تور ارزان آلمان: آلمان نگران اوج گیری دوباره کرونا؛ توافق برای تزریق دُز سوم واکسن

به گزارش ایران عکس، با نگران کننده شدن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در آلمان، مقامات بهداشتی و فدرال این کشور با تزریق دُز سوم واکسن برای کلیه گروهای سنی موافقت کردند.

تور ارزان آلمان: آلمان نگران اوج گیری دوباره کرونا؛ توافق برای تزریق دُز سوم واکسن

با تور ارزان آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

شبکه خبری دویچه وله آلمان گزارش داد: سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع فزاینده کرونا در اروپا هشدار داده است. شاخص های ابتلا به ویروس در آلمان نیز به مرز نگران کننده ای رسیده اند. هم زمان بحث در باره دُز سوم واکسن و ضرورت آن ادامه دارد.

در تازه ترین موضع گیری، در کنفرانس مشترک وزیر بهداشت فدرال و وزیران بهداشت همه 16 استان آلمان موافقت شد که واکسن سوم برای همه رده های سنی در دستور کار قرار گیرد. این در حالی است که کمیسیون دایمی واکسیناسیون، هنوز چنین توصیه ای نکرده است.

دُز سوم واکسن کرونا به عناوینی چون تکمیلی یا تقویتی یا واکسن یادآور نیز موسوم است.

وزیر بهداشت استان بایرن در نشست مقامات درمانی استان ها، واکسن سوم را کارآمدترین وسیله برای مبارزه با موج چهارم کرونا دانست. طبق تصمیم این مقامات، الزام تست کرونا در خانه های سالمندان تمدید می گردد و عیادت کنندگانی که واکسینه شده اند نیز موظف خواهند بود برگه تست و یا گواهی واکسیناسیون کامل را ارائه دهند.

نوبت سوم واکسن برای سالمندان از این نظر اهمیت دارد که نزد افراد مسن، سطح آنتی بادی ناشی از واکسیناشیون طی شش ماه کاهش می یابد. کریستیان دروستن، ویروس شناس مطرح آلمانی پیش تر گفته که بیشتر افراد واکسینه شده، دیگر نیازی به واکسیناسیون تقویت کننده ندارند.

آخرین آمار موسسه ویروس شناسی روبرت کخ، بیانگر 37هزار و 120 مورد تازه ابتلا به کرونا طی 24 ساعت و مرگ 154 نفر ظرف همین مدت است. مجموع درگذشتگان از و براثر کرونا در آلمان نیز به 96هزار و 346 نفر رسیده است.

شاخص هفتگی ابتلا در آلمان نیز صعودی است. این شاخص در روز آدینه پنجم نوامبر 9، 169، روز پنجشنبه 5، 154 و روز چهارشنبه 2، 139 بود.

در عین حال، نرخ بیماران بستری در آلمان هم اینک 73، 3 است در حالی که بالاترین مقدار این نرخ در زمستان گذشته 5، 15بود. این عدد بر اساس موارد بستری به ازای هر صد ابتلا محاسبه می گردد.

،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 8 آذر 1400 بروزرسانی: 8 آذر 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1873

به "تور ارزان آلمان: آلمان نگران اوج گیری دوباره کرونا؛ توافق برای تزریق دُز سوم واکسن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان آلمان: آلمان نگران اوج گیری دوباره کرونا؛ توافق برای تزریق دُز سوم واکسن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید