چین؛ پایتخت پارک های موضوعی دنیا

به گزارش ایران عکس، افزایش تقاضای عمومی موجب رونق پارک های موضوعی در چین شده است که با طراحی بی نظیر و موضوعات جذاب خود، یکی از مهم ترین عوامل جذب گردشگر در چین است.

چین؛ پایتخت پارک های موضوعی دنیا

با تور چین ارزان سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

انتظار می رود که پارک های موضوعی چین بتوانند تا سال 2020 بیش از 330٬000٬000 بازدیدنماینده (330 میلیون) را در هر سال جذب خود نمایند و در نتیجه، چین را تبدیل به پایتخت پارک های تفریحی دنیا کند.

تقاضای فزاینده ای برای انجام سفرهای هیجان انگیز و تجربه سفرهایی همه جانبه در میان گردشگران بین المللی وجود که باعث می گردد چین طی دو سال آینده، کشورهای ژاپن و ایالات متحده را پشت سر بگذارد و به عنوان پایتخت بلامنازع پارک های موضوعی دنیا به همگان معرفی گردد.

در حال حاضر، بیش از 2500 پارک موضوعی در سرتاسر این کشور وجود دارد. طبق گزارش منتشر شده توسط Euromonitor International که یک شرکت معتبر دنیای در امر مشاوره است، پیش بینی می گردد که تا سال 2020 بازدید از این سایت ها به بیش از 330٬000٬000 بار (330 میلیون) برسد.

تا به حال بیشتر از 7٬950٬000 دلار (7 میلیون و 95 هزار) روی 300 عدد از این پارک ها سرمایه گذاری شده است؛ برآورد می گردد میزان خرده فروشی ها طی دو سال آینده 12٬000٬000٬000 دلار (12 میلیارد) افزایش یابد و 367٪ نسبت به سال 2010 رشد کند.

طبق گزارش انجمن سرگرمی های موضوعی (Themed Entertainment Association)، یک سازمان بین المللی غیرانتفاعی، 13 مورد از محبوب ترین پارک های موضوعی از نظر گردشگران آسیایی در چین قرار دارند.

از میان معروف ترین و مهم ترین شرکت ها می توان به دیزنی لند اشاره نمود که پارک شانگهای را در ژوئن 2016 راه اندازی کرد و پارک یونیورسال استودیوی پکن نیز تا سال 2020 درهای خود را به سوی بازدیدنمایندگان خواهد گگردد.

پارک های موضوعی بین المللی دیگر، شامل پارک Lotte World در کره جنوبی و پارک Hello Kitty در ژاپن نیز آماده هستند که به سرزمین اصلی بپیوندند. با این حال، این فقط پارک های بزرگ بین المللی نیستند که ویژگی هایی گردشگر پسند دارند، بلکه خیلی از پارک های موضوعی داخلی هم در حال تثبیت صندلی خود در این بازار هستند.

پارک Happy Valley به خاطر برنامه های هیجان انگیز ساده ای که برای بازدیدنمایندگانش تدارک دیده است معروف است؛ این پارک آماده پذیرش سرمایه گذاری های بیشتر در فناوری های جدید است تا امکانات خود را ارتقاء ببخشند.

تابستان سال جاری، بزرگ ترین آبشار چین و رولر کوستر جدیدی در پارک Happy Valley در پکن افتتاح خواهد شد. این پارک یکی از مشهورترین برندهای پارک موضوعی در چین است که چندین سایت در شانگهای، شنزن در استان گوانگ دانگ، چانگ کینگ پایتخت استان چیچوآن، چنگدو پایتخت استان هوبئی، ووهان و تیانجین راه اندازی نموده است.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 443

به "چین؛ پایتخت پارک های موضوعی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین؛ پایتخت پارک های موضوعی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید