ID7؛ فولکس لوکس الکتریکی

به گزارش ایران عکس، فولکس واگن یک مدل سدان به محصولات الکتریکی اش افزود. این ماشین که نامش ID7 است، گران ترین مدل الکتریکی کارخانه است و فولکس واگن امیدوار است با آن بتواند فاصله خود را با تسلا کمتر کند.

ID7؛ فولکس لوکس الکتریکی

ظاهر ID7 شبیه مدل های دیگر الکتریکی فولکس ساده است و ماشین بر روی پلتفرمی مشترک با شاسی بلند ID4 کارخانه ساخته شده است. چون ارتفاع ماشین از شاسی بلند کمتر است، مقاومت کمتری در برابر هوا دارد و در نتیجه با هر بار شارژ مسافت بیشتری حرکت می نماید.

فولکس واگن در واکنش به انتقاد ها از اولین مدل های الکتریکی کارخانه، کیفیت اتاق را بهتر نموده است. نمایشگر بزرگ تر شده و سیستم عامل نوی دارد که از قبل سریع تر است. این سیستم می تواند دستورهای راننده را به صورت صوتی دریافت کند و مثلا وقتی راننده می گوید سردش است، بخاری را روشن می نماید.

قدرت ماشین 286 اسب بخار است و می تواند با هر بار شارژ تا 700 کیلومتر حرکت کند. فولکس واگن بیشتر امکانات لوکس و فن آوری های نو را با ID7 ارائه می نماید. از جمله سیستم پارک اتوماتیک که به صورت استاندارد ارائه می گردد.

قیمت پایه ماشین 60 هزار یورو است که از تسلا مدل 3 گران تر و نزدیک به محصولات بنز و ب ام و است. با این حال به نظر نمی رسد فولکس واگن قصد داشته باشد با ID7 به بازار ماشین های لوکس وارد گردد. این کارخانه می گوید ID7با برد700 کیلومتر با هر بار شارژ برای تاکسی ها که هر روز مسافت زیادی رانندگی می نمایند برترین انتخاب است.

مشخصات کلی ID7:

ID7 با باتری 82 کیلووات ساعت (kWh) و دو موتور الکتریکی بر روی هر دو محور، توان 300 اسب بخاری و گشتاور 580 نیوتن متری دارد. برای انتقال قدرت از موتور به چرخ ها، از یک دنده باکس دوسرعته استفاده می گردد. با این ترکیب قدرت، ID.7 به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در حدود 5 ثانیه می رسد و سرعت بیشینه آن 180 کیلومتر بر ساعت است.

بعلاوه شرکت ولکس واگن اعلام نموده است که مدل با باتری 82 کیلووات ساعت به محدوده رانندگی حدبیشتر 700 کیلومتری (WLTP) دست خواهد یافت. باتری ID.7 به یاری شارژدهی سریع، در مدت 30 دقیقه به طور کامل شارژ خواهد شد.

منبع: فوت و فن / bbc.com
انتشار: 6 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 6 اردیبهشت 1402 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2237

به "ID7؛ فولکس لوکس الکتریکی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ID7؛ فولکس لوکس الکتریکی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید