خبرنگاران سرمایه صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی خراسان شمالی بیش از 2 برابر شد

به گزارش ایران عکس، بجنورد- خبرنگاران- رییس اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی گفت: سرمایه صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان از ابتدای تاسیس آن در اسفندماه سال گذشته هم اکنون به 12میلیارد و 250 میلیون ریال رسیده است.

خبرنگاران سرمایه صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی خراسان شمالی بیش از 2 برابر شد

میثم سفیدگران روز آدینه به خبرنگار خبرنگاران گفت: با وجود این که از فعالیت صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی استان مدت زیادی نمی گذرد و این صندوق از اسفند سال 98 شروع به کار نموده، اما تا کنون فرایند روبه رشدی داشته است.

وی اضافه نمود: خراسان شاقتصادی جزو 10 استان دارای صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی است و این صندوق با همکاری شرکت مادر تخصصی صندوق سرمایه گذاری بخش کشاورزی و منابع طبیعی و مشارکت تعاونی های فراگیر این خطه تشکیل شد.

وی اعلام نمود: 36 شرکت تعاونی در بخش کشاورزی و منابع طبیعی در استان وجود دارد که 9 تعاونی از این تعداد در شمار تعاونی های فعال منابع طبیعی است.

وی با بیان این که یکی از اهداف راه اندازی این صندوق حفظ منابع طبیعی با استفاده از توان بهره برداران و جوامع بومی است گفت: گستردگی عرصه های منابع طبیعی و ممکن نبودن تامین منابع اعتباری کافی برای حفاظت و صیانت از این عرصه ها و هم چنین فرایند صعودی تخریب در دهه های اخیر می طلبد تا از توان مردم بومی محلی در یک رابطه دوسویه استفاده کرد.

وی اضافه نمود: به همین دلیل و با توجه به گره خوردن منافع ملی مردم بومی و برای جلب مشارکت، مجریان، بهره برداران و سایر ذینفعان از عرصه های منابع طبیعی در استان این صندوق راه اندازی شد.

سفیدگران با بیان این که این صندوق با 2 هزار و 900 سهامدار حقیقی شروع به کار کرد گفت: با توجه به مدت کوتاهی که از عمر این صندوق می گذرد علاوه بر افزایش منابع اقتصادی سال جاری تعداد سهامداران این صندوق نیز هزار و 100 نفرافزایش یافت و به چهار هزار نفر رسید.

وی از توزیع هزار تن نهاده های دامی با استفاده از منابع این صندوق در سطح استان اطلاع داد و گفت: علاوه بر آن تجهیز کارگاه فراوری گان بهداشتی و تجهیز کارگاه پرورش شترمرغ در شهرستان اسفراین، پرداخت 14میلیار و 350 میلیارد ریال تسهیلات و هم چنین تهیه طرح بازنگری پارک جنگلی گویینک راز و جرگلان از دیگر اقدامات این صندوق بود.

گستره حوزه منابع طبیعی خراسان شاقتصادی 2 میلیون و 33 هزار و 36 هکتار است که از این میزان یک میلیون و 400 هزار هکتار مرتع، بیش از 183 هزار هکتار بیابان و 434 هزار و 550 هکتار هم جنگل است.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1388

به "خبرنگاران سرمایه صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی خراسان شمالی بیش از 2 برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرمایه صندوق حمایت از توسعه منابع طبیعی خراسان شمالی بیش از 2 برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید