خزانه داری آمریکا چند فرد و شرکت ایرانی را به لیست تحریم های خود اضافه نمود

به گزارش ایران عکس، خزانه داری آمریکا شامگاه روز آدینه چند فرد و شرکت ایرانی را به لیست تحریم های خود اضافه نمود.

خزانه داری آمریکا چند فرد و شرکت ایرانی را به لیست تحریم های خود اضافه نمود

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، وزارت خزانه داری آمریکا شامگاه روز آدینه اضافه شدن چند فرد و نهاد ایرانی به لیست تحریم های آمریکا را اعلام نمود.

افرادی که به لیست تحریم های آمریکا افزوده شده اند عبارتند از: حمید رضا عظیمیان در ارتباط با شرکت فولاد مبارکه ایران و محمد رضا مدرس خیابانی در ارتباط با خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران.

شرکت های ایرانی زیر نیز به لیست تحریم های آمریکا افزوده شده اند:

شرکت ایران ترانسفو، شرکت توزیع ترانسفورمر زنجان، سازمان صنایع هوا فضای ایران، شرکت فولاد مبارکه اصفهان، صنایع هوایی ایران، خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، سازمان صنایع دریایی ایران، شرکت خطوط دریایی پیغام سفیران دریا.

ساعتی پیش بود که مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا اعلام نمود که واشنگتن سازمان صنایع دریایی، سازمان صنایع هوا و فضا و سازمان صنایع هوایی ایران را به لیست تحریم های خود اضافه نمود.

وزیر خارجه آمریکا در بیانیه خود مدعی شد که اشاعه تسلیحات متعارف ایران تهدیدی برای امنیت منطقه ای و بین المللی بوده و بر اساس شواهد، ایران همچنان به حمایت نظامی و انتقال تسحلیات به سوریه، لبنان، عراق، یمن و دیگر مناطق ادامه می دهد.

رئیس جمهور آمریکا اردیبهشت ماه سال 1397 با ادعای واهی نقض برجام، از این توافق خارج شده و ضمن اعمال تحریم های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم های دیگری را تحت عنوان فشار حداکثری علیه ایران وضع کرد.

دولت ترامپ در هفته های پایانی عمر خود، فرایند اعمال تحریم علیه ایران را به طور جنون آمیزی تسریع نموده و در یکی از جدیدترین موارد، موسسه دانش بنیان برکت که تولیدکننده اولین واکسن ایرانی کرونا است مورد تحریم قرار داده است.

وبگاه واشنگتن فری بیکن، نزدیک به نومحافظه کاران آمریکایی نوشته دولت ترامپ در کوشش است در واپسین روز های حضورش در قدرت تحریم های گسترده ای علیه ایران وضع کند.

یک مقام آمریکایی در تبادل نظر با این رسانه اعمال این تحریم ها را به نفع دولت جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا دانسته که در حال تدوین سیاست های خود در قبال جمهوری اسلامی ایران است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 اسفند 1399 بروزرسانی: 3 اسفند 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1451

به "خزانه داری آمریکا چند فرد و شرکت ایرانی را به لیست تحریم های خود اضافه نمود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خزانه داری آمریکا چند فرد و شرکت ایرانی را به لیست تحریم های خود اضافه نمود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید