اشعه یکی از پر کاربردترین شیوه های درمانی برای نابودی تومور های سرطانی است

به گزارش ایران عکس، عضو انجمن فیزیک پزشکی ایران، گفت: اشعه، یکی از پر کاربردترین شیوه های درمانی برای از بین بردن تومور های سرطانی است.

اشعه یکی از پر کاربردترین شیوه های درمانی برای نابودی تومور های سرطانی است

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، ربیع مهدوی، در حاشیه برگزاری کنگره سالیانه انجمن رادیوتراپی انکولوژی ایران در محل هتل المپیک تهران، گفت: درمان سرطان احتیاجمند نظام های مختلف علمی است. از کلینیک گرفته تا رادیولوژی و فیزیک رادیوتراپی که باعث می گردد، بتوان یک درمان کامل را انجام داد.

وی با اشاره به اهمیت فیزیک رادیوتراپی در حوزه درمان سرطان ها، اضافه کرد: چگونگی استفاده از اشعه در زمینه درمان سرطان، یکی از نکات قابل توجه است که می بایست به آن دقت گردد.

این متخصص فیزیک رادیوتراپی، با عنوان این مطلب که تقریباً 50 درصد سرطان ها در قسمتی یا تماماً از اشعه برای درمان استفاده می گردد، گفت: اشعه، یکی از پر کاربردترین شیوه های درمانی برای از بین بردن تومور های سرطانی است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران، ادامه داد: اساساً هدف ما این است که به دنبال کاهش عوارض استفاده از اشعه باشیم. زیرا، اشعه یک تیغ دو دم است که اگر درست استفاده نگردد، می تواند عوارض و صدمه به بیمار وارد کند و اگر درست استفاده گردد، باعث خواهد شد علاوه بر فرایند درمان مطلوب بیماران مبتلا به سرطان، هزینه های نظام سلامت را کاهش دهد.

وی اضافه کرد: کار اشعه از بین بردن تومور های سرطانی است و اگر به درستی استفاده نگردد، می تواند سلول های سالم را تخریب کند و در نتیجه آن، بیمار دچار عوارض گوناگونی می گردد.

عضو انجمن فیزیک پزشکی ایران، گفت: در ایران هم مثل سایر کشور های جهان، کاربرد اشعه برای درمان سرطان ها زیاد است، اما با توجه به ترافیک بالای بیماران و کمبود های تجهیزاتی و نیروی انسانی، با مشکلاتی روبرو هستیم.

مهدوی با اشاره به اهمیت رادیوتراپی در حوزه درمان سرطان ها، گفت: تعداد دستگاه های رادیوتراپی در کشور بسیار اندک و انگشت شمار است. در حالی که حداقل بیش از 300 دستگاه رادیوتراپی احتیاج داریم.

وی اضافه کرد: برای ارائه یک درمان استاندارد، احتیاج است که به ازای هر یک میلیون جمعیت، حدود سه تا چهار دستگاه رادیوتراپی داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 645

به "اشعه یکی از پر کاربردترین شیوه های درمانی برای نابودی تومور های سرطانی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اشعه یکی از پر کاربردترین شیوه های درمانی برای نابودی تومور های سرطانی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید