اپل از آی مک جدید با تراشه M1 و طراحی به روز رونمایی کرد

به گزارش ایران عکس، اپل ساعاتی قبل در رویداد آنلاین Spring Loaded از نسل جدید آی مک با طراحی جدید هم رونمایی کرد. در واقع اپل در این نسل جدید از نمایشگری با حاشیه های کمتر و نازک تر استفاده نموده است. البته تغییرات اتفاق افتاده تنها مختص به شکل ظاهری این دستگاه نیستند و اپل با به روزرسانی سخت افزار این آی مک در آن از تراشه اپل سیلیکون استفاده نموده است.

اپل از آی مک جدید با تراشه M1 و طراحی به روز رونمایی کرد

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ کاتالوگ دیجیتال از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

اپل همچنین در این نسل از آی مک از رنگ های جذابی استفاده نموده است. اپل می گوید که با توجه به استفاده از تراشه جدید اپل سیلیکون در آی مک جدید، این آی مک از ابتدا برای تراشه اپل M1 طراحی شده است.

آی مک جدید دارای نمایشگری 24 اینچی با رزولوشن 4.5K است که اپل در این نمایشگر از حاشیه های اندکی در قسمت بالایی و اطراف نمایشگر استفاده نموده است. بر خلاف شایعه های منتشر شده این نسل از آی مک هم دارای حاشیه زیادی در قسمت پایینی نمایشگر است.

همچنین طراحی قسمت پشتی نمایشگر این دستگاه دیگر حالت منحنی شکلی ندارد و اپل از طراحی صافی در این قسمت استفاده نموده است. اپل درباره طراحی ظاهری آی مک می گوید که حجم این آی مک در مقایسه با نسل قبلی آن در حدود %50 کاهش یافته است.

نمایشگر به کار رفته در نسل جدید آی مک دارای فناوری True Tone است که باعث می گردد این نمایشگر دمای محتوای در حال پخش را با توجه به نور محیط تغییر دهد و تنظیم کند. اپل همچنین در این آی مک جدید از دوربین و میکروفون های جدید استفاده نموده است تا کاربران در زمان انجام تماس تصویری یا شرکت در کنفرانس های ویدیو بهترین تجربه داشته باشند. دوریبن به کار رفته در آی مک جدید می تواند که در زمان بر قراری تماس تصویر این کار را با حداکثر رزولوشن 1080p انجام دهد و سنسور به کار رفته در آن دارای اندازه بزرگتری است.

برای اطلاع باید بگوییم که ضخامت نسل کنونی آی مک 11.5 میلی متر است. با این وجود اپل می گوید که این آی مک در زمان کار کردن با آن خنک بوده و صدای بسیاری کمی را در مقایسه با نسل قبلی ایجاد می نماید. اپل همچنین در این مدل جدید از دو فن با اندازه کوچک استفاده نموده است و در این مدل دیگر از سیستم انتقال حرارت حجیم نسل قبلی خبری نیست.

اپل همچنین در این مدل از کابل جدید با خاصیت آهن ربایی استفاده نموده است که ما را به یاد کابل های MagSafe استفاده شده در مک بوک های قدیمی می اندازد. همچنین کاربران برای استفاده از اینترنت به صورت کابلی باید که کابل LAN را به آداپتور آی مک جدید متصل نمایند.

اپل در این مدل پایه آی مک از دو پورت USB-C با پشتیبانی از تاندربولت استفاده نموده است و مدل های سطح بالاتر این دستگاه دارای دو پورت USB-C اضافه بدون پشتیبانی از تاندربولت خواهند بود. همچنین این آی مک دارای جک هدفون است.

اپل در کنار رونمایی از آی مک جدید از یک کیبورد، موس و ترکپد جدید هم رونمایی کرد که کاربران می توانند آن ها را در رنگ ها متنوعی سفارش دهند. همچنین کیبورد جدید این آی مک دارای سنسور تشخیص اثر انگشت Touch ID برای باز کردن قفل این کامپیوتر است.

اپل نسل جدید آی مک را با قیمت 1299 دلار عرضه می نماید. البته باید بگوییم که این آی مک دارای مدل قوی تری با قیمت 1499 دلار است که بعضی از رنگ های در نظر گرفته شده برای آی مک تنها در این نسخه از آی مک قابل سفارش هستند.

آی مک جدید هم در نیمه دوم ماه می (اردیبهشت) به بازار عرضه خواهد شد اما کاربران می تواند که هم اکنون این مدل از آی مک را سفارش دهد. اپل در مجموع این آی مک را در هفت رنگ عرضه می نماید و کاربران می توانند این آی مک را با حداکثر حافظه رم و حافظه داخلی به ترتیب 16 گیگابایت و 2 ترابایت سفارش دهند. مدل پایه آی مک دارای حافظه داخلی SSD 256 گیگابایت و حافظه رم 8 گیگابایت است.

این آی مک اولین آی مکی است که اپل در آن از تراشه اپل سیلیکون استفاده نموده است. اپل پیش تر از مک مینی، مک بوک ایر و مک بوک پرو با تراشه اپل سیلیکون رونمایی نموده بود. همان گونه که می دانید اپل می خواهد در یک بازه زمانی دو ساله پردازنده های اینتل به کار رفته در مک ها را با تراشه های اپل سیلیکون ساخت خودش جایگزین کند.

انجام این کار توسط اپل به این معنی خواهد بود که سیستم عامل macOS و دیگر برنامه های این سیستم عامل باید برای پشتیبانی از تراشه های جدید به روزرسانی شوند. به نظر می رسد که انجام این کار توسط اپل تا اینجای کار ارزشش را داشته است و کاربران استقبال گسترده ای را مک بوک های مجهز به این تراشه ها داشته و از قدرت و مصرف انرژی آن ها حیرت زده شده اند.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1577

به "اپل از آی مک جدید با تراشه M1 و طراحی به روز رونمایی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل از آی مک جدید با تراشه M1 و طراحی به روز رونمایی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید