتقدند که بهتر است به پوست اجازه دهید چرخه جوان سازی خود را تا درمان بعدی شما انجام دهد.

با متخصص مشورت کنید

همواره قبل از این که کاری برای پوست تان انجام دهید ضروری است با متخصص پوست مشورت کنید. درمورد تاریخچه پزشکی، نوع، رنگ پوست و بعلاوه دلایل مورد نظر خود در انتخاب این درمان را با او در میان بگذارید شرایط پوست شما باید پیش از هر اقدامی در سلامت کامل باشد. برای مثال اگر شما مستعد بروز آکنه های فعال هستید ممکن است لازم باشد جلسات درماپلین خود را به تعویق بیندازید تا از تحریک بیشتر پوست یا ایجاد زخم سطح پوست خود جلوگیری کنید.

بعلاوه باید از هفته قبل از قرار درمانی خود از قرار گرفتن در معرض مستقیم آفتاب خودداری کنید، زیرا آفتاب سوختگی می تواند سلامت پوست شما را به خطر بیندازد و روند درمان را دردناک کند. از طرفی هم بسیاری از خانم ها نگران این هستند که تراشیدن موهای پرز مانند سطح پوست آن ها باعث می گردد موهای صورت آن ها کلفت و تیره تر گردد اما باور کنید این فقط یک داستان قدیمی است. موهای سطحی و کرکی پوست صورت درست به شکل قبل، با همان سرعت و با همان بافت نرم و نازک مانند قبل از درمان دوباره رشد خواهند کرد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 3 خرداد 1402 بروزرسانی: 3 خرداد 1402 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2248

به "چگونه پوست سالم و صاف داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه پوست سالم و صاف داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید