با غذاهای خوش ترکیب بچه ها را به خوردن تشویق کنید

به گزارش ایران عکس، حالا که فرزندتان بزرگ تر شده و دیگر لازم نیست حتما غذاها را به صورت پوره به او بخورانید و در ضمن پزشکش هم توصیه نموده که گوشت را به رژیم غذایی او اضافه کنید، می توانید با مرغ آغاز کنید.

با غذاهای خوش ترکیب بچه ها را به خوردن تشویق کنید

قسمت ساق ران مرغ نه تنها گوشتی نرم و خوش طعم دارد، بلکه استخوان دار بودن آن هم مزیتی است که بچه ها می توانند استخوان مرغ را با دست گرفته و راحت گوشت آن را گاز بزنند و این برای بچه ها یعنی لذت تمام.

1. فر اجاق گاز را با دمای 200 درجه سانتی گراد یا 400 درجه فارنهایت یا شماره شش روشن نموده و بگذارید گرم گردد. سینی فر را هم خارج نموده و با فویل آلومینیوم بپوشانید. پوست تکه های مرغ را به طور کامل کنده و به صورت اریب با چاقوی تیز چند برش عمیق در گوشت هر کدام از ساق مرغ ها ایجاد کنید.

نکته: با توجه به اینکه زیر پوست مرغ محل انباشته شدن هورمون است، خوردن آن برای همه به خصوص بچه ها زیان آور است. پس همواره پوست مرغ را به طور کامل بکنید.

2. مواد طعم دهنده شامل سس گوجه فرنگی، کره بادام زمینی، سویاسس و روغن زیتون را در کاسه کوچکی ریخته و با همزن یا چنگال هم بزنید، سپس تکه های مرغ را روی سینی پوشیده شده با فویل آلومینیومی چیده و با قلم موی مخصوص آشپزی به این مواد آغشته کنید.

3. سینی را در فر قرار داده و مدت 15 دقیقه حرارت دهید. سینی را بیرون آورده و بعد از جابه جا کردن مرغ ها دوباره با قلم مو مایه طعم دهنده را به تکه های مرغ بمالید و سپس به فر منتقل کنید. مرحله دوم پخت 20 دقیقه است. وقتی از پخت گوشت مرغ مطمئن شدید، سینی فر را گوشه ای بگذارید تا کمی سرد گردد. در سرانجام دور قسمت استخوان هر ساق مرغ یک تکه فویل آلومینیوم بپیچید و در بشقابی کنار سیب زمینی، ذرت و گوجه فرنگی گذاشته و جلوی کودکتان بگذارید.

مواد لازم برای 2 تا 4 نفر

4 عدد ساق ران مرغ

2 ق س روغن زیتون

یک ق چ سویا سس

4 عدد سیب زمینی میانه

2 عدد گوجه فرنگی درشت

6 ق س دانه ذرت کنسروی

یک ق س کره بادام زمینی و 1 ق س سس گوجه فرنگی نیز فراهم کنید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 29 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 29 اردیبهشت 1402 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2246

به "با غذاهای خوش ترکیب بچه ها را به خوردن تشویق کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با غذاهای خوش ترکیب بچه ها را به خوردن تشویق کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید