کاهش وزن در تعطیلات

به گزارش ایران عکس، بیاموزید چگونه کالری ها را در تعطیلات آخر هفته مدیریت کنید تا وزن کم کنید!

آیا شما آخر هفته ها را از رژیم غذایی خود جدا می کنید؟ بسیاری از برنامه های کاهش وزن، یک برنامه غذایی را پی ریزی می نماید بنابراین شما می تواند یک یا دو روز را از برنامه غذایی سخت خود کنار بگذارید. بعضی از روش های

کاهش وزن در تعطیلات

نویسنده: حمید وثیق زاده انصاری

منبع:راسخون

بیاموزید چگونه کالری ها را در تعطیلات آخر هفته مدیریت کنید تا وزن کم کنید!

آیا شما آخر هفته ها را از رژیم غذایی خود جدا می کنید؟ بسیاری از برنامه های کاهش وزن، یک برنامه غذایی را پی ریزی می نماید بنابراین شما می تواند یک یا دو روز را از برنامه غذایی سخت خود کنار بگذارید. بعضی از روش های اخیر، اجازه یک روز تقلب و یا یک وعده غذایی برای تقلب را می دهند. ایده جالبی به نظر می رسد درسته؟ اما راهی که شما برای مدیریت آن روزهای خاموشی دارید، می تواند باعث شکست و یا از دست دادن موفقیت شما در کاهش وزن گردد.

چرا تعطیلات آخر هفته اهمیت دارند؟

در بعضی روش ها، خوراک روزهای تعطیل بسیار مهم تر از خوراک روزهای عادی هفته است. اولاً، در تعطیلات آخر هفته ما تمایل به سرگرمی و زیاده روی بیشتر داریم. بنابراین غذایی که شما انتخاب می کنید ممکن است درصد چربی و کالری بیشتری داشته باشد. اگر بیرون از خانه شاغل باشید، آن روزهای آخر هفته به شما اجازه دسترسی بهتری به آشپزخانه می دهد و امکان دارد بیشتر میان وعده مصرف کنید. تمام آن انتخاب غذاها و لغزش ها به سمت یخچال اضافه خواهد شد.

همچنین، ما غالباً فعالیت فیزیکی بیشتری در روزهای تعطیل داریم. بیشتر افراد وقتی ورزش می نمایند بیشتر تغذیه می نمایند. طبیعتاً، شما باید کالری کافی جذب کنید تا در تمرینات ورزشی بطور صحیح بسوزانید. اما یکی از اشتاباهات رایج تمرینات ورزشی، استفاده از دوره های ورزشی برای توجیه کردن افراط بیش از حد در وعده های غذایی است.

روش تغذیه در روزهای تعطیل

اگر شما در یک برنامه غذایی به سر می برید که به شما اجازه جدا کردن روزهای تعطیل را می دهد، مطمئن شوید که در آخر هفته ها افراط نمی ورزید. مصرف غذایتان را براساس برنامه کنترل شده ادامه دهید حتی اگر کمی به برنامه تغذیه خود تخفیف قائل می شوید. این هدایت ها را بهره ببرید تا برنامه تان را در راستا پیش ببرید:

- چه مقدار کالری باید در آخر هفته مصرف کنم؟

- آیا می توانم براساس رژیم 80/20 وزن کم کنم؟ (رژیم 80/20 یک ایده سالم غذاخوردن برای کاهش وزن است که مستلزم خوردن غذاهای سالم در 80% اوقات و خوردن غذاهای مفرح در 20% اوقات می باشد.)

- چقدر کالری لازم دارم تا وزن کم کنم؟

منبع: راسخون
انتشار: 22 مهر 1400 بروزرسانی: 22 مهر 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1825

به "کاهش وزن در تعطیلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش وزن در تعطیلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید