تجلیل از آندری کونچالوفسکی در فستیوال تالین

به گزارش ایران عکس، کارگردان نامدار روسی در جشنواره فیلم شب های سیاه تالین تجلیل می گردد.

تجلیل از آندری کونچالوفسکی در فستیوال تالین

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران به نقل از هالیوود ریپورتر، آندری کونچالوفسکی کارگردان کارکشته فیلم و تئاتر روسیه قرار است روز بیست وششم نوامبر جایزه یک عمر دستاورد حرفه ای بیست وسومین فستیوال فیلم شب های سیاه تالین را دریافت کند.

کونچالوفسکی همراه با برادر ناتنی اش نیکیتا میخالوف که برنده جایزه اسکار است در حال حاضر یکی از معدود کارگردان های روس است که توانسته وارد هالیوود بگردد. از فیلم های انگلیسی زبان او می توان از قطار سرکش سال 1985 که نامزد دریافت سه جایزه اسکار شد، دوخوانی برای یک نفر سال 1986 و تانگو و کش سال 1989 نام برد.

او در اوایل راستا حرفه ای کاری خود فیلمنامه فیلم معروف آندری روبلوف سال 1966 ساخته آندری تارکوفسکی را نوشت و روی هم رفته در هفت فیلم با این کارگردان افسانه ای روس همکاری کرد.

در سال های اخیر او بیشتر روی فیلمبرداری پروژه های داخلی و همچنین اروپایی تمرکز نموده است. جدیدترین فیلم او گناه نام دارد و یک فیلم بیوگرافیکی ساخت مشترک روسیه و ایتالیا درباره میکل آنژ هنرمند دوران رنسانس است که کاملا در فیلمبرداری شده است.

کونچالوفسکی یکی از چهره های ثابت فستیوال فیلم ونیز است و تا به حال توانسته دو بار به عنوان کارگردان جایزه خرس نقره ای را برای فیلم شب های سفید مرد پستچی سال 2014 و بهشت سال 2016 دریافت کند. او همچنین برای فیلم احمق ها سال 2002 جایزه بزرگ هیات داوران را از آن خود کرد.

در سال 1979 کونچالوفسکی به خاطر فیلم Siberiade پیروز به کسب جایزه بزرگ هیات داوران فستیوال فیلم کن شد. از دیگر جوایز معتبر او می توان به طلای سن سباستین برای هومر و ادی سال 1989 و گوی طلایی کارلووی واری برای عشق یک عاشق سال 1974 اشاره نمود.

او در حال حاضر مشغول کار روی فیلمی جدید به نام هم قطار های عزیز است که بر اساس داستانی حقیقی ساخته می گردد. فیلم نشان می دهد که چطور در سال 1962 کارگران روسی که برای دریافت وضعیت کاری بهتر در شهری در جنوب روسیه دست به اعتراض زده بودند با بی رحمی کشته شدند.

تینا لوک مدیر فستیوال شب های سیاه تالین درباره کونچالوفسکی گفت: اگر برخی کارگردان ها در بنیان خود روس هستند، کونچالوفسکی بیشتر یک کارگردان دنیا است. فرم هنری او همواره در حال تغییر است، اما بنیان او ثابت باقی می ماند.

بیست وسومین دوره فستیوال تالین از پانزدهم نوامبر شروع می گردد و در روز اول دسامبر به انتها می رسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 545

به "تجلیل از آندری کونچالوفسکی در فستیوال تالین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجلیل از آندری کونچالوفسکی در فستیوال تالین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید