خبرنگاران 122 بیمار بهبودیافته کووید 19 در استان مرکزی ترخیص شدند

به گزارش ایران عکس، اراک - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: 122 بیمار بهبود یافته کووید 19 از مراکز درمانی استان مرکزی ترخیص شدند و 68 بیمار نیز در قرنطینه خانگی مراحل درمانی را می گذرانند.

خبرنگاران 122 بیمار بهبودیافته کووید 19 در استان مرکزی ترخیص شدند

دکتر سیدمحمد جاقتصادیان روز آدینه در گفت و گو با خبرنگاران اضافه نمود: در شبانه روز اخیر 48 مورد مثبت جدید کووید 19 در استان مرکزی شناسایی شده و آمار قطعی مبتلایان به ویروس کرونا به 583نفر رسیده است.

وی گفت: تا به امروز 23 نفر در این استان بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک اظهار داشت: همکاری اغلب مردم استان در پایبندی به پویش درخانه ماندن موجب شده که رشد غیرقابل کنترل بیماری در این منطقه رخ ندهد اما در شبانه روز اخیر گزارش شده که شهروندان ساوجی و دلیجانی بدون توجه به هشدارها حضور پرتعداد در خیابان ها داشتند که عواقب بد آن در روزهای آینده با شیوع سریعتر کووید 19 گریبانگیر آنان خواهد شد.

دکتر جاقتصادیان با تشکر ویژه از مدیریت شهری و پاکبانان اراک گفت: این مجموعه با همدلی و برنامه منسجم در ضدعفونی و گندزدایی شهر و اقدامات ویژه در کاهش تجمعات شهری یاری بزرگی در کنار مجموعه سلامت بوده است.

وی شرح داد: با توجه به بضاعت اقتصادی و تجهیزات محدود حوزه درمان دولتی از خیران و صنایع استان درخواست می گردد در بحران سلامت اتفاق افتاده به یاری علوم پزشکی بشتابند و رسالت اجتماعی خود را تکمیل نمایند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: استان مرکزی از قطب های مهم صنعت کشور است و انتظار می رود که در شرایط ویژه کنونی حمایت پررنگ صنعت در آن به صورت برجسته و نمونه باشد و شامگاه امشب نیز نشستی در این زمینه با مقامات ارشد اجرایی استان برگزار خواهد شد.

بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا به امروز 11هزار و 364 ایرانی به ویروس کرونا مبتلا شده اند که یک هزار و 289 مورد ابتلا مربوط به 24 ساعت اخیر است.

سه هزار و 524 نفر از مبتلایان به کووید 19 تا به امروز بهبود یافته اند و 514 نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 12 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 881

به "خبرنگاران 122 بیمار بهبودیافته کووید 19 در استان مرکزی ترخیص شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 122 بیمار بهبودیافته کووید 19 در استان مرکزی ترخیص شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید