تاکید نخست وزیران یونان و ایتالیا بر حمایت از لیبی در ملاقات با الدبیبه

به گزارش ایران عکس، نخست وزیران یونان و ایتالیا در دیدارهایشان با نخست وزیر جدید لیبی در طرابلس بر اهمیت پرونده لیبی و حمایت از کوشش ها با هدف برقراری ثبات و برگزاری انتخابات تاکید کردند.

تاکید نخست وزیران یونان و ایتالیا بر حمایت از لیبی در ملاقات با الدبیبه

به نقل از سایت شبکه خبری روسیا الیوم، کریاکوس میتسوتاکیس، نخست وزیر یونان با ماریو دراگی، همتای ایتالیایی خود در طرابلس ملاقات کرد و دو طرف در جریان این ملاقات به آنالیز شرایط لیبی پرداختند.

نخست وزیران ایتالیا و یونان در جریان این ملاقات بر لزوم حمایت اتحادیه اروپا از کوشش ها با هدف برقراری ثبات و برگزاری انتخابات در لیبی تاکید نمودند.

دو طرف در طرابلس با عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی ملاقات کردند و بحران کنونی این کشور به ویژه مهاجرت مزدوران خارجی و تقویت روابط دوجانبه را مورد آنالیز قرار دادند.

دولت لیبی با صدور بیانیه ای گفت، الدبیبه در جریان ملاقات با نخست وزیر ایتالیا درباره پرونده های بازسازی، مبادلات تجاری، مهاجرت غیرقانونی و روابط مشترک گفت وگو کردند.

نخست وزیر ایتالیا در جریان کنفرانس مطبوعاتی مشترک گفت، در ملاقات با محمد المنفی، رئیس شورای ریاستی لیبی به آنالیز مشارکت ایتالیا در کوشش ها برای بازسازی لیبی پرداخته شد.

وی در ادامه افزود: ما در خصوص همکاری در زمینه پروژه ها به ویژه در بخش های زیرساخت ها، انرژی، بهداشتی و سلامتی و همچنین فرهنگی با یکدیگر رایزنی کردیم.

به همین دلیل، نخست وزیر یونان در جریان کنفرانس مطبوعاتی خود با الدبیبه گفت، آتن برای برقراری ثبات و برگزاری انتخابات به دور از هرگونه مداخله خارجی در کنار لیبی خواهد ایستاد و از آن حمایت خواهد نمود.

وی خواهان خروج نیروهای خارجی از لیبی شد.

الدبیبه نیز بر اهمیت هرگونه توافق دریایی که حقوق لیبی، ترکیه و یونان را حفظ کند، تاکید نمود.

از سوی دیگر، لوئیجی دی مایو، وزیر خارجه ایتالیا در صفحه کاربری خود در فیسبوک نوشت: اوضاع لیبی، موضوعی است که برای ما از اهمیت و اولویت بالایی برخوردار است، ثبات در لیبی به معنای تأمین امنیت سواحل ما، فراهم کردن فرصت های جدید رشد و توسعه برای فعالیت های ما و نیز تضمین و برقراری صلح برای ملتی است که به دنبال راه دموکراسی هستند. ما به کوشش خود برای بهبود تجارت با لیبی ادامه می دهیم.

وزیر خارجه ایتالیا ضمن اشاره به سفر خود به اقتصادی طی روزهای آینده، تاکید نمود که برای جذب سرمایه گذاری های جدید در ایتالیا کوشش خواهد نمود. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 10 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 10 اردیبهشت 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1586

به "تاکید نخست وزیران یونان و ایتالیا بر حمایت از لیبی در ملاقات با الدبیبه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاکید نخست وزیران یونان و ایتالیا بر حمایت از لیبی در ملاقات با الدبیبه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید