بهترین راهنماهای سفر خبرنگاران در سالی که گذشت

به گزارش ایران عکس، در این مقاله از خبرنگاران مطالب برترین راهنمای سفر را می توانید مطالعه کنید که گلچینی از برترین مقالات راهنمای سفر خبرنگاران در یک سال گذشته است.

بهترین راهنماهای سفر خبرنگاران در سالی که گذشت

به مناسبت یک ساله شدن وب سایت خبرنگاران ، تصمیم داریم تا برای شما همراهان و خوانندگان همیشگی، برترین مطالب راهنمای سفر به منطقه ها مختلف ایران و جهان را قرار دهیم تا شما راحت تر تصمیم بگیرید که سفر آینده شما به کدام نقطه از جهان پهنارو باشد.

سفر به رشت

شهر رشت، مرکز استان گیلان، از زمان پیش از اسلام و دست کم در دوره ساسانیان وجود داشته است. در زمانی که حکومت ساسانی رو به فروپاشی می رفت، حکمرانی مستقل این دیار را گیلانشاه می نامیدند. آب و هوای رشت از جمله آب و هوای معتدل کاسپین و شبه مدیترانه ای است که دارای تابستان های گرم و شرجی و زمستان های سرد و مرطوب است. رشت سومین شهر توریست پذیر ایران است.

راهنمای سفر به رشت

سفر به شیراز

استان فارس از استان های جنوبی کشور است که به دلیل وجود جاذبه های متعدد تاریخی، طبیعی و مذهبی همیشه یکی از پرطرفدارترین مقاصد توریستی برای مسافران داخلی و خارجی بوده است. این استان پهناور در بخش جنوبی کشورمان قرار گرفته است و قدمتی بسیار طولانی دارد. فارس از دیرباز مورد توجه حاکمان سرزمین پهناور ایران بوده است.

راهنمای سفر به استان فارس

سفر به اصفهان

استان پهناور اصفهان دارای روستاها و شهرستان های زیادی است که بسیاری ازآنها خود به تنهایی دارای جاذبه های فراوانی هستند. همان طور که گفتیم در قسمت اول راهنمای سفر، تمرکز روی آب و هوای استان و مرکز این استان یعنی شهر زیبای اصفهان است که جاذبه های تاریخی و تفریحی بسیاری دارد.

راهنمای سفر به اصفهان

سفر به دبی

در طول چند سال، دبی از یک شهر معمولی، به شهری شگفت انگیز و یکی از مهم ترین های جهان تبدیل شده است که هرکسی دوست دارد یک بار هم که شده از آن بازدید کنید. در اینجا نمی خواهیم به چگونگی این اتفاق بپردازیم که چرا دبی انقدر سریع پیشرفت کرد، تنها سعی نموده ایم با یک مطلب جامع شما را برای لذت بردن از سفر به این شهر هدایت کنیم.

تعداد زیادی از مردم جهان، چه مردم عادی و چه انسان های مهم و سرشناس، هرساله برای بازدید از این شهر راهی امارات متحده عربی می شوند. با اینکه دبی شهری ساحلی است، اما انقدر جاذبه های مصنوعی در آن وجود دارد که شما را چندین روز به خود مشغول خواهند کرد. هرچند شاید این شهر از نظر تاریخی خیلی غنی نباشد، اما در هرصورت تاریخ مخصوص به خود را دارد که می توان در بازدید از خانه شیخ سعید، خانه شیخ جوما، موزه ها و روستاهای تاریخی به آن پی برد.

راهنمای سفر به دبی

سفر به دهلی

دهلی یکی از بزرگ تر ین شهرهای هند است که بخش کوچک تری به نام دهلی نو را احاطه نموده است. اغلب مردم در بدو ورود با تماشا عظمت آن ممکن است کمی شوکه شوند. شهری که سنت و مدرنیته به همراه زیبایی های بی شمار را با هم ارائه می دهد.

در مقایسه با بیشتر شهرهای هندوستان به جز بمبئی، دهلی جایی نسبتا گران است. در این شهر می توان فرهنگ ها، مذاهب و عقاید مختلف زیادی را مشاهده کرد که در ابتدا ممکن است گیج نماینده باشد. دهلی مرکز هند محسوب می گردد که تراکم جمعیتی زیادی هم دارد. این مطلب بیشتر در خصوص دهلی نو است که به آن دهلی می گوییم

راهنمای سفر به دهلی

سفر به استانبول

اگر قرار باشد خاص ترین شهرهای جهان را دسته بندی کرد قطعا شهر استانبول در این میان جای می گیرد. شهری اروپایی آسیایی که پر از جنب و جوش است و سالانه میلیون ها توریست را مجذوب زیبایی خود می نماید. استانبول حدود 13 میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر، تاریخی غنی را در خود جای داده که در گوشه گوشه آن به چشم می خورد. از آنجا که تعداد توریستان خصوصا در فصل هایی خاص زیاد می گردد باید این شهر را در زمره شهرهای گران محسوب کرد

راهنمای سفر به استانبول

سفر به تایلند

تایلند با جنگل های باشکوه، سواحل معروف، غواصی های در سطح بالای جهانی، غذاهای بی نظیر و قیمت های نسبتا مقرون به صرفه، توریستانی از تمام سلایق را جذب خود می نماید. از اقامتگاه های مقرون به صرفه قیمت تا هتل های باشکوه 10000 دلاری در این کشور یافت می گردد. گذشت و گذار در تایلند بسیار ساده است و پیاده می توان به راه افتاد و از بسیاری مکان ها تماشا کرد. اگرچه مقاصد بسیاری در نقشه توریستی این کشور وجود دارد، اما از تعدادی از آن ها می توان به دور از خیل جمعیت و قیمت های بالا بازدید کرد. نام تایلند معمولا سواحل، زیبایی ها، جنگل ها و غذاهای معروف این کشور را تداعی می نماید.

راهنمای سفر به تایلند

سفر به برلین

برلین مرکز و بزرگترین شهر آلمان است. این شهر تاریخی آشفته دارد، اما از طرف دیگر به عنوان یکی از محبوب ترین و پرجنب و جوش ترین مقاصد توریستی محسوب می گردد. تاریخ و هنر زیادی در این شهر موج می زند. شهر برلین برای دانشجویان، هنرمندان جوان، نویسندگان، معماران و طراحانی که به این شهر مهاجرت می نمایند، به مقصد جذابی تبدیل شده است. به این شهر که نگاه کنید، بناهای زیبا، هنر، تاریخ و شب نشینی هایش توجه شما را به خود جلب خواهد نمود. در واقع برلین شهری کهنه، با قلبی جوان است و یکی از سرگرم نماینده ترین، جالب ترین، متنوع ترین و پیشرفته ترین شهرهای اروپا به شمار می رود. یک نوع حس و تاب حرکت در اینجا وجود دارد که بدون شک آن را دوست خواهید داشت.

راهنمای سفر به برلین

سفر به روتورا، نیوزلند

روتوروا شهری در کنار دریاچه ای به همین نام، واقع در خلیج پلنتیِ جزیره شمالی نیوزیلند است که یکی از برترین جاذبه های این کشور محسوب می گردد. این شهر مکانی آرام با آب و هوایی مطلوب در اختیار علاقه مندان می گذارد. روتوروا کانون مشاهده منظره ها آتشفشانی، آب فشان ها و حوضچه های گل در نیوزیلند به شمار می رود.

راهنمای سفر به روتورا

سفر به کامبوج

کامبوج یک بهشت بی عیب و نقص نیست، حتی می توان گفت حکومت فاسد و دیکتاتوری دارد و دستاورد خاصی به جهان تقدیم ننموده است. به دلیل فساد اداری، این کشور از لحاظ مالی به توسعه چندانی نرسیده و اغلب بخش های این سرزمین به وسیله دولت به سرمایه داران فروش رفته است. اما هیچ کدام از این موضوعات باعث نمی گردد که این کشور توجه توریستان را به خود جلب نکند. در یک نگاه کلی می توان تاریخ غنی، غذاهای لذیذ و خوشمزه و زندگی شبانه پر شور و نشاط این منطقه را به عنوان جاذبه معرفی کرد. چنانچه در منظره خود قصد سفر به این منطقه را دارید این راهنما می تواند تجربه بهتری از سفر را برای شما رقم بزند.

راهنمای سفر به کامبوج

سفر به آمستردام

هنگام تفکر درباره آمستردام، فورا تصاویری از گل های لاله، پنیر، کفش های چوبی و آسیاب های بادی به فکر خطور می نماید؛ اما صبر کنید. نکات بسیاری در ورای این کلیشه ها وجود دارد. تاریخ و فرهنگ غنی، جاذبه های بی نظیر، ساختمان های بلند، شب های گرم و پر از شور زندگی به همراه غذاخوری ها و مراکز خرید باشکوه. مکان های تماشای بسیار و کارهای زیادی برای انجام در این شهر خاص و بی نظیر وجود دارد که یک یا دو روز برای تمام آن ها کافی نیست. مرکز هلند هرساله جشنی به مناسبت چهارصدمین سالگرد ساخت حلقه کانال شهر (جهت کشتی رو کانال ها) دارد.

راهنمای سفر به آمستردام

سفر به توکیو

بر کسی پوشیده نیست که توکیو یکی از هیجان انگیزترین شهر های جهان به شمار می آید و به همین خاطر توریستان زیادی نیز سالانه به این شهر سفر و از بخش های مختلف آن بازدید می نمایند. البته توریستان با یاری گرفتن از دانش کارشناسان محلی می توانند بدون هیچ مسئله ای به توکیو سفر نموده و با زیبایی های آن آشنا شوند. اما مسئله ای که اغلب افراد در سفر های خود دارند این است که نمی دانند باید در طول این سفر چه کارهایی را در برنامه خود قرار دهند. همراه خبرنگاران باشید تا با کارهایی که باید در توکیو انجام دهید، آشنا شویم.

راهنمای سفر به توکیو

سفر به سیدنی

سیدنی شهری احاطه شده به وسیله سواحل زیبا و مکان های تماشای است که در استان نیو سات ولز استرالیا قرار گرفته است و به همراه سالن اوپرای مشهورش به نمادی از این کشور تبدیل شده است. شهری با جاذبه های خارق العاده که بیشترین تعداد توریست را به خود جذب می نماید. با وجود اینکه سیدنی مرکز نیست، اما بزرگترین شهر استرالیا به شمار می رود. شهری پر از جاذبه ها و مکان های تماشای که باید ببینید تا زیبایی آن ها باورتان گردد. تنها، مکان هایی از جمله سواحل مانلی و بوندای ثابت می نمایند که برای چه مردم زیادی هر ساله به این شهر زیبا سفر می نمایند. اگر قصد سفر به سیدنی را دارید، به گونه ای برنامه ریزی کنید که دست کم یک هفته کامل را در آن به گشت و گذار بپردازید. گرچه سیدنی شهری کاملا گران محسوب می گردد، اما مطمئن باشید ارزش وقت و هزینه ای را که می کنید دارد.

راهنمای سفر به سیدنی

سفر به لندن

لندن مه آلود، مرکز انگلستان، مرکز یکی از پیشروترین کشورها در زمینه هنرهای گوناگون است. این شهر تاریخی مهد بزرگان زیادی در عرصه های گوناگون فرهنگ، هنر و سیاست است. اگر دوست دارید به ملاقات این شهر دوست داشتنی با منظره ها کلاسیک و خیره نماینده بروید،

راهنمای سفر به لندن

Save

Save

منبع: کجارو
انتشار: 14 اسفند 1400 بروزرسانی: 14 اسفند 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1980

به "بهترین راهنماهای سفر خبرنگاران در سالی که گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین راهنماهای سفر خبرنگاران در سالی که گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید