خبرنگاران کنفرانس صلح افغانستان شنبه در پاکستان برگزار می گردد

به گزارش ایران عکس، اسلام آباد - خبرنگاران - اولین کنفرانس صلح افغانستان موسوم به فرآیند لاهور به میزبانی دولت پاکستان روز شنبه در منطقه گردشگری مَری واقع در نزدیکی اسلام آباد برگزار می گردد.

خبرنگاران کنفرانس صلح افغانستان شنبه در پاکستان برگزار می گردد

رسانه های پاکستانی اعلام کردند: رهبران احزاب برجسته افغانستان، تعدادی از نمایندگان مجلس و سنا در این همایش شرکت خواهند کرد.

کریم خلیلی رئیس شورای صلح افغانستان، گلبدین حکمتیار، استاد عطا نور، ژنرال عبدالرشید دوستم و 57 نماینده از 18 حزب و گروه افغانستانی در کنفرانس صلح حضور خواهند داشت.

غیرت بهیر سخنگوی حزب اسلامی افغانستان طی گفت وگو با روزنامه پاکستانی دیلی تایمز حضور گلبدین حکمتیار رئیس این حزب در کنفرانس صلح در افغانستان را تایید کرد.

منابع خبری افزودند: کنفرانس صلح در پاکستان فرصت آنالیز اوضاع امنیتی افغانستان، گفتگو، افزایش تماس های مردمی و یاری به ایجاد فضای اعتماد برای دولت های آینده در افغانستان را فراهم می نماید.

شرکت کنندگان در این کنفرانس راه های تقویت همکاری های تجاری پاکستان و افغانستان و بازگشت دوطلبانه آورگان افغان به کشورشان را نیز آنالیز خواهند کرد و علاوه بر دیداری نیز با رئیس جمهوری و نخست وزیر پاکستان نیز خواهند داشت.

منبع: ایرنا
انتشار: 16 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 230

به "خبرنگاران کنفرانس صلح افغانستان شنبه در پاکستان برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کنفرانس صلح افغانستان شنبه در پاکستان برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید