زندگی خوب بود به چاپ ششم رسید

به گزارش ایران عکس، خبرنگاران : زندگی خوب بود نوشته حسن رحیم پور، توضیح خاطرات 20 روزه یک تکنسین آزمایشگاه ایرانى از یک بیمارستان صحرایی در منطقه بستان , در سال 1361 است که اکنون به چاپ ششم رسیده است.

زندگی خوب بود به چاپ ششم رسید

جهت دریافت مشاوره خدمات قیمت طراحی بروشور a5 از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خبرنگاران، کتاب زندگی خوب بود نوشته حسن رحیم پور به چاپ ششم رسید.

این کتاب توضیح خاطرات 20 روزه یک تکنسین آزمایشگاه ایرانى از یک بیمارستان صحرایی در منطقه بستان و در سال 1361 است.

نویسنده در این کتاب با زبانى ساده و صمیمى به نقل وقایع این ایام پرداخته و گزارشى از بمباران ها، روحیه مجروحین ایرانى و حتى عراقى، امکانات موجود در بیمارستان و ایثار و فداکارى هاى کارکنان آنجا ارائه داده است.

رحیم پور نگاه بسیار زیبایی به جنگ داشته است. از ویژگی های این کتاب که در 12 فصل و به صورت روزنوشت گردآوری شده، اختصاص بخش جداگانه ای به عکس های بیمارستان صحرایی و نحوه ارایه خدمات پزشکی به رزمندگان دوران دفاع مقدس است.

در بخشی از این کتاب آمده است: آمپول را آماده کردم و رفتم کنار تخت پنج. مجروح جوانی بیست ساله بود. یک پایش را قطع نموده بودند. پای چپش مثل یک کنده درخت شده بود، از میانه ران به پایین نداشت. نیم خیز شد و نگاهی به پای چپش انداخت. گفت: برادر سوالی داشتم؛ گفتم بپرس. پرسید: پای مصنوعی چه جور چیزی است؟ پرسیدم: منظورت چیست؟ گفت: منظورم این است که می گردد با آن دوید؟ گفتم: مثل پاهای معمولی که نه اما می گردد تند هم راه رفت.

جوان در حالی که غصه دار به نظر می رسید گفت: پس نمی گردد با پای مصنوعی دوید. با اشاره سر جواب منفی دادم. لبخندی زد و گفت: اما من می دوم خواهی دید. من حالا حالاها کار دارم. این دفعه دوم است که مجروح شدم. دفعه قبل پای راستم تیر خورد اما این بار پای چپم قطع شد اما عیب ندارد. پای مصنوعی ام را که گرفتم بر می گردم. تا ظلم هست ما هستیم.

کتاب زندگی خوب بود برنده جایزه 20 سال کتاب دفاع مقدس در سال 1380 و برنده کتاب سال 1381 شده است.

این کتاب فراوری دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری است که در 231 صفحه، قطع رقعی، در تیراژ 2500 جلد و با قیمت 3 هزار و 900 تومان توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 750

به "زندگی خوب بود به چاپ ششم رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زندگی خوب بود به چاپ ششم رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید