خبرنگاران قالیباف: با همکاری دولت مسائل مردم را حل خواهیم کرد

به گزارش ایران عکس، تهران- خبرنگاران- رییس مجلس شورای اسلامی گفت: تلاش خواهیم کرد تا با ریل گذاری و هدایت گری صحیح و با هماهنگی و همکاری دولت، کشور را به سمت حل مسائل مردم سوق دهیم.

خبرنگاران قالیباف: با همکاری دولت مسائل مردم را حل خواهیم کرد

محمدباقر قالیباف درآغاز جلسه علنی امروز- یکشنبه- با تبریک ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار گفت: پرستاران با کمترین امکانات بیشترین افتخارات را به ارمغان آوردند. جان ده ها هزار نفر از هموطنان را نجات دادند و خطر را به جان خریدند تا بقیه آسیب کمتری ببینند، فداکاری پرستاران قهرمان ما در تاریخ این سرزمین ماندگار خواهد شد و بی گمان نسل های بعد روایت مجاهدت و ایثار پرستاران را برای فرزندان خود تعریف می کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی پرستاران را قهرمانان این سرزمین خواند و افزود: همه ما به شما افتخار می کنیم مطمئن باشید که شما را در میدان خطر تنها نخواهیم گذاشت و تمام کنندگان مجلس شورای اسلامی خود را موظف می دانند تا از همه ظرفیت های مجلس برای پیگیری مطالبات شما، قهرمانان بی نام و نشان بهره گیرند. یاد و خاطره بیش از یکصد شهید مدافع سلامت از میان پرستاران را گرامی می داریم و قدردان قهرمان های سفیدپوش خود در جای جای ایران عزیز هستیم.

وی با اشاره به تاکید رهبر انقلاب در همکاری قوای سه گانه گفت: حفظ اتحاد ملی به نفع یکدیگر را چراغ راه خود در مجلس می دانیم. رهبر انقلاب فرمودند که خواست مردم واحد است و کسی از میان مسئولان نباید این صدای واحد را دچار خدشه کند.

قالیباف ادامه داد: حل مسائل معیشتی مردم را در اولویت می دانیم و معتقدیم که نمی توان باری از روی دوش مردم برداشت مگر با هماهنگی و اتحاد میان همه مسئوولان. بنابراین باید اصل مشترک منافع مردم است آنچه به نفع مردم نیست و به معیشت و منزلت اجتماعی آنها آسیب می زند را به دیوار می کوبیم و آنچه به مصلحت آنهاست، از زبان هر کسی گفته شود و با قلم هر کسی نوشته شود روی چشم می گذاریم.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: تلاش خواهیم کرد تا با ریل گذاری وهدایت گری صحیح و با هماهنگی و همکاری با دولت کشور را به سمت حل مسائل مردم سوق دهیم.

وی گفت: طرح حمایت معیشتی از مردم، نمونه مناسبی است و با همکاری و هماهنگی دولت محترم به نتیجه رسید. به مردم قول داده بودیم که نگذاریم سفره آنها کوچکتر شود تلاش کردیم تا کمتر شرمنده پدرانی باشیم که شرمنده فرزندانشان شده اند. مطمئن باشید که مردم را در میانه مسائل مالی تنها نخواهیم گذاشت.

رییس قوه مقننه همچنین درباره لایحه بودجه 1400 اظهار کرد: بودجه در نگاه مجلس تاثیرگذارین سند حکمرانی است که مستقیماً جهت پیشرفت یا عقب ماندگی کشورها را رقم خواهد زد و باید دقیق ترین و کارشناسی ترین برآوردها در بودجه لحاظ شود تا نقشه راه کشور، جهتی در جهت منافع مردم طی کنند.

قالیباف اضافه کرد: در خصوص لایحه بودجه 1400 در مجلس شورای اسلامی چه در کمیسیون ها، چه در مرکز پژوهش ها، چه در دیوان محاسبات و چه در جلسات متعدد با کارشناسان بررسی های لازم اجرا شده است.

وی گفت: دیوان محاسبات نیز گزارش تفریغ بودجه را بهنگام آماده کرده است. این گزارش کارنامه انضباط مالی دولت است. در گذشته به گزارش اداری و کم اثر تبدیل شده بود اما برای اولین بار توانستیم آسیب های بودجه سال 98 را در بررسی لایحه بودجه 1400 مدنظر قرار دهیم.

رییس مجلس گفت: امیدواریم با توجه به هماهنگی های اجرا شده با دولت محترم و سازمان برنامه و بودجه برای اصلاح لایحه نهایت همکاری را به عمل آورند اصلاح ساختار بودجه حتی در حداقل ترین صورت آن مثل نان شب برای سیاستگذار ما واجب است.

رییس قوه مقننه ادامه داد: ارقام بودجه را در اصلاحات اساسی مجلس واقعی خواهیم کرد و مجوز اخیر رهبر انقلاب گامی بلند در جهت واقعی کردن ارقام بودجه و پرهیز از هرگونه برآورد غیرواقعی است. تلاش خواهیم کرد تا در همین جهت بند به بند لایحه را با اصلاحات اساسی به شیوهای که به نفع معیشت مردم و کشور عزیزمان باشد، بررسی کنیم تا نقشی در برداشتن بار گرانی و تبعیض و بی عدالتی و فقر از دوش مردم ایفا کنیم.

قالیباف گفت: بیشترین عایدی زمانی نصیب مردم خواهد شد که مجلس و دولت بررسی کارشناسی را اولویت کار خود قرار بدانند و به خاطر منافع مردم و کشور در هماهنگی با یکدیگر عمل کنند.

وی در سرانجام گفت: ان شاءالله با تصویب نهایی بودجه 1400 به شیوه ای واقع بینانه و کارشناسی شده، مجلس به وظیفه خود برای برگزاری ریل گذاری جهت پیش روی دولت به نفع مردم و کشور عمل خواهد کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1392

به "خبرنگاران قالیباف: با همکاری دولت مسائل مردم را حل خواهیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران قالیباف: با همکاری دولت مسائل مردم را حل خواهیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید