رئیسی: تغییر ژئوپلتیک و مرز های منطقه خط قرمز ماست

به گزارش ایران عکس، تسنیم نوشت: محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس جمهور طی توئیتی از تماس تلفنی رئیس جمهور ایران و نخست وزیر ارمنستان اطلاع داد و نوشت: پاسخ دکتر رئیسی به گزارش تلفنی پاشینیان از اوضاع میدانی قفقاز: 1- هرگونه تغییر ژئوپلتیک و مرز های منطقه خط قرمز ماست 2- غیر از فرمت 3+3، همکاری با هر بیگانه، اجرای رزمایش با آن ها و سفر های مشکوک فقط اوضاع را پیچیده میکند 3. ایران آماده هرگونه یاری به دو طرف برای حل و فصل موضوع است.

رئیسی: تغییر ژئوپلتیک و مرز های منطقه خط قرمز ماست

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور ظهر امروز شنبه در پاسخ به تماس آقای نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان، در واکنش به گزارش وی از آخرین تحولات منطقه قفقاز، ضمن اعلام مجدد مخالفت جدی جمهوری اسلامی ایران با هرگونه تشنج و نیز تغییر در مرز های تاریخی منطقه، بر آمادگی کشورمان به عنوان همسایه ای قدرتمند، برای ایفای نقش موثر در جلوگیری از درگیری نو و هرگونه تغییر در ژئوپلتیک منطقه تاکید نمود.

وی با اعلام حمایت جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی تمام کشور های منطقه گفت: معتقدیم مسائل منطقه باید با تبادل نظر میان کشور های منطقه حل و فصل شده و به طور جدی مخالف باز شدن پای کشور های بیگانه به منطقه قفقاز هستیم. ایران آمادگی دارد نقش خود را برای یاری به حل و فصل مسائل به وسیله تبادل نظر های دیپلماتیک ایفا کند.

رئیس جمهور در بخش دیگری از این مکالمه تلفنی، از گزارش نخست وزیر ارمنستان درباره روند مطلوب پیشرفت همکاری های مالی و اجرای توافقات فیمابین ابراز خرسندی و آمادگی کشورمان را برای توسعه بیش از پیش تعاملات مالی و تجاری و تسریع در اجرای توافقات با ارمنستان خاطرنشان کرد.

نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان نیز در این تبادل نظری تلفنی ضمن ارائه گزارشی مفصل از آخرین تحولات منطقه قفقاز جنوبی و نیز تحولات میدانی در قفقاز گفت: جمهوری اسلامی ایران همیشه نقش موثر و سازنده ای در برقراری، حفظ و تقویت صلح، ثبات و امنیت در منطقه داشته است.

نخست وزیر ارمنستان بعلاوه ضمن قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در منطقه قفقاز، گزارشی از آخرین شرایط همکاری های مالی دو کشور و نیز اقدامات اجرا شده برای تسریع در اجرای توافقات به دست آمده در سفر سال گذشته وی به تهران ارائه کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 18 شهریور 1402 بروزرسانی: 18 شهریور 1402 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2289

به "رئیسی: تغییر ژئوپلتیک و مرز های منطقه خط قرمز ماست" امتیاز دهید

1 کاربر به "رئیسی: تغییر ژئوپلتیک و مرز های منطقه خط قرمز ماست" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیسی: تغییر ژئوپلتیک و مرز های منطقه خط قرمز ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید