گفت وگوی ظریف با مقامات ترکمنستان درباره همکاری های چندجانبه

به گزارش ایران عکس، تهران (پانا) - وزیر امور خارجه کشورمان در آخرین مرحله سفر خود به کشورهای آسیای مرکزی با رئیس جمهور و وزیر خارجه کشور ترکمنستان ملاقات و گفت وگو کرد.

گفت وگوی ظریف با مقامات ترکمنستان درباره همکاری های چندجانبه

به گزارش روابط عمومی وزارت خارجه، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان در آخرین مرحله از سفر به کشورهای آسیای مرکزی امروز در عشق آباد با بردی محمداُف رییس جمهور ترکمنستان ملاقات و گفت وگو کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این ملاقات با تشریح ابعاد روابط دو کشور در بخش های مختلف سیاسی، مالی و فرهنگی بر اهمیت روابط دو کشور همسایه تاکید نمود.

رییس جمهور ترکمنستان نیز در این ملاقات با حمایت از روابط دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی، مالی و فرهنگی بر عزم کشورش برای گسترش همکاری های فی مابین تاکید نمود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه در ملاقات با رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان آخرین تحولات روابط دوجانبه، موضوعات منطقه و همکاری های دو کشور در حوزه سازمان های بین المللی را مورد گفت ئگو و گفتگو قرار داد.

ظریف در این ملاقات با ارائه ارزیابی مثبت از روابط دو کشور در حوزه های مختلف سیاسی، مالی و فرهنگی، بر ضرورت ارتقای همکاری های دو کشور در بخش های دو جانبه از جمله موضوعات محیط زیستی (اعم از دریای خزر و دیگر حوزه ها)، خطوط مواصلاتی و ترانزیت و حوزه نوآوری تاکید و درخصوص همکاری دو کشور در سازمان همکاری اسلامی، همکاری های بیشتر در حوزه اکو با توجه به ریاست دوره ای ترکمنستان و بهره برداری غیر نظامی از خزر با همتای ترکمنستانی خود گفتگو کرد.

رشید مردوف وزیر امور خارجه ترکمنستان نیز در این ملاقات با تاکید بر اهمیت روابط دو کشور، به دستاوردهای روابط فی مابین در حوزه های مختلف اشاره و به فعلیت رساندن ظرفیت های موجود برای گسترش همه جانبه روابط و برگزاری دور بعدی کمیسیون مشترک همکاری های مالی را مورد تصریح قرار داد.

فرایند صلح در افغانستان، همکاری ها در حوزه سازمان های منطقه ای و بین المللی و همکاری های چند جانبه در منطقه از دیگر موضوعات مورد گفتگو و گفتگو وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در این ملاقات بود.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 12 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1589

به "گفت وگوی ظریف با مقامات ترکمنستان درباره همکاری های چندجانبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گفت وگوی ظریف با مقامات ترکمنستان درباره همکاری های چندجانبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید