اهداف جمهوری خواستار و دموکرات ها یکی است اما بایدن کمپین فشار حداکثری ترامپ را ادامه نمی دهد

به گزارش ایران عکس، تحلیلگر مسائل بین الملل درباره اینکه ایا بایدن فشار حداکثری علیه ایران را ادامه می دهد گفت: خیر تعیین نیست چون عملکرد دموکرات ها کلا متفاوت بوده و هست همچنین اهداف هر دو حزب یکی است ولی روش ها متفاوت است. من بعید می دانم بایدن این سیاست شکست خورده را ادامه دهد.

اهداف جمهوری خواستار و دموکرات ها یکی است اما بایدن کمپین فشار حداکثری ترامپ را ادامه نمی دهد

حسن بهشتی پور تحلیلگر مسائل بین الملل در گفت و گو با خبرنگاران درباره انتخابات امریکا و تاثیر مناظره اخر بین ترامپ و بایدن گفت: این مناظره تاثیری در تصمیم رای دهندگان ندارد چون موضوعات خاص و تاثیرگذاری در این مناظره نبود تا کسانی را که هنوز تصمیمی نگرفته اند و انتخاب ننموده اند قانع کند. بیش از 20 میلیون نفر زودتر از موعد رای داده اند. بنابراین فکر نمی کنم این مناظره تاثیر معین کننده ای داشته باشد. برخلاف پیش بینی ها در مناظره بایدن را برنده انتخابات معرفی می نماید. مگر اینکه در زمان به جامانده حرف و نکته جدیدی افشا گردد و در نهایت کالج الکترا معین کننده برنده نهایی انتخابات است.

وی در پاسخ به این سوال، نظرسنجی ها نشان می دهد بایدن برنده است ولی در دور قبلی مشابه این اتفاق رخ داد ولی نتیجه این بود که ترامپ برنده شد.گفت: موضوع متفاوت است در آن دوره دموکرات ها از حزب خود بریده بودند و آنچه که مطرح می شد فقط و فقط انتقاد بود و فضا فریب صحبت های انتقادی ترامپ را می خورد.

دموکرات هایی که فریب خورده بودند امروز بخاطر عملکرد ترامپ دیگر به او رای نمی دهند امروز جمهوری خواهانی هستند که از ترامپ بریده اند و بخاطر عملکرد بد او در کرونا به ترامپ رای نمی دهند. امروز هم حزبی های ترامپ از او فاصله گرفته اند و تفاوت هایی اساسی نسبت به قبل وجود دارد. البته نمی توان با قاطعیت گفت ترامپ شکست خورده است ولی شرایط او نسبت به دوره قبل خوب نیست.

او بااشاره به آینده برجام در دولت بعدی آمریکا اضافه نمود: در خصوص برجام سیاست ها اعلام شده است. اگر ترامپ رییس جمهور گردد که گفته شده ایران را ظرف مدت کمی به برجام برمی گرداند. بایدن نیز اعلام نموده وارد برجام می گردد ولی در خصوص سایر موضوعات حرف خواهد زد. این خلاصه ای از شرایط برجام در آینده است.

بهشتی پور در پاسخ به این سوال، آیا می توان گفت حتی بعد از پیروزی بایدن کمپین فشار حداکثری بر ایران ادامه پیدا خواهد نمود؟ گفت: خیر تعیین نیست چون عملکرد دموکرات ها کلا متفاوت بوده و هست همچنین اهداف هر دو حزب یکی است ولی روش ها متفاوت است. من بعید می دانم بایدن این سیاست شکست خورده را ادامه دهد.

او درباره راهبرد ایران در این زمینه توضیح داد: قطعا این مسائل رسانه ای نیست. من هم آنچه به ذهنم می رسید نوشته و به مسئولین داده ام. نباید این موضوعات در رسانه ها مطرح گردد اینکه ایران باید چه کند از جمله مواردی است که باید از مدتها قبل آنالیز می شد اینکه اگر ترامپ یا بایدن برنده شدند ما باید چه اقداماتی انجام بدهیم از جمله مواردی است که باید از یک سال قبل مورد آنالیز قرار می گرفت ضمن اینکه این سیاست های راهبردی را باید اعمالی انجام داد نه اعلامی و نباید در رسانه ها طرح کرد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 4 آذر 1399 بروزرسانی: 4 آذر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1279

به "اهداف جمهوری خواستار و دموکرات ها یکی است اما بایدن کمپین فشار حداکثری ترامپ را ادامه نمی دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهداف جمهوری خواستار و دموکرات ها یکی است اما بایدن کمپین فشار حداکثری ترامپ را ادامه نمی دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید