10 طراحی خلاقانه لپ تاپ که مک بوک را در نظرمان چیزی قدیمی و زشت جلوه می دهند!

به گزارش ایران عکس، امروزه، بیشتر ما کاملاً به لپ تاپ های خود وابسته هستیم و خیلی ها نمی توانند بدون لپ تاپ خودزنده بمانند! از کار گرفته تا سرگرمی ما به لپ تاپ های وابسته هستیم.

10 طراحی خلاقانه لپ تاپ که مک بوک را در نظرمان چیزی قدیمی و زشت جلوه می دهند!

به لطف آن ها می توانیم سطح بهره وری و کارایی بالایی را حفظ کنیم. جالب است که هنوز سریع ترین و دقیق ترین عملکرد مثلا نوشتن و ویرایش متنی و کارهای گرافیکی را لپ تاپ ها به ما می دهند و نه گوشی ها و تبلت ها.

مک بوک اپل خیلی زیبا و کارا طراحی شده. بعضی از لپ تاپ های دیگر هم همین طور هستند، اما سؤال اینجاست که منتهای هنر طراحی محصول همین است؟ آیا به نظرتان مدت زیادی نیست که در عرصه لپ تاپ ها همچون گوشی ها با طرح های یکسان و کسل نماینده روبرو شده ایم؟

در اینجا با مجموعه ای از کانسپت ها یا طراحی های مفهومی آشنا می شوید. چیزهایی که البته قرار نیست هیچ کدام تبدیل به محصول نهایی شوند، اما اینها جسارت تغییر را ایجاد می نمایند. همه وسایل روتینی که ما امروز استفاده می کنیم، زمانی سنت شکن های یک دهه پیش بودند!

1- Paysage

با Paysage آشنا شوید، یک طراحی هیبریدی.

طراحی آن دارای ساختار دو بخشی است -پردازنده اصلی، که در داخل صفحه کلید واقع شده است (مانند بیشتر لپ تاپ ها) و صفحه نمایشی انعطاف پذیر که می تواند رو به عقب تا جایی که می خواهید تایش کنید.

2- Compal Airttach

برای افرادی که به چند مانیتور عادت دارند و استفاده از لپ تاپ صرفاً برای کارهای پرتابلشان مناسب است، Compal Airttach بسیار جالب توجه است.

طراح تایوانی یک لپ تاپ دارای صفحه اصلی 13 اینچی تصور نمودهکه صفحه نمایشش می تواند به دو نمایشگر 13 اینچی دیگر از کناره ها متصل گردد و یک صفحه نمایش گسترده 48:9 درست کند! در صورت عدم احتیاج، صفحه نمایش را می توان جمع کرد.

3- لپ تاپ گردن دراز!

NeckBook، همانطور که از نامش تعیین است، یک لپ تاپ است که دارای صفحه نمایش با گردن است. بر خلاف لپ تاپ های معمولی که صفحه نمایش خود را مستقیماً با استفاده از مجموعه ای از لولا به پایه متصل می نمایند، NeckBook یک ریل کشویی (یا یک گردن) اضافه نموده. هنگامی که در را باز می کنید، NeckBook به شما اجازه می دهد تا صفحه نمایش را به سمت بالا بکشید و ارتفاع آن را تنظیم کنید.

4- کوبیتوس

با Cubitus آشنا شوید، طراحی مفهومی که در نوع خود منحصر به فرد است زیرادر حالی که پرتابل بودن لپ تاپ را کاملا حفظ می نماید یک پایه تنظیم ارتفاع صفحه نمایش هم به شما می دهد!

نام Cubitus از کلمه لاتین آرنج گرفته شده است که واحد قدیم طول هم است. بنابراین به نوعی، این دستگاه قابل حمل انعطاف پذیری حرکت بازوی انسان را تکرار می نماید. Cubitus علاوه بر طراحی یکپارچه، شامل صفحه کلید و صفحه ترکیبی دیجیتالی است.

5- The AIO Phone-book

The AIO Phone-book: این وسیله عجیب در مرحله اول، یک تلفن هوشمند در دل خود در اختیار شما قرار می دهد که در صورت احتیاج جدا می گردد و مجدداً متصل می گردد تا به ترک پد تبدیل گردد. ثانیاً، با توجه به تفاوت مقدار بین تلفن های هوشمند و ترک پدهای معمولی، تلفن دارای یک صفحه نمایش چرخشی است که به آن اجازه می دهد نه تنها بزرگ گردد، بلکه خم گردد و به ماوس تبدیل گردد. اگر اینها کافی نیست، منطقه خالی اتصال روی لپ تاپ حتی به اسم منطقه شارژ بی سیم برای مواردی مانند ایرپادز شما عمل می نماید.

6- لپ تاپ فریم ورک

لپ تاپ فریم ورک من را به یاد Phonebloks می اندازد. ویدئویی از آن در سال 2013 مشهور شده بود و یک تلفن ماژولار با اجزای قابل تغییر را نشان می داد. چیزی که گوگل مدتی به دنبالش بود و رهایش کرد. یعنی بتوانید اجزای گوشی را راحت تغییر بدهید .

احتمالا در اواسط راه تیم بازاریابی مشاوره دادند که این ایده خوبی نیست! یا شاید هم مسائل فنی!

با این حال، طراحی مفهومی فریم ورک این ایده را به لپ تاپ ها می آورد، که با توجه به گران بودن لپ تاپ ها واقعاً می تواند از طرح ماژولار استفاده کرد. بیشتر مردم دوست دارند که یک لپ تاپ را حداقل 3-5 سال و حتی بیشتر نگه دارند.

7- Aurora

با Aurora 7 آشنا شوید، که یک صفحه نمایش هفت قسمتی برای افزایش بهره وری شما می دهد و در عین حال با این وعده که هر آن بتوانید آن را بسته بندی کنید و به اتاق نشیمن یا حتی محل اقامت نو و کار ببرید. این شرکت در مراحل اولیه خود است و نمونه اولیه لپ تاپ Aurora 7 را فراوری نموده که میخواهد آن را به علاقه مندان به فروش برساند.

این لپ تاپ بیشتر شبیه یک چاقوی چندکاره سوئیس است!

8- Lavie

Lavie مجهز به صفحه نمایش لمسی 8 اینچی، کمی بزرگتر از آی پد مینی است. این لپ تاپ قابل تبدیل دارای کارت گرافیک Intel Iris Xe و پردازنده موبایل Intel Core i7 نسل 11 است، همراه با 256 گیگابایت SSD ذخیره سازی و 16 گیگابایت رم.

اینها تقریباً آن را به یک لپ تاپ قابل حمل خوب برای جلسات کاری سریع و پرزنتیشن (و جایگزینی مناسب برای کروم بوک) تبدیل می نمایند، اما صفحه کلید لپ تاپ را تا خاتمه تا کنید و LaVie Mini یک گجت عجیب را داشته باشید!

9- لپ تاپ را تبدیل به دی جی کنید!

چارلی بیرکامشاو این کانسپت عجیب را که ماژولار و هیبریدی است طراحی نموده.یک نوع لپ تاپ - تبلت عجیب!

با قرار دادن لولا های ویژه کاربرد این گجت به سرعت عوض می گردد. با برداشتن صفحه کلید لپ تاپ و اتصال دستگاه موسیقی، محصول به ماژول DJ شخصی شما تبدیل می گردد!

10-Clutop

به اسم یک رویکرد مفرح برای اینکه یک لپ تاپ چه چیزی می تواند باشد - طراحی به نان هیسونگ چوی از سئول ایده تازه ای را ارائه داده که او آن را Clutop می نامد. لپ تاپی که دارای طراحی شیک است، می تواند جمع گردد و به کیف دستی شیک تبدیل گردد.

نسبت صفحه نمایش آن 16:9 است و در صورت بسته بودن، نسبت بدنه 1:2 حمل آن را بسیار آسان می نماید. آن را برای کار های خود باز کنید و یک صفحه نمایش عریض خواهید داشت که زیبا به نظر می رسد.

منبع: yankodesign

منبع: یک پزشک
انتشار: 2 آبان 1400 بروزرسانی: 2 آبان 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1836

به "10 طراحی خلاقانه لپ تاپ که مک بوک را در نظرمان چیزی قدیمی و زشت جلوه می دهند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 طراحی خلاقانه لپ تاپ که مک بوک را در نظرمان چیزی قدیمی و زشت جلوه می دهند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید