تایید یک داروی موثر برای درمان بیماری کرونا

به گزارش ایران عکس، یک داروی مبتنی بر آنتی بادی در بریتانیا و امریکا تایید شد و احتمالا به زودی در کشورهای دیگر هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

تایید یک داروی موثر برای درمان بیماری کرونا

به گزارش خبرنگاران به نقل از دیلی میل، این داروی آنتی بادی ریجنرون نام دارد و پیش از این به مرحله تایید رسیده بود اما اینبار دیگر به طور رسمی از سوی نهادهای مختلف تایید می گردد و به استفاده عموم می رسد.

تنظیم کنندگان دارویی در بریتانیا پس از یک مطالعه عظیم ، به این دارو چراغ سبز نشان داده است، دارویی که می تواند از عفونت جلوگیری نموده و بیمارانی را که قبلاً بیمار بودند درمان کند.

آزمایشات نشان داد که داروی ریجنرون در میان بیمارانی که حداقل یک عامل خطر ابتلا به کووید شدید دارند ، خطر مرگ یا بستری شدن آنها را 70 درصد کاهش داده است.

بعلاوه تحقیقات نشان داده شده است که این دارو به طرز چشمگیری خطر ابتلا به کووید را کاهش می دهد اما با این حال محافظت ایجاد شده از سوی این دارو تنها یک ماه طول می کشد.

البته اکنون قیمت این دارو بسیار بالاست و حدود 2 هزار پوند تخمین زده می گردد. به همین علت بعید است که به طور گسترده ای به اسم یک پیشگیری استفاده گردد.

پس از آنکه استروئیدها و داروهای ضد التهابی برای درمان بیماری ناشی از ویروس کرونا مجدداً مورد استفاده قرار گرفتند این درمان اولین درمانی است که به طور خاص برای مقابله با کووید طراحی و در انگلستان تایید شده است.

البته این درمان جایگزین واکسیناسیون نمی گردد زیرا محافظت در برابر کرونا از سوی رجنرون فقط تا چهار هفته طول می کشد ، یعنی زمان بسیار کمتری نسبت به واکسن ها.

این دارو-که از دو آنتی بادی متفاوت ساخته دست بشر برای مبارزه با ویروس استفاده می کند-به صورت تزریقی یا داخل وریدی تجویز می گردد.

به طور جداگانه ، مطالعه داروی آنتی بادی ساخته شده به وسیله آسترازنکا نشان داد که خطر ابتلا به بیماری علامت دار را 77 درصد در افراد مبتلا به سرکوب سیستم ایمنی کاهش می دهد.

آنتی بادی ها مولکول هایی هستند که به پروتئین های سنبله ویروس ویروس متصل می شوند. این امر به منظور جلوگیری از عفونت یا پاکسازی ویروس از بدن است.

شرکت آسترازنکا بعلاوه فاش نموده که درمان آنتی بادی کرونا برای افرادی که نمی توانند واکسینه شوند در حال توسعه است.

آژانس تنظیم کننده داروها و محصولات بهداشتی بریتانیا می گوید که باید در اسرع وقت پس از آزمایش مثبت کووید، در بیماران در معرض خطر تجویز گردد. کارشناسان می گویند این دارو زمانی موثرتر است که سه روز پس از آزمایش مثبت داده گردد.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1768

به "تایید یک داروی موثر برای درمان بیماری کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تایید یک داروی موثر برای درمان بیماری کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید