کاهش شدید ذخایر خونی در خوزستان

به گزارش ایران عکس، مدیرکل انتقال خون خوزستان گفت: ذخایر خونی در استان به دلیل ترس ناشی از بیماری کرونا به شدت کاهش یافته است و به همه گروه های خونی نیاز داریم.

کاهش شدید ذخایر خونی در خوزستان

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دکتر عبدالعزیز فقهی اضافه نمود: وقوع هر اتفاق خاصی، تاثیراتی بر میزان خون تولیدی ایجاد می کند؛ با سرمای هوا مردم کمتر از هوا خارج می شوند یا در زمان سیل مردم درگیر هستند و در این موارد با کاهش اهدای خون روبرو می شویم اما به محض اعلام نیاز به اهدای خون، مردم به داد بیماران می رسند.

وی اضافه نمود: اکنون نیز استرس کرونا مردم را مشغول کرده است و ما را فراموش کرده اند. در حال حاضر شاهد کاهش شدید ذخایر خونی در خوزستان هستیم. به همه گروه های خونی نیاز داریم و از مردم می خواهیم برای اهدای خون اقدام کنند.

مدیرکل انتقال خون خوزستان ادامه داد: به افراد سرماخورده، مبتلا به آنفلوانزا و یا مورد مشکوک اجازه ورود به پایگاه های انتقال خون داده نمی شود. افراد بیمار نیز برای اهدای خون به مراکز ما مراجعه نمی کنند و همه کسانی که برای اهدای خون مراجعه می کنند نیز قبل از اهدای خون و در بدو ورود، غربالگری می شوند.

فقهی شرح داد: حتی پرسنلی که دارای کوچک ترین علائم سرماخوردگی هستند در محل کار حضور پیدا نمی کنند و در منزل می مانند. همچنین هنگام خون گیری نیز موارد بهداشتی رعایت و خون گیری در محیط امن انجام می شود.

مدیرکل انتقال خون خوزستان گفت: هیچ خطری برای اهداکنندگان خون وجود ندارد و مردم نباید بگذارند استرس کروناویروس مشکل اساسی تری برای بیماران ایجاد کند. افرادی که مشکل خاصی ندارند به منظور نجات بیماران، برای اهدای خون اقدام کنند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 854

به "کاهش شدید ذخایر خونی در خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش شدید ذخایر خونی در خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید