تکمیل استحکام سازی طاق مابین تیمچه مظفریه و بازار کاغذ فروشان بازار تبریز

به گزارش ایران عکس، میراث آریا/ براساس آخرین اخبار واصله، تکمیل استحکام سازی طاق مابین تیمچه مظفریه و بازار کاغذ فروشان بازار تبریز صورت گرفت.

تکمیل استحکام سازی طاق مابین تیمچه مظفریه و بازار کاغذ فروشان بازار تبریز

احمد حمزه زاده گفت: بازار سرپوشیده تبریز سند باشکوه فرهنگ، هنر، تاریخ و اقتصاد آذربایجان است که با توجه به چنین صندلیی، بازسازی و سامان دهی این بنای تاریخی همیشه در اولویت کاری پایگاه جهانی بازار و اداره کل استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی ضمن تقدیر از مشارکت مستمر و چشمگیر اصناف و کسبه بازار تبریز، با بیان اینکه بازسازی بخش های در معرض آسیب و احتیاجمند استحکام بخشی بازار جهانی تبریز بطور مداوم در حال اجراست، اضافه نمود: با توجه به اینکه دو گنبد واقع در تقاطع تیمچه مظفریه با بازار کاغذ فروشان دچار فرسودگی شده و احتیاجمند رسیدگی و استحکام بخشی بود، عملیات برطرف خطر، برداشت دیوار فرسوده، سبک سازی و تعویض آجرهای فرسوده به وسیله گروه متخصصان و فنی میراث فرهنگی استان انجام شد.

حمزه زاده اظهار کرد: با توجه به اهمیت و صندلی ویژه مجموعه بازار جهانی تبریز و احتیاج به پایش مستمر این مجموعه تاریخی در راستای جلوگیری از بروز هرگونه آسیب، متخصصان و کارشناسان میراث فرهنگی این اداره کل بصورت مستمر در حال آنالیز و تداوم عملیات بازسازی هستند.

منبع: همگردی
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1765

به "تکمیل استحکام سازی طاق مابین تیمچه مظفریه و بازار کاغذ فروشان بازار تبریز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکمیل استحکام سازی طاق مابین تیمچه مظفریه و بازار کاغذ فروشان بازار تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید