متوسط قیمت مسکن در تهران متری 13.2 میلیون، نرخ 3 درصد کاهش یافت

به گزارش ایران عکس، بر اساس اعلام دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی میانگین هر متر مربع مسکن در تهران 13 میلیون و 180 هزار تومان برآورد شده است.

متوسط قیمت مسکن در تهران متری 13.2 میلیون، نرخ 3 درصد کاهش یافت

مهر: دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی گزارش بازار مسکن پایتخت در مردادماه سال جاری را بیان کرد.

بر اساس این گزارش در مردادماه سال جاری 3 هزار و 368 فقره معامله مسکن به ثبت رسید که کمترین تعداد معاملات ظرف 6 سال اخیر به شمار رفته و حتی از تعداد معاملات فروردین ماه نیز که معمولا به دلیل تعطیلات، کمترین میزان معاملات مسکن در این ماه ثبت می گردد، کمتر بوده است.

بنابر اعلام دفتر برنامه ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در مردادماه سال گذشته 13 هزار و 120 فقره معامله مسکن ثبت شد که رشد منفی 74.3 نسبت به سال گذشته شاهد بوده ایم.

میانگین قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در مردادماه سال جاری 13 میلیون و 187 هزار و 300 تومان بود این درحالی است که در مردادماه سال گذشته متوسط قیمت هر متر مربع واحد مسکونی 7 میلیون و 430 هزار و 200 تومان برآورد شده است که افزایش 77.4 درصدی را نشان می دهد.

براساس آنچه معاونت مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در گزارش خود از بازار مسکن پایتخت در مردادماه سال جاری منتشر نموده کاهش قیمت مسکن نسبت به ماه های تیر و مرداد ماه به وقوع پیوسته است. به این صورت که قیمت مسکن در مردادماه نسبت به تیرماه سال جاری کاهش 3.14 درصدی داشته است.

این در حالی است که تعداد معاملات مسکن در مردادماه نسبت به تیرماه سال جاری 31.2 درصد کاهش داشته است.

گرانترین منطقه تهران در معاملات مسکن مرداد ماه، منطقه 1 پایتخت با متری 29 میلیون و 212 هزار تومان بوده که نسبت به ماه قبل (تیرماه سال جاری) که میانگین هر متر 31 میلیون و 858 هزار تومان بود، کاهش 8.3 درصدی داشته است.

ارزانترین منطقه تهران نیز در معاملات مسکن مرداد ماه، منطقه 19 با میانگین هر متر 5 میلیون و 806 هزار و 100 تومان بود که نسبت به ماه گذشته (تیر ماه 98) که متوسط قیمت هر متر مسکن در این منطقه، 7 میلیون و 133 هزار تومان بود، کاهش کاهش 18.6 درصدی داشته است.

به جز مناطق 4؛ 8، 13، 18 و 20 که متوسط قیمت هر متر در این مناطق در مرداد ماه نسبت به تیر ماه افزایش داشته است، در سایر مناطق، شاهد کاهش قیمت ماهانه مسکن هستیم.

کمترین تعداد معاملات مسکن در مناطق جنوبی پایتخت شامل مناطق 16 تا 20 بوده و بیشترین تعداد معاملات نیز به مناطق شمالی تهران شامل مناطق 1 تا 8 بوده است که نشان می دهد سمت و سوی خریداران مسکن عمدتا به سمت مناطق مرفه نشین پایتخت سوق داده شده است. این اتفاق یا می تواند ناشی از کاهش قدرت خرید مسکن اقشار متوسط به پایین بوده که بیشتر در مناطق مرکزی تهران اقدام به خرید مسکن می نمایند یا ناشی از اوج گیری مجدد سوداگران و سفته بازان در بازار مسکن باشد که احتمال دوم به دلیل افت شدید تعداد معاملات و عدم استقبال مردم از حضور در این بازار، کمتر است.

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 14 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 318

به "متوسط قیمت مسکن در تهران متری 13.2 میلیون، نرخ 3 درصد کاهش یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "متوسط قیمت مسکن در تهران متری 13.2 میلیون، نرخ 3 درصد کاهش یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید