زمان صدور مجوزهای سرمایه گذاری در فارس کاهش یابد

به گزارش ایران عکس، به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، محمدعلی افشانی در جلسه کمیته جذب و حمایت از سرمایه گذاری استان فارس گفت: این کمیته به عنوان مکمل دیگر کمیته ها و کارگروه های مالی و سرمایه گذاری استان بوده که با حضور مدیران حوزه های مختلف و نمایندگان بخش خصوصی مسائل و مسائل حوزه سرمایه گذاری را آنالیز کند.

زمان صدور مجوزهای سرمایه گذاری در فارس کاهش یابد

وی اضافه نمود: نکته ای را که همه مدیران دولتی و خصوصی باید مدنظر قرار دهند این است که کارها باید از حالت شعاری خارج شده و به سمت عملیاتی شدن سوق داده شود و موارد آنالیز شده در تصمیم گیری ها لحاظ شود.

استاندار فارس تأکید کرد: حوزه جذب و حمایت از سرمایه گذاری نیازمند برداشتن گام های عملی برای برطرف مسائل و موانع است که باید به این مهم توجه ویژه داشت.

افشانی ادامه داد: با توجه به کمبود اعتبارات دولتی باید کوشش کنیم تا شهرک های خصوصی را در استان راه اندازی کنیم.

وی ادامه داد: توقعی که از بخش خصوصی وجود دارد این است که ضمن آنالیز مسائل مربوط به حوزه خود، طرح های دارای توجیه فنی، مالی و مالی ارائه کند.

افشانی اضافه نمود: تغییر فناوری امری اجتناب ناپذیر بوده و واحدهای تولیدی برای ادامه فعالیت خود در این عصر رقابت فنّاوری نیازمند مدیریت صحیح و تخصص لازم می باشند.

استاندار فارس تأکید کرد: مشکل اینجاست که در دانشگاه ها دروس تخصصی ارائه می شود اما مدیران از این تخصص به درستی بهره نمی گیرند و درنهایت با مشکل روبرو می شوند.

وی خطاب به بخش خصوصی گفت: بخش خصوصی با ورود فنّاوری های جدید نباید نگران باشند بلکه باید خود را با شرایط وفق دهند و بخش دولتی هم باید با حذف بسیاری از مقررات زائد و غیرضروری راستا را هموار کند.

استاندار فارس گفت: فارس دارای پتانسیل ها و ظرفیت های فراوانی در حوزه های مختلف اعم از گردشگری، پزشکی، فرهنگی و کشاورزی است که احداث شهرک های کشاورزی، شهرک صنعتی دارویی، شهرک صنایع دستی و گردشگری و همچنین شهرک صنایع شیمیایی برای این استان لازم است.

وی اضافه نمود: سیر صدور مجوزهای لازم برای سرمایه گذاری در استان باید کوتاه شود و برای این امر باید محدودیت زمانی تعریف شود.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 15 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 798

به "زمان صدور مجوزهای سرمایه گذاری در فارس کاهش یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان صدور مجوزهای سرمایه گذاری در فارس کاهش یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید