عمل بینی پسرانه؛ آقایان بخوانند

به گزارش ایران عکس، خبرنگاران: جراحی زیبایی بینی یا رینوپلاستی، جراحی است که عموما برای زیبایی و یا اصلاح ساختارها و انحرافات بینی صورت می گیرد. در این مقاله آنچه باید در مورد فرآیند کار، شکل بینی مناسب و عوارض آن بدانید را برایتان آورده ایم.

عمل بینی پسرانه؛ آقایان بخوانند

تفاوت جراحی بینی مردان با زنان

همانطور که می دانید آناتومی بینی مردان کاملا با بینی زنان متفاوت است. بینی های مردان حدود 10 درصد بزرگتر از بینی های زنانه هستند. محققان بر این باورند که تفاوت اندازه بینی به تفاوت در ساختارها و نیازهای انرژی متفاوت جنسیتی بر می شود. مردان به طور کلی توده عضلانی بیشتری دارند و نیاز به اکسیژن بیشتر برای رشد و نگهداری بافت ماهیچه ای دارند. بینی بزرگتر به این معنی است که اکسیژن بیشتری می تواند در داخل خون و برای انتقال عضله در دسترس باشد. آنها همچنین یادآور می شوند که تفاوت در اندازه بینی بین زنان و مردان از سن 11 سالگی و درست در زمانی که بلوغ خود را نشان می دهد آشکار می شود.

از لحاظ فیزیولوژیکی، مردان از آن زمان شروع به رشد توده های عضلانی می کنند در حالی که زنان توده چربی بیشتری تولید می کنند.

بسیاری از مردان با وجود داشتن بینی شکسته و با وجود اینکه بخاطر داشتن انحراف بینی و پلیپ بینی بسیار رنج می برند اما از ترس اینکه ممکن است بعد از عمل حالت طبیعی و مردانه بینی خود را از دست بدهند راضی به عمل جراحی نمی شوند.

در حال حاضر تعداد متقاضیان مرد برای جراحی بینی، تقریبا برابر با متقاضیان زن شده است، لازم است بدانید که مهم ترین قسمت جراحی بینی شما انتخاب یک جراح بینی مردان باتجربه می باشد. این ممکن است که اصول جراحی و مراحل جراحی بینی مردان با زنان یکسان باشد اما موردی که قابل اهمیت است حفظ اصولی آناتومی بینی مردان می باشد. جراحی بینی مردان نباید به گونه ای باشد که بینی عمل شده هیچ تناسبی با سایر اجزای صورت مرد نداشته باشد.

شکل بینی مناسب برای مردان

آناتومی بینی مردان بعد از عمل باید کاملا متفاوت از آناتومی بینی زنان باشد، بینی مردان نباید بیش از حد کوچک و قوس زیاد بر روی تیغه بینی داشته باشد، از نمای نیم رخ بینی مردان باید یک قوس کاملا صاف داشته باشد. نوک بینی مردان با لب فوقانی باید زاویه 90 درجه تشکیل دهد و بر خلاف بینی زنان نباید بیش از حد کوتاه باشد. اگرچه بسیاری از مردان بینی بزرگ را دوست ندارند ولی با این حساب باز هم از بینی زنانه بزرگتر باید باشد تا ظاهر قوی را به مرد هدیه کند.

با همه این گفته ها، ویژگی های مورد نظر هر فردی متفاوت است و هیچ بینی با سایز یکسان برای همه وجود ندارد. رینوپلاستی یک روش بسیار سفارشی به این دلیل که هر بینی برای هر بیماری متناسب نیست و ساختار صورت هر فرد باید متناسب بوده و بینی در هارمونی و هماهنگی با دیگر اجزا قرار گیرد.

پرطرفدارترین مدل های بینی

علیرغم ایده آل های معمول پذیرفته شده برای بینی مردانه، بیشتر جراحان پلاستیکی در برخی مواقع فرایند خاصی را دنبال می کنند، به ویژه اگر این روش محبوب باشد.

از آنجا که رینوپلاستی یک روش کلاسیک است، فرایند ها و تجربه هایی برای هم مردان و هم زنان کسب شده است.قبلا، بینی های کوچکتر که یادآور ستارگانی مانند لئوناردو دی کاپریو بودند بسیار مورد توجه بود. در حالیکه امروز تمرکز بر یک بینی قوی و مردانه است که تا حد ممکن بسیار طبیعی به نظر برسد حتی اگر گاهی اوقات کمی عجیب و غریب باشد.

آمادگی برای جراحی رینوپلاستی

  • تست آزمایشگاهی پیش از عمل بگیرید
  • داروهای خاصی را مصرف کنید یا داروهای جاری خود را تنظیم کنید
  • سیگار را متوقف کنید.
  • از مصرف آسپرین، داروهای ضد التهابی و مکمل های گیاهی اجتناب کنید زیرا می توانند خونریزی را افزایش دهند
  • علاوه بر این ها جراح پلاستیک شما نیز در مورد نحوه انجام عمل توضیحاتی را به شما خواهد داد.

عمل جراحی بینی مردانه

جراحی بینی معمولا به عنوان یک عمل سرپایی شناخته می شود، به این معنی که نیاز به بستری شدن شبانه ندارد. شما به صورت کامل و یا موضعی بیهوش می شوید. با بیهوشی کامل به خواب رفته و جراحی در این شرایط صورت می گیرد. با بیهوشی موضعی، شما آرام می شوید و بینی شما بی حس می شود، بنابراین هیچ دردی را در حین جراحی حس نخواهید کرد.

در طول عمل، جراح برش هایی را در سوراخ بینی انجام می دهد. در موارد دشوارتر، جراح ممکن است برش مورد نظر را روی پایه بینی انجام دهد. سپس جراح، استخوان و غضروف درونی بینی را به صورتی که زیباتر شود، تغییر شکل می دهد.

همچنین اگر تیغه بینی منحرف باشد، جراح می تواند آن را درست کرده و برآمدگی داخل بینی را کاهش دهد تا تنفس بهتر صورت پذیرد. هنگامی که ساختار زیرین بینی به شکل مورد نظر ساخته شد، پوست و بافت بینی مجددا برگشته و برش ها بسته می شوند.

عوارض جراحی بینی

جراحی بینی مردانه هم مانند دیگر عمل های جراحی ریسک هایی دارد. علاوه بر این ها ممکن است ریسک های مخصوص به خودش را نیز داشته باشد. این خطرات باید پیش از عمل جراحی به صورت کامل توسط جراح مطرح شود. خطرات بالقوه ای که رینوپلاستی مانند دیگر جراحی ها می تواند داشته باشید. عبارتند از:

  • خونریزی
  • عفونت
  • واکنش های جانبی به بیهوشی
  • هماتوم (زمانی که خون زیر پوست جمع می شود)
  • بی حسی
  • خونریزی بینی
  • وجود زخم در پایه بینی
  • تورم و پاره شدن عروق خونی سطح پوست
  • ورم
  • آسیب دائمی عصب
  • اصلاح کمتر و یا بیشتر از مقدار مورد نیاز برای جراحی بینی
  • دشواری در تنفس
  • نیاز به عمل اصلاحی برای بینی
منبع: برترین ها
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 662

به "عمل بینی پسرانه؛ آقایان بخوانند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عمل بینی پسرانه؛ آقایان بخوانند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید