جبران خلاء شرکت های خارجی با برگزاری نمایشگاه مجازی

به گزارش ایران عکس، رئیس کمیسیون مدیریت واردات اتاق ایران با بیان این مطلب که در دوران کرونا رفت و آمد هیات ها و گروه های تجاری به کشورهای هدف به شدت کاهش پیدا کرد، گفت: تجار و بسیاری از شرکت هایی که تا به امروز به دلیل محدودیت های ناشی از تحریم در کشور حضور نداشتند این امکان را خواهند داشت تا از نمایشگاه های مجازی بازدید کنند.

جبران خلاء شرکت های خارجی با برگزاری نمایشگاه مجازی

محمد جعفری، رئیس کمیسیون مدیریت واردات اتاق ایران در گفت وگو با پایگاه خبری اتاق ایران تاکید کرد: نمایشگاه ها محلی برای معرفی کالا و خدمات هستند و فعالان اقتصادی نیز همیشه از فرصت برگزاری نمایشگاه ها برای آشنایی با تولیدات جدید و توانمندی های موجود بهره برده اند.

به باور این فعال اقتصادی نمایشگاه های مجازی می توانند بخشی از خلاء موجود در برگزاری نمایشگاه های فیزیکی را جبران کنند. اکنون که در ابتدای راستا هستیم نمایشگاه های مجازی می توانند نقش مکمل را برای نمایشگاه های فیزیکی داشته باشند اما اگر در این راستا سیاستگذاری درستی انجام شود، جایگزین نمایشگاه های فیزیکی خواهند شد.

جعفری درباره نخستین نمایشگاه مجازی ایران که پنجم تا بیستم اسفند با همکاری اتاق های ایران و تهران برگزار می شود، اظهار کرد: به نظر می رسد راه درستی در این زمینه طی شده است به این دلیل که صاحبان صنایع و فعالان بنگاه های اقتصادی عضو اتاق ها هستند و با شرکت در نمایشگاه مجازی ضمن ارائه تولیدات خود نیازهای آینده را برای تولید فراهم کنند.

عضو هیات کنندگان اتاق ایران درباره مشوق های در نظر گرفته شده برای اعضای اتاق های سراسر کشور و اتاق های مشترک، شرح داد: در یکی دو سال اول برگزاری نمایشگاه های مجازی باید پرداخت این مشوق ها وجود داشته باشد، البته هزینه های برگزاری نمایشگاه مجازی بسیار کمتر از نمایشگاه فیزیکی خواهد بود.

او درباره حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه مجازی گفت: از آنجا که نیاز به حضور فیزیکی در نمایشگاه مجازی وجود ندارد تجار و بسکمک از شرکت هایی که تا به امروز به دلیل محدودیت های ناشی از تحریم در ایران حضور نداشتند این امکان را خواهند داشت تا از نمایشگاه های مجازی بازدید کنند.

جعفری شرح داد: بازار ایران گسترده است و قابل نادیده دریافت نیست؛ اما به دلیل مسائل تحریم مسائلی وجود دارد و در این زمینه برگزاری نمایشگاه مجازی کمک کننده خواهد بود.

رئیس کمیسیون مدیریت واردات اتاق ایران درباره تاب آوری بنگاه های اقتصادی در شرایط رکود ناشی از شیوع بیماری کرونا، گفت: در تمام کشورهای جهان بسته های حمایتی برای صنایع مختلف در نظر گرفته شده است؛ اما در ایران این حمایت ها وجود ندارد و در مقابل در بودجه 1400 بخشی از افزایش ارقام بودجه ناشی از پیش بینی های اقتصادیاتی است و این درحالی است که بخشی از واحدهای تولیدی با کاهش شدید درآمد به واسطه کاهش تقاضا و یا تعطیلی ها روبرو بوده اند.

بر اساس اظهارات این فعال اقتصادی، بنگاه ها باید در حوزه بازاریابی خود تجدیدنظر کنند و بتوانند به نوعی با استفاده از ابزارهای فناورانه در سنجش نیازهای مشتریان تجدیدنظر کنند و براساس نیازهای مصرف کننده تولید خود را مدیریت کنند و با کاهش هزینه ها، قیمت تمام شده را پایین نگه دارند.

او یادآور شد: اتاق ها باید حافظ منافع بخش خصوصی باشند و در جلساتی که با مسئولان دولتی به این منظور برگزار می شود، شرایط تسهیل کسب و کار را فراهم کنند، چون یکی از مسائل بخش خصوصی مداخلات دولتی است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1489

به "جبران خلاء شرکت های خارجی با برگزاری نمایشگاه مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جبران خلاء شرکت های خارجی با برگزاری نمایشگاه مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید