صادرات محصولات هوایی دانش بنیان، تمام اجزای جنگنده ها داخلی است

به گزارش ایران عکس، به گزارش خبرنگاران، سورنا ستاری در نهمین همایش و نمایشگاه بین المللی هوایی ایران با تأکید بر لزوم حمایت از استارت آپ های بخش خصوصی حوزه هوا و فضا گفت: تا زمانی که منابع مالی دولت با نوآوری بخش خصوصی ادغام نشود نمی توان فعالیت های این بخش را از آنچه هست، توسعه بیشتری داد. به عنوان مثال در بخش هوانوردی نظامی با نوآوری هایی که صورت گرفته و بخش خصوصی در آن دخالت داده شد به جایی رسیدیم که جنگنده های ما عملاً همه اجزایش فراوری داخل شده است.

صادرات محصولات هوایی دانش بنیان، تمام اجزای جنگنده ها داخلی است

وی با تأکید بر اینکه در بین چند کشور اول جهان در زمینه فراوری پهپاد (پرنده راهنمایی پذیر از دور) هستیم که مدیون بخش خصوصی است، گفت: حمایت از پهپادها و توسعه بخش هوافضا جزء اولویت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است.

ستاری ادامه داد: در این سالها کوشش کردیم تا استارت آپ های هوافضا توسعه یابد و بازار این حوزه در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد.

به گفته وی، علاوه بر نهادهای نظامی بخش هوانوردی، سازمان هواپیمایی کشوری و حوزه هوانوردی غیر نظامی نیز می تواند از خدمات شرکت های دانش بنیان این حوزه استفاده کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری توضیح داد: موضوع تأیید و ارائه استارت آپ های فراوری هواپیما و قطعات آن از فراوریات شرکت های دانش بنیان را در سازمان هواپیمایی کشوری پیگیری می کنیم و به پیشرفت های خوبی رسیده ایم ضمن اینکه صادرات محصولات هوایی دانش بنیان نیز در دستور کار معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار داشته و جزء اولویت های ماست.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 100

به "صادرات محصولات هوایی دانش بنیان، تمام اجزای جنگنده ها داخلی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات محصولات هوایی دانش بنیان، تمام اجزای جنگنده ها داخلی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید