بازسازی خانه: بازسازی آثار تاریخی خسارت دیده از زلزله کرمانشاه شروع شد

به گزارش ایران عکس، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از شروع کار بازسازی دو بنای تاریخی خسارت دیده از زلزله در شهرستان دالاهو اطلاع داد.

بازسازی خانه: بازسازی آثار تاریخی خسارت دیده از زلزله کرمانشاه شروع شد

جهت دریافت خدمات بازسازی خانه با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

زلزله 21 آبان سال جاری علاوه بر تخریب بافت شهری، منجر به آسیب تعدادی از آثار تاریخی نیز شد و در این رابطه، اکبر رضایی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، اظهار کرد:

مسجد عبدالله بن عمر و مقبره ابودجانه در شهرستان دالاهو، قلعه یزدگرد، طاق گرا و زیج منیژه در شهرستان سرپل ذهاب، عمارت خسرو در قصرشیرین، قلعه شهر گیلانغرب و بناهای توفیق بگ و فریدون بگ در شهرستان پاوه 10 بنا و اثر تاریخی خسارت دیده از زلزله در استان کرمانشاه هستند.

این مقام مسئول درباره بازسازی این آثار گفت:

اداره کل میراث فرهنگی استان برای بازسازی این بناها 2.5 میلیارد تومان اعتبار درخواست داده و تا به امروز برای بازسازی دو بنای تاریخی مسجد عبدالله بن عمر و مقبره ابودجانه 220 میلیون تومان اعتبار اختصاص یافته است.

بنا به گفته معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه کار بازسازی این دو بنای تاریخی در حال اجرا است و کار بازسازی، احیا و ساماندهی سایر بناهای تاریخی استان در دستور کار یک ساله قرار گرفته است. البته پیش تر نیز کار بازسازی و احیاء مسجد جامع، مسجد حاج شهبازخان و بخشی از بازار کرمانشاه، تکیه معاون الملک و تکیه بیگلربیگی صورت گرفته است.

رضایی در ادامه سخنانش اضافه کرد:

حمام حاج شهبازخان و حمام نظام نیز از جمله پروژه هایی هستند که با اعتبارات ملی کار بازسازی واحیاء آن ها در سالجاری آغاز شده و کماکان ادامه دارد. بعلاوه، کار ساماندهی محوطه تاریخی بیستون هم آغاز شده و ساماندهی پایگاه های طاق بستان و آناهیتا نیز به زودی آغاز می گردد.

به گفته این مسئول، برای بازسازی و احیاء چهار خانه تاریخی استان نیز 250 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده که با مشارکت مالکان این بناها کار انجام می گردد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 16 اردیبهشت 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2035

به "بازسازی خانه: بازسازی آثار تاریخی خسارت دیده از زلزله کرمانشاه شروع شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی خانه: بازسازی آثار تاریخی خسارت دیده از زلزله کرمانشاه شروع شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید