9 انیمیشن برتر سونی پیکچرز از بدترین تا بهترین

به گزارش ایران عکس، استودیوی سونی با ساخت آخرین انیمیشن خود با نام میشل ها علیه ماشین ها (The Mitchells vs. the Machines) بعد از سال ها توانست دوباره به میدان انیمیشن های جذاب برگردد. به بهانه پخش این انیمیشن، نگاهی به بهترین فیلم های این کمپانی انداختیم که جزء بهترین محصولان هنری این استودیو محسوب می شوند.

9 انیمیشن برتر سونی پیکچرز از بدترین تا بهترین
  • تریلر انیمیشن جذاب میشل ها علیه ماشین ها را ببینید

کمپانی سونی ممکن است همان سلطنت دهه های گذشته را در گیشه نداشته باشد که دیگر کمپانی های انیمیشن مانند دیزنی یا ایلومینیشن در آن جولان می دهند. با این حال، پس از 15 سال ساخت فیلم های بلند، این استودیو به لطف یک رویکرد متفاوت نسبت به دیگر رقبای خود، سهم نسبتا خوبی از فیلم های با کیفیت را به خود اختصاص داده است.

تنوعی که در مجموعه فیلم های اینیمیشن سونی دیده می شود همیشه هم به پیروزیت ختم نشده، مانند ایموجی ها (The Emoji Movie)، اما همچنان جسورانه موضوعات متفاوتی را انتخاب می کند. کمپانی سونی همیشه این آزادی را داشت که به دنبال غیرمعمول ترین چیزهایی باشد که ممکن است در ذهن کسی شکل بگیرد، مثل سپردن داستان هایی از کتاب بچه ها به دوتا از بهترین سازندگان انیمیشن های بزرگسالان یا تعریف دوباره ی یک داستان ابرقهرمانی به بهترین شکل ممکن.

9. فیلم پرندگان خشمگین 2 (The Angry Birds Movie 2)

  • کارگردان: توروپ ون اورمان
  • محصول: 2019
  • امتیاز متاکریتیک: 60 از 100

به نظر می رسید ساخت قسمت دوم انیمیشن پرندگان خشمگین کار بی فایده ای باشد اما با توجه به پیروزیت قسمت اول آن در گیشه، ساخت قسمت دوم اجتناب ناپذیر بود. پرندگان خشمگین 2 خوشبختانه شروع خیلی بهتری نسبت به قسمت اول داشت. این فیلم سکانس های سرگرم کننده زیادی دارد، مثل فلش بک های عاشقانه به سبک دهه 90 بین عقاب بزرگ (با صدای پیتر دینکلیج) و کاراکتر شرور فیلم، زتا (با صدای لزلی جونز). قسمت های زیادی هم در این انیمیشن دیده می شود که دربرگیرنده طنزی تاریک و ابزورد است که به نوعی معرف تجربه قبلی کارگردان آن در یک انیمیشن سریالی به نام حادثه ناگوار حیرت انگیز فلپ جک (The Incredible Misvelventures of Flapjack) است. در پرندگان خشمگین چیز وهم انگیزی مانند همسر آب نباتی فلپ جک (کاراکتر ترسناک انیمیشن سریالی فلپ جک که از شکلات نعناعی ساخته شده بود) وجود نداشت اما ون اورمان با الهام از آن پرندگان خشمگین را کمدی تر از آنچه انتظار داشتیم ارائه داد.

  • پرندگان خشمگین 2 همچنان رکورد شکنی می کند

8. فصل شکار (Open Season)

  • کارگردان: جیل کولتون، روجر آلرز
  • محصول: 2006
  • امتیاز متاکریتیک: 49 از 100

اولین فیلم سونی پیکچرز با نام فصل شکار که محصول 2006 است، یک کمدی دوست داشتنی با داستان سفر جاده ای درباره یک خرس تنومند (با صدای مارتین لارنس) و یگ گوزن شاخ شکسته (با صدای اشتون کوچر) است. این فیلم با الهام از شرک (Shrek) همه ویژگی های یک انیمیشن تمام عیار آمریکایی را دارد. درست است که گفتیم فصل شکار با الهام از شرک ساخته شده اما جذابیت خاص خودش را دارد تا تکراری به نظر نرسد، مثل سبک خاص بصری و سبک متفاوت در شوخی ها. سونی پیکچرز در ادامه فیلم های بسیار متمایزتری از این ساخته اما هنوز هم نقاط قوت بسکمک در فصل شکار دیده می شود که می تواند آینده روشنی برایش رقم بزند.

7. ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی 2 (Cloudy with a Chance of Meatballs 2)

  • کارگردان: کودی کامرون، کریس پیرن
  • محصول: 2013
  • امتیاز متاکریتیک: 59 از 100

ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی 2 و داستان اپیزودیک آن دنباله بی معنی دیگری در مجموعه انیمیشن سونی و یک گام قابل توجه به عقب نسبت به نسخه قبلی خود بود. با این حال، بسکمک از دنباله های انیمیشن ابتدایی دیگر حس خوب کوفته قلقلی 2 را ندارند تا داستان های مربوط به خود را با جانوران غذاگونه پر کنند. یک اسب آبی که همچنین یک سیب زمینی بزرگ هم هست، خیارشور انسان نما و فیل های هندوانه ای تنها مثال های اندکی از خلاقیت های خیالی و تکراری است. ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی 2 یک فیلم پر جنب و جوش و شلوغ است، اما جانوران غذاگونه ای که در این قسمت دیده می شوند، آنقدری که از یک دنباله جذاب انتظار می رود پیروز نیست.

6. هتل ترانسیلوانیا 3؛ تعطیلات تابستانی (Hotel Transylvania 3: Summer Vacation)

  • کارگردان: گندی تارتاکوفسکی
  • محصول: 2018
  • امتیاز متاکریتیک: 54 از 100

درست همانطور که چهار قسمت برای فیلم پاکسازی (The Purge) برای رسیدن به پیروزیت مورد انتظارش لازم بود، هتل ترانسیلوانیا نیز چند قسمت را برای دست یافتن به نقطه شیرین و مورد انتظار خود امتحان کرد. قسمت سوم، دو فیلم اول این مجموعه مفهومی دلهره آور (هتلی برای هیولا!) را برداشته و آن را به پس زمینه ای برای داستان های عمدتا قابل پیش بینی تبدیل کرده است که با واقعیت فاصله خیلی زیادی داشتند. با هتل ترانسیلوانیا 3: تعطیلات تابستانی، شخصیت های اصلی این فرنچایز را در یک کشتی تفریحی می بینیم که در سکانس های جالب برای لحظاتی خنده بر لبمان می آورند.

نویسنده/ کارگردان گندی تارتاکوفسکی در این قسمت حالت کارتونی را کامل حفظ کرده و کل فیلم پر از شوخی های جالب و انیمیشن چشمگیر است. چشمگیر بودن انیمیشن به این دلیل است که تارتاکوفسکی پیروز می شود تصاویر CG را بیش از گذشته به انیمیشن دستی نزدیک کند. همه شوخی ها و لحظات طنز پیروز نیستند و این فرنچایز هنوز هم از وجود بیش از حد شخصیت های جانبی که داستان را شلوغ می کنند رنج می برد. با این حال، با تعطیلات تابستانی، سرانجام فیلم های هتل ترانسیلوانیا به ظرفیت بالقوه خود رسیدند.

  • باکس آفیس؛ هتل ترانسیلوانیا از آسمان خراش هم بالاتر رفت

5. موج سواری (Surfs Up)

  • کارگردان: کریس باک، اش برانون
  • محصول: 2007
  • امتیاز متاکریتیک:64 از 100

با اینکه انیمیشن خوش قدم (Happy Feet) در سال 2006 پیروز به کسب اسکار و شد و در گیشه حسابی درخشید، اما گذر زمان و یک سال بعد معلوم شد که فیلم موج سواری یک رقیب جدی برای او به عنوان بهترین انیمیشن پنگوئنی تا کنون است. این فیلم که داستان عجیبی از پنگوئن های موج سوار در یک مسابقه مهم را نشان می دهد، در واقع در قالب مستند روایت شده. با اینکه کارگردان های این انیمیشن برانون و باک به زیبایی سکانس های جذاب را با فناوری CG ساختند، اما بیشتر قسمت های فیلم مانند کمدی های قدیمی که زمانی محبوب بودند با مصاحبه از کاراکترها و دوربین دستی روایت می شود که جلوه واقعی تری به آن می دهد.

این یک سبک منحصر به فرد است که باعث خنده دارترین لحظات فیلم می شود به ویژه اینکه سکانس های به یادماندنی از دیالوگ های خاص جف بریجز به عنوان نسخه پنگوئنی دود (کاراکتر فیلم لبوفسکی بزرگ) نیز قسمت های جذابی را تشکیل می دهد. روایت انیمیشن موج سواری درباره معنای برنده بودن کاملا آشنا است. با این حال، نوع اجرای این روایت از ویژگی های منحصربه فرد کافی برخوردار است تا فیلم را به موجی تبدیل کند که ارزش سوار شدن دارد.

4. دزدان دریایی! گروهی از ناجورها (The Pirates! Band of Misfits)

  • کارگردان: پیتر لرد
  • محصول: 2012
  • امتیاز متاکریتیک: 73 از 100

همکاری بین استودیوی انیمیشن سازی انگلیسی آردمن و سونی پیکچرز کوتاه مدت بود، اما حداقل این گوهر طنز دزدان دریایی را به همراه داشت! گروه ناجورها مجموعه ای از ملوان های عجیب به رهبری کاپیتان دزد دریایی (با صدای هیو گرانت) در یک ماجراجویی بزرگ برای حفظ جایزه فوق العاده دزدان دریایی را دنبال می کند. این ماجراجویی شامل همه چیز می شود، از یک نخست وزیر بیش از حد باهوش گرفته تا یک دودو (نوعی پرنده) و یک ملکه خشمگین انگلیسی.

گروه آردمن با تجربه ساخت داستان هایی در مقیاس کوچکتر در اولین فیلم های متحرک استاپ موشن با دو دنباله طولانی، به نظر می رسد که از دزدان دریایی به عنوان فرصتی برای انجام یک ماجراجویی بی وقفه لذت می برند! این موضوع در طراحی تولید فیلم مشهود است. بعد سرگرم کننده در سکانس ها با مجموعه ای کاملا زنده از صداپیشه های بااستعداد مطابقت دارد. به ویژه گرانت که یک آشوبگر مطلق به عنوان شخصیت اصلی فیلم است. دزدان دریایی! گروه ناجورها پکیجی از چیزهای خنده دار را ارائه می دهد. به علاوه، این فیلم جزء معدود انیمیشن هایی است که چارلز داروین را به عنوان یک شخصیت برجسته نشان می دهد، که حتی به خاطر این موضوع باید حساب ویژه ای روی آن باز کرد.

3. ابری با احتمال بارش باران کوفته قلقلی (loudy with a Chance of Meatballs)

  • کارگردان: فیل لرد، کریس میلر
  • محصول: 2009
  • امتیاز متاکریتیک: 66 از 100

انیمیشن سونی پیکچرز با ابری با احتمال بارش باران کوفته قلقلی اولین پیروزیت بی کم و کاست خود را تجربه کرد. فیل لرد و کریس میلر، که قبلا به خاطر کار در مجموعه MTV Clone High مشهور بودند، اولین کارگردانی خود را با این اقتباس از کتاب بچه ها جودی بارت محصول 1978 انجام دادند و روح کمدی منحصر به فردی که از آن پس آن ها را به سازندگان محبوب تبدیل کرد، در اینجا به نمایش گذاشته شد. آنچه می توانست یک اقتباس از کتاب برای بچه ها باشد، در عوض با تخیل و خلاقیت واقعی ترکیب می شود و یک مخترع دست و پا چلفتی (با صدای بیل هادر) را به تصویر می کشد که با اختراع یک ماشین باعث می شود مانند فیلم های فاجعه ای رولاند امریش غذا از آسمان ببارد!

ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی پر از شوخی های ظریف و شگفت انگیز است. در همین حال، بازیگرانی با صداهای عالی مثل بروس کمپبل که به جای آقای تی صحبت می کند و دیگر صداپیشه ها چندین شخصیت خنده دار به یادماندنی به وجود می آورند، به خصوص نیل پاتریک هریس به عنوان صدای افکار میمونی به نام استیو. این انیمیشن حرفه لرد و میلر را تضمین و سونی پیکچرز انیمیشن را به عنوان استودیویی برجسته معرفی کرد که با توجه به خوش ساخت بودن این کمدی، تعجب آور نیست.

2. آرتور کریسمس (Arthur Christmas)

  • کارگردان: سارا اسمیت
  • محصول: 2011
  • امتیاز متاکریتیک: 69 از 100

آرتور کریسمس، مانند بسکمک از بهترین فیلم ها با موضوع کریسمس، یک تعادل شیرین بین خوب و بد پیدا می کند. این فیلم پسر کوچک سانتا کلاوس، آرتور الکی خوش بین (با صدای جیمز مک آووی) را دنبال می کند که هنگامی که یک هدیه در شب کریسمس جا می ماند، دست به کار می شود. موضوع اصلی آرتور کریسمس آشنا اما عمیق تر است. به همه ما یادآوری می کند که خوش قلبی و تلاش برای کمک به حتی یک نفر، همان چیزی است که کریسمس به دنبال آن است.

در عین حال، شخصیت گرندسنتا (با صدای بیل نایگی)، پاپانوئل سابق و بازنشسته که هیچ حوصله ای برای دنیای مدرن ندارد، قسمت شیطانی این معادله را به زیبایی پوشش می دهد. ساختن این نوع شوخی ها با احساسات تکان دهنده نوعی تعادل است که شما در یک فیلم خانوادگی با کیفیت می خواهید و کارگردان سارا اسمیت آن را با لطافت و جذابیت در آرتور کریسمس نشان می دهد.

1. مرد عنکبوتی؛ به درون دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse)

  • کارگردان: پیتر رمزی، رادنی روتمن، باب پرسیچتی
  • محصول: 2018
  • امتیاز متاکریتیک: 87 از 100

مرد عنکبوتی؛ به درون دنیای عنکبوتی جوایز بی شماری دریافت کرده و تقریبا با تحسین جهانی روبرو شد، اما هنوز هم احساس نمی شود که فیلم به اندازه کافی مورد تحسین قرار گرفته باشد. این نمونه نادر از فیلمی است که حتی از سطح مورد انتظار هم فراتر رفته. تصاویری که جلوه ای دو بعدی از کتاب های کامیک و چندین شکل دیگر از انیمیشن را با یکدیگر ترکیب کرده اند خیره کننده هستند. پیش از این، سونی پیکچرز انیمیشن های خلاقانه زیادی را ارائه داده بود، اما در دنیای عنکبوتی سطح جدیدی از نوآوری معرفی شد. شوخی های جذابی که بیش از دیگر فیلم ها در کل مدت اجرا باعث خنده های ممتد می شود، هیجان انگیز است و داستان مایلز مورالس (با صدای شیمیک مور) در حالی که قدرت خود را کشف می کند و لباس ابرقهرمانی را می پذیرد، پر از لحظاتی است که شما را به تحسین وامی دارد، هرچقدر هم که قبلا آن را تماشا کرده باشید. تعداد کمی از فیلم ها یا انیمیشن های دیگری هستند که به این اندازه پیروز ظاهر شوند.

دنیای عنکبوتی بدون از دست دادن ریتم جذاب خود سرانجام می یابد. حتی بعد از این همه فیلم مرد عنکبوتی، این نسخه واقعا خاص و برجسته است. دنیای عنکبوتی نه تنها از سایر تولیدات انیمیشن سونی پیکچرز پیشی می گیرد، بلکه باعث می شود تعجب کنید که چرا همه فیلم های ابرقهرمانی نمی توانند اینقدر خوب باشند.

  • باکس آفیس؛ اسپایدرمن کارتونی هم در گیشه پیروز شد

منبع: Collider

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 خرداد 1400 بروزرسانی: 25 خرداد 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1656

به "9 انیمیشن برتر سونی پیکچرز از بدترین تا بهترین" امتیاز دهید

2 کاربر به "9 انیمیشن برتر سونی پیکچرز از بدترین تا بهترین" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "9 انیمیشن برتر سونی پیکچرز از بدترین تا بهترین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید