گامی به سوی درمان ریزش مو

به گزارش ایران عکس، محققان اخیرا توانسته اند با اصلاح سلول های جنین موش، فولیکول های مویی ایجاد نموده که طول آن ها در طول یک ماه تا 3 میلی متر افزایش پیدا می نماید. آن ها برای اولین بار توانستند فولیکول های موی بالغ را در آزمایشگاه رشد دهند.

گامی به سوی درمان ریزش مو

به گزارش خبرنگاران به نقل از rahnamato، این اقدام می تواند در آینده به منظور درمان ریزش مو مورد استفاده قرار گیرد. کایربان هودیوالا-دیلکه از کالج کوئین مری دانشگاه لندن که در این مطالعه شرکت نداشت، می گوید: فراوری مصنوعی فولیکول های مو کار بسیار دشواری است. این سلول ها در خارج از بدن به مواد غذایی متفاوتی نسبت به درون بدن احتیاج دارند.

فولیکول های موی پستانداران معمولا در جنین آن ها و از تعامل بین سلول های پوست و بافت همبند فراوری می شوند. جونجی فوکودا از دانشگاه ملی یوکوهاما ژاپن و همکارانش با کنترل ساختار ارگانوئید های فولیکول مو (نسخه های کوچک و ساده یک اندام) توانستند رشد فولیکول مو را افزایش دهند. فوکودا می گوید: ما شرایط مختلفی از جمله فاکتور های رشد، فعال نماینده ها و بازدارنده های راستا های سیگنالینگ و اجزای محیط کشت ضروری را مورد آنالیز قرار دادیم.

هودیوالا-دیلکه می گوید: فولیکول های مو در وسط مو قرار گرفته اند. سپس لایه هایی از سلول های اپیتلیال در اطراف فولیکول و سلول های تخصصی دیده می گردد. این سلول ها با یاری نوعی ژل می توانند در آزمایشگاه رشد نمایند. فولیکول های مو توانستند با استفاده از این روش در طول یک ماه به مقدار سه میلی متر رشد نمایند. فوکودا می گوید: این احتمالاً به این علت است که چرخه رشد موی موش ها حدود یک ماه است.

این تیم اکنون درحال انجام این آزمایش بر روی سلول های انسانی می باشد. به گفته هودیوالا-دیلکه، فولیکول های موی انسان که در آزمایشگاه رشد نموده اند، روزی می توانند ریزش مو را درمان نمایند. او می گوید: ممکن است در آینده بتوان موی سالم یک انسان را در آزمایشگاه رشد داده و از فولیکول های آن برای انجام پیوند مو استفاده نمود.

منبع: فرارو
انتشار: 3 آبان 1401 بروزرسانی: 3 آبان 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2157

به "گامی به سوی درمان ریزش مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گامی به سوی درمان ریزش مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید