گردشگران جگردار به ترسه می روند!

به گزارش ایران عکس، نترسید، چند قدیم به جلو بردارید و ناگهان خود را معلق بین زمین و آسمان ببینید. بالاتر و بالاتر می روید و در کرانه آسمان گم می شوید.

گردشگران جگردار به ترسه می روند!

خبرنگاران: ایستاده بر ارتفاعی بلند؛ تجهیزاتی برای آغاز تجربه ای هیجان انگیز در اختیارتان قرار می گیرد. حس جداشدن از زمین، شوری بر دلتان می اندازد، اما نترسید، چند قدیم به جلو بردارید و ناگهان خود را معلق بین زمین و آسمان ببینید. بالاتر و بالاتر می روید و در کرانه آسمان گم می شوید.اینجا ترسه است!

استان گلستان از جمله مکان هایی است که چند سایت پروازی معروف و زیبا دارد تا به صورت آموزشی و تفریحی از امکانات پرواز و پاراگلایدر بهره ببرید. این سایت ها مکان مناسبی برای سفر و تجربه خارق العاده پرواز است. که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند.

سایت پروازی ترسه

این سایت در نزدیکی روستای ترسه در شهرستان مینودشت در منظرهی زیبا و محصر به فرد قرار گرفته است و یکی از قوی ترین سایت های ترمیک و دیواره ای با قابلیت پروازهای مسافت است.

سایت چراغ تپه

این سایت در شرق شهر مینودشت قرار گرفته است و حدود سه کیلومتر تا این شهر فاصله دارد و مسیر دسترسی به آن آسفالته است. این سایت، اولین سایت پروازی مینودشت است که از سال 1382 برپا شده است.

چراغ تپه در واقع یک تپه و عارضه طبیعی می باشد، که در حدود 3 کیلومتری جنوب شرقی شهر مینودشت واقع شده است، و دارای یک محیط تقریبا جنگلی می باشد. مسیر دسترسی به آن از محله پسرک امکان پذیر است. از این محوطه استفاده گردشگری می گردد، و مردم شهر مینودشت در فصل تابستان به آن عزیمت می کنند، و از زیبایی های آن بهره مند می شوند. برای بهره مندی بیشتر مردم از مواهب و زیبایی های چراغ تپه، به وسیله سازمان میراث فرهنگی برق کشی و محوطه سازی شده است. چراغ تپه امکان مناسب برای انجام بعضی ورزش های کوهستانی، پیاده روی و بویژه یک سایت مناسب پرواز با پاداگلایر را فراهم می نماید.

سایت زنگلاب

یکی از زیباترین سایت های شهرستان مینودشت همین سایت است که در حاشیه پارک جنگلی چهل چای قرار گرفته است. این منطقه قابلیت پرواز های طولانی ترمیک و دیواره را هم مهیا نموده. این سایت در فاصله هفت کیلومتری شهر مینودشت قرار گرفته است و روستای کلوکند در نزدیکی این سایت قرار گرفته است. سایت تنگراه هم یکی دیگر از سایت های پروازی مینودشت است که در نزدیکی پارک ملی گلستان قرار گرفته است.

سایت ریگ چشمه

در نزدیکی روستایی به همین نام در شهرستان علی آباد کتول یک سایت دیواره ای بسیار زیباست. این سایت با دیواره ای تقریبا دو کیلومتری، قابلیت پروازهای طولانی و تاپ لندر را فراهم می نماید.

سایت پروازی رامیان

بعد از سایت مینودشت، نزدیک ترین سایت به شما همین سایت است، 500 متر ارتفاع دارد و منظره ها تماشایی بسیار زیبا و جریان های بالابرنده بسیا قوی از مزایایش است.

سایت درازنو

سایت پروازی درازنو در نزدیکی همین روستا با ارتفاع دو هزار و 200 متر از سطح زمین، بلندترین سایت پروازی ایران است و منظره جنگل شمال و دریای خزر را دارد.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 4 مرداد 1402 بروزرسانی: 4 مرداد 1402 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2274

به "گردشگران جگردار به ترسه می روند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگران جگردار به ترسه می روند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید