ارائه خدمات داده محور به کسب و کارهای استارت آپی

به گزارش ایران عکس، به گزارش خبرنگاران به نقل از سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، محمد فرجود با اشاره به برنامه های تهران هوشمند در راستای ارائه خدمات آنلاین شهرداری به کسب وکارها و شهروندان گفت: سال گذشته بیشتر روی برنامه تهران هوشمند متمرکز بودیم که خوشبختانه این برنامه در کنگره جهانی شهر هوشمند به عنوان یکی از 6 برنامه برتر انتخاب شد. همچنین توسعه سامانه تهران من نیز یکی از مهمترین برنامه های کاری ما بوده است. این سامانه به عنوان درگاه واحد و محور اصلی خدمات غیرحضوری و شهروندی توسعه می یابد و تا کنون بیش از 30 سرویس در آن ارائه شده است.

ارائه خدمات داده محور به کسب و کارهای استارت آپی

وی با اشاره به خدمات تهران من مثل سرویس های خودرویی و ترافیکی، پارک حاشیه ای، عوارض، خلافی، قبوض و سایر خدمات شهری که کاربران و استفاده نمایندگان زیادی دارد، درباره خدمات مربوط به شهرسازی و بارکدهای یکپارچه تاکسی های شهری گفت: مردم با ورود به سامانه تهران من به نشانی my.tehran.ir می توانند در کارتابل شهروندی خود آخرین شرایط پرونده ملک خود را مشاهده نموده و بسیاری از مدارک را بدون مراجعه حضوری به شهرداری یا دفاتر خدمات الکترونیک از خانه مشاهده نمایند. بنابراین پیروز شدیم بسیاری از مراجعات را در این حوزه کاهش دهیم. از سوی دیگر شهروندان می توانند با استفاده از بارکدهای یکپارچه تاکسی، با اغلب اپلیکیشن های پرداخت کرایه که روی موبایل خود دارند، هزینه تاکسی را پرداخت نمایند و نیازی به استفاده از پول خرد نیست.

دبیر شورای راهبردی تهران هوشمند به همکاری شهرداری و کسب و کارهای نوآور و بخشنامه شهردار تهران در مورد تسهیل کسب وکارهای نوین و حمایت از زیست بوم نوآوری شهری اشاره نمود و اضافه کرد: ما برنامه ویژه ای برای توسعه همکاری با کسب و کارهای نوآور و دانش بنیان و استارت آپ ها داریم. یکی از این برنامه ها ارائه خدمات داده محور به کسب و کارها در سامانه api.tehran.ir است که موجب می گردد این شرکت ها با استفاده از این داده ها، سرویس های ترکیبی و مورد استفاده شهروندان را ارائه نمایند. در این سامانه حدود 77 آدرس API وجود دارد.

مدیرعامل سازمان فاوای شهرداری تهران با تاکید بر لزوم پرداختن به موضوع شهرداری هوشمند و تحول دیجیتال گفت: در حوزه تبادلات سازمانی پیروز شدیم بسیاری از استعلامات میان شهرداری و سایر نهادها را غیرحضوری کنیم. مثلا استعلامات بانک ها در مورد حریم مترو از این پس به صورت غیرحضوری ارائه می گردد. در همین حال آمادگی خود را برای همکاری با سایر دستگاه ها برای غیرحضوری شدن استعلامات مرتبط با شهرداری تهران اعلام می کنیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 دی 1399 بروزرسانی: 4 دی 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1341

به "ارائه خدمات داده محور به کسب و کارهای استارت آپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه خدمات داده محور به کسب و کارهای استارت آپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید