مبتلایان به صرع بیشتر در معرض ابتلا به اسکیزوفرنی قرار دارند

به گزارش ایران عکس، محققان در مطالعات جدید خود، رابطه میان صرع و ابتلا به بیماری اسکیزوفرنی را کشف و اعلام کردند که افراد مبتلا به صرع بیشتر در معرض خطر ابتلا به اسکیزوفرنی قرار دارند.

مبتلایان به صرع بیشتر در معرض ابتلا به اسکیزوفرنی قرار دارند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، محققان در مطالعاتی اعلام کردند که از هر 4 بیمار مبتلا به اسکیزوفرنی و صرع، یک نفر پیش از سن 50 سالگی می میرد.

براساس گزارش آسین ایج، کریستنسن یکی از محققان این مطالعه گفت: میزان مرگ و میر در میان افراد مبتلا به اختلالات روانی به ویژه صرع و اسکیزوفرنی بالا است؛ به طوری که بیش از 25 درصد از آنها در سن 25 تا 50 سالگی جان خود را از دست می دهند.

طبق مطالعات جدید؛ محققان ارتباط روشنی را میان صرع و اختلالات روحی از جمله افسردگی، اضطراب، اسکیزوفرنی و بیماری های روانی پیدا کردند.

محققان دانمارکی اعلام کردند که افراد مبتلا به صرع تا دو نیم برابر بیشتر از دیگران در معرض خطر ابتلا به اسکیزوفرنی قرار دارند.

براساس این گزارش، محققان در مطالعات خود، میزان مرگ و میر 18 هزار و 943 بیمار مبتلا به صرع، 10 هزار و 208 مبتلا به اسکیزوفرنی و 471 نفر مبتلا به اسکیزوفرنی و صرع را مورد آنالیز قرار دادند و دریافتند که میزان مرگ و میر در بیماران مبتلا به هر دو بیماری استیکزوفرنی و صرع در سن 50 سالگی، بیشتر از گروه های دیگر است.

لازم به ذکر است؛ اسکیزوفرنی یکی از وخیم ترین و شدیدترین نوع بیماری روانی است که فرد بیمار با فقدان توانایی در اندیشیدن و داشتن توهمات مغزی روبرو می گردد. محققان امیدوارند تا با یاری این مطالعات بتوانند آگاهی بیشتری در خصوص مسائل صرع و اسکیزوفرنی پیدا نمایند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 1 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 202

به "مبتلایان به صرع بیشتر در معرض ابتلا به اسکیزوفرنی قرار دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبتلایان به صرع بیشتر در معرض ابتلا به اسکیزوفرنی قرار دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید