خبرنگاران یاری 52 میلیارد ریالی مس سرچشمه برای مقابله با کرونا

به گزارش ایران عکس، کرمان - خبرنگاران - معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان گفت: با شیوع بیماری کرونا، سالن بحران رفسنجان در مساحت 750 متر مربع با اعتبار بالغ بر 52 میلیارد ریال از سوی مجتمع مس سرچشمه در راستای مبارزه با این ویروس در حال احداث است.

خبرنگاران یاری 52 میلیارد ریالی مس سرچشمه برای مقابله با کرونا

علی مظفری روز پنجشنبه در بازدید از فرایند احداث این سالن با اشاره به اینکه این سالن به نوعی یک بیمارستان کوچک است که می تواند در مواقع بحرانی و بروز خطرات احتمالی کارآمد باشد اعلام کرد: عملیات احداث این سالن از 13 روز گذشته شروع شده و تا کنون بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی توضیح داد: این سالن بحران 50 تخته است که نه تنها در زمان شیوع کرونا بلکه در شرایط حاد و بحرانی آینده در صورت بروز خطرات احتمالی نیز می تواند کارآمد باشد.

دکتر مظفری اظهار داشت: این بیمارستان کوچک با هزینه 52 میلیارد ریال توسط مجتمع مس سرچشمه تامین اعتبار شده و علاوه بر تخت های بستری، اتاق های cpr ، ایزوله، پاویون هایی برای خانم ها و آقایان، نماز خانه و سرویس های بهداشتی در آن دیده شده است.

وی همچنین در بازدید از فرایند راه اندازی آزمایشگاه کرونا در مرکز بهداشت شماره یک رفسنجان هم گفت: آزمایشگاه کرونا با اعتبار بالغ بر 13 میلیارد ریال در رفسنجان در حال راه اندازی است.

دکتر مظفری اعلام کرد: با شهرداری رفسنجان و شورای اسلامی این شهر تفاهم نامه ای منعقد کردیم تا برای خرید تجهیزات آزمایشگاه کرونا در مرکز شماره یک شهری اعتباری تخصیص دهند.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اضافه نمود: بر اساس این تفاهم نامه شهرداری رفسنجان 13 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات به دانشگاه علوم پزشکی یاری کرد که قابل تحسین است.

وی توضیح داد: دستگاه ها در این آزمایشگاه نصب شدند و منتظر کیت تشخیص کرونا هستیم تا به این آزمایشگاه تخصیص و ارسال گردد؛ همچنین تعدادی از نیروهای دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان برای فعالیت در این آزمایشگاه در روزهای آینده آموزش های لازم را در کرمان خواهند گذراند که با تهیه کیت های تشخیص و دیگر تجهیزات (uv و ups مورد احتیاج) و صدور گواهی آموزش به این پرسنل، از هفته آینده کار این آزمایشگاه شروع خواهد شد تا با کمترین زمان تست منفی یا مثبت بیماران مشکوک معین گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 919

به "خبرنگاران یاری 52 میلیارد ریالی مس سرچشمه برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران یاری 52 میلیارد ریالی مس سرچشمه برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید