معرفی و راهنمای محله های استانبول

به گزارش ایران عکس، محله های استانبول

اگر علاقه مند به بازدید و گشت و گذار در شهر استانبول هستید و یا حتی می خواهید برای زندگی و یا کار به این شهر نقل مکان کنید، باید قبل از هر کاری با انواع محله های استانبول آشنا شوید تا بتوانید برترین و مناسب ترین اقامتگاه را برای خود در یک محله مناسب پیدا کنید. از طرفی شهر استانبول نیز مانند بسیاری از شهرهای سراسر جهان از محله هایی تشکیل شده است که بعضی برای دانشجویان مناسب هستند و بعضی برای خانواده ها، بعضی از محله ها به صورت سنتی و دست نخورده به جای مانده و بعضی دیگر بسیار مدرن و پر جنب و جوش هستند. در نتیجه این شما هستید که باید برترین محله را برای زندگی، کار و یا سرگرمی خود انتخاب کنید. از همین رو، همراه با آژانس خبرنگاران باشید تا در ادامه به آنالیز جامع محله های شهر استانبول بپردازیم.

معرفی و راهنمای محله های استانبول

تور استانبول، همه روزه با پروازها ترکیش و اقامت هتل های لوکس در لینک زیر:

معروف ترین محله های استانبول کدم اند؟

استانبول یکی از پر جمعیت ترین شهرها به شمار می آید که به صورت حدودی، جمعیت آن بالغ بر 15 میلیون نفر می باشد. بعلاوه، این شهر یکی از بزرگ ترین شهرهای دنیا نیز می باشد و بنابراین ممکن است برای افرادی که به زندگی در شهرهای کوچک عادت دارند و یا نمی توانند شلوغی های زیاد را تحمل نمایند، فضای مناسبی به شمار نیاید. با این حال، بهتر است در نظر داشته باشید که زندگی در شهر استانبول مانند زندگی در هر جایی می تواند با چالش هایی همراه باشد.

سیستم حمل و نقل شهر استانبول از کیفیت بالایی برخوردار است و بنابراین نباید نگران رفت و آمد بین محله های شهر استانبول باشید. بعلاوه، اگر به جهت اقامت به این شهر سفر می کنید بهتر است بدانید که محله های شهر استانبول که در قسمت آسیایی قرار دارند، دارای مکان های بیشتری برای اسکان می باشند و از قیمت های پایین تری نیز برخوردار هستند. شهر استانبول یک شهر شلوغ است و بنابراین برای سفر به این شهر باید خود را برای ترافیک و شلوغی های بیش از حد آماده کنید. برای آشنایی بیشتر شما عزیزان با محله های استانبول در ادامه فهرستی آورده ایم تا به یاری آن بتوانید مناسب ترین محله را قبل از اقدام به سفر، انتخاب نمایید.

  • بشیکتاش، استانبول مدرن | Besiktas

یکی از برترین و محبوب ترین محله های شهر استانبول، محله بشیکتاش می باشد، این محله در قسمت اروپایی شهر واقع شده است و با عبور از تنگه بسفر می توانید به آن برسید. زندگی در محله بشیکتاش بسیار پر جنب و جوش و رنگارنگ است و شما می توانید در بخش های مختلف این محله بازارهایی متنوعی را از جمله بازار قدیمی، بازار ماهی فروشان و انواع مراکز خرید را مشاهده نمایید. در بعضی از مواقع سال حضور دانشجویان در این محله بسیار پر رنگ می گردد و فعالیت های فرهنگی و زندگی شبانه این محله یکی از جذابیت های آن به شمار می رود. بناهای تاریخی باشگاه فوتبال، انواع تفریحات آبی و ساحلی، رستوران های لوکس، بارهای نوشیدنی مجهز و زیبا و اسکله های زیبا و پرشور کشتی ها از جمله تماشای های این محله به شمار می آیند. محله بشیکتاش یکی از لوکس ترین محله های استانبول می باشد و از همین رو هزینه های اقامت در آن می تواند برای بعضی از افراد بالا باشد.

برترین منطقه ها برای زندگی در بشیکتاش عبارت اند از:

  1. ببک
  2. لوازیم
  3. آکات
  4. آرناووتکوی
  5. کوروچسمه
  6. لونت
  7. اتیلر
  • محله کادیکوی؛ قلب شهر قدیمی استانبول | Kadıköy

محله کادیکوی یکی از محله های شهر استانبول است که در قسمت آسیایی این شهر قرار گرفته و بسیار پر جنب و جوش و پر از حس زندگی می باشد. این محله با دارا بودن ماهی فروشی ها، کافی شاپ ها، عتیقه فروشی ها و کتاب فروشی ها یکی از محله های مورد علاقه برای مسافران به شمار می آید. اگر قصد سفر به استانبول را دارید بهتر است بدانید که در روزهای سه شنبه در این محله بازارهای بزرگ بسیاری برگزار می شوند که جمعیت زیادی از بازدید نمایندگان به سمت آن جذب می شوند. از جمله ویژگی های مهم محله کادیکوی، وجود سیستم حمل و نقل مناسب نسبت به سایر محله های استانبول می باشد و تماشای های تاریخی و تفریحی بسیاری نیز در آن وجود دارد.

برترین منطقه ها برای زندگی در کادیکوی عبارت اند از :

  1. کادبستان
  2. فنرباغچه
  3. مودا
  4. سوادیه
  • بی اوغلو؛ محله ای پر جنب و جوش و هنری | Beyoğlu

بی اوغلو یکی از بزرگ ترین محله های استانبول به شمار می رود که با سفر به آن می توانید به راحتی متوجه سبک زندگی اروپایی ساکنان آن شوید و علاوه بر این از معماری 100 ساله اروپایی آن لذت ببرید. در محله بی اوغلو چندین مرکز مهم استانبول قرار گرفته است که عبارت اند از برج گالاتا، خیابان استقلال و میدان تقسیم. اگر علاقه مند به خرید هستید، باید بدانید که از سمت میدان تقسیم تا میدان استقلال مغازه های متنوع بسیاری برای خرید انواع و اقسام لوازم و خوراکی ها وجود دارند. از سمت محله بی اوغلو می توانید به راحتی و با استفاده از حمل و نقل عمومی شهر به مراکز تماشای و تاریخی اطراف استانبول بروید.

برترین منطقه ها برای زندگی در محله بی اوغلو عبارت اند از:

  1. گالاتا
  2. سیهان گیر
  3. آسمالی مسکیت
  4. کاراکوی
  • ساری یر | Sarıyer

محله ساری یر یکی از محله های شمالی استانبول به شمار می آید که در انتهای سواحل بسفر می توانید به آن دسترسی داشته باشید. محله ساری یر به ماهیگیری معروفیت دارد و هنوز هم می توانید رد ماهیگیری را در این شهر مشاهده نمایید. محلـه ساری یر یکی از اعیان نشین ترین محله های استانبول می باشد، به این علت که شرکت های بین المللی و خارجی بسیاری در آن تأسیس شده اند. از جمله منطقه ها تماشای و تاریخی این محله می توان به مواردی مانند نخلستان معروف امیرگان، موزه هانیم سدبرک و قلعه روملی اشاره نمود. حمل و نقل به وسیله لنج و قایق نیز به این منطقه امکان پذیر بوده و خوب است بدانید که ساری یر جزو پر ترافیک ترین محله های شهر استانبول می باشد.

برترین منطقه ها برای زندگی در محله ساری یر عبارت است از :

  1. Istinye
  2. Yenikoy
  3. Baltalimani
  4. Emirgan
  5. Tarabya
  • فاتح | Fatih

از بزرگ ترین محله های شهر استانبول می توانیم به محله فاتح اشاره کنیم، این محله به عنوان یک شبه جزیره تاریخی در نظر گرفته می گردد و می توانید بسیاری از مراکز تاریخی استانبول اعم از مراکز تاریخی دوره روم، بیزانس و عثمانی را در آن پیدا کنید. از مهم ترین تماشای های تاریخی این محله می توان به مواردی مانند مساجد (سلطان احمد و ایا صوفیه) کاخ قدیمی توپکاپی، بازار بزرگ آراستا، باسیلیکا سیسترن و میدان اسب دوانی اشاره نمود.

برترین منطقه ها برای زندگی در محله فاتح عبارت اند از :

  1. سلطان احمد
  2. امینونو
  3. فنر
  4. بالات
  • باکرکوی | bakirköy

باکرکوی یکی از محله های اروپایی استانبول می باشد که در ساحل مرمره قرار گرفته است. باکرکـوی را می توان قدیمی ترین محله استانبول به شمار آورد که بسیاری از افراد ساکن در آن، از جمله افراد قشر میانه جامعه می باشند. هزینه سفر و اقامت به این شهر بسیار مالی بوده و می توانید انواع و اقسام رستوران ها، کافه ها، باغ گیاه شناسی و مراکز خرید و تفریحی بسیاری را در آن پیدا کنید. فرودگاه آتاتورک استانبول نیز در این منطقه واقع شده است.

برترین منطقه ها زندگی در محله باکرکوی عبارت اند از :

  1. Yesilkoy
  2. Atakoy
  3. Florya
  • محله آتاشهیر | Ataşehir

محله آتاشهیر از دیگر محله های استانبول در بخش آسیایی این شهر می باشد، شما می توانید در این محله از انواع و اقسام پروژه های تازه و با کیفیت مسکونی و شبکه دقیق جاده ها در حال احداث و توسعه تماشا و بهره ببرید و با توجه به پیشرفت هایی که در این شهر اجرا شده است می توان آتاسهیر را یکی از پیشرفته ترین محله ها در سال های اخیر در شهر استانبول به شمار آورد.

  • سیسلی | Sisli

محله سیسلی نیز مانند چند محله دیگر در استانبول، یک محله بین المللی و پر جنب و جوش است که در قسمت اروپایی استانبول واقع شده. محله سیسلی را می توان معروف ترین محله استانبول به شمار آورد که دارای تماشای های بسیاری از جمله موزه ها، کلیساها، مساجد، خیابان های خرید پر جنب و جوش و مراکز خرید مشهور می باشد. در نظر داشته باشید که محله سیسلی یک محله اعیان نشین و گران قیمت می باشد.

برترین منطقه ها برای زندگی در محله سیسلی عبارت اند از : Nisantasi ،Tesvikiye ،Macka

  • اوسکودار | Üsküdar

محله اسکودار دقیقاً مقابل محله بشیکتاش استانبول قرار گرفته است و می توانید از کرانه های آسیایی بسفر به آن دسترسی پیدا کنید. اسکودار دارای تماشای های تاریخی و فرهنگی بسیاری از جمله برج Maidens Tower، تپه Camlica، نخلستان Fethi Pasha و اماکن تاریخی مانند مساجد قرن شانزدهم می باشد.

برترین منطقه ها برای زندگی در محله اسکودار عبارت اند از : Kuzguncuk ، Beylerbeyi ، Çengelköy

مقایسه منطقه ها استانبول از منظرهای مختلف

برترین راه برای پیدا کردن محله مناسب، مقایسه محله های استانبول با یکدیگر می باشد. از همین رو در ادامه قصد داریم محله های استانبول را از جنبه های مختلف مورد مقایسه قرار دهیم تا بتوانید برترین و مناسب ترین محله را بر اساس هدف خود پیدا کنید.

برترین محله های استانبول بر اساس شرایط زندگی و رفاه اجتماعی، آموزش و پرورش و بهداشت، زندگی اجتماعی، سیستم مناسب حمل و نقل و خدمات شهرداری عبارت اند از :

  1. بشیکتاش
  2. کادیکوی
  3. سیسلی
  4. کادیکوی
  5. مالتپه

برترین محله های استانبول بر اساس تماشای های تاریخی و فرهنگی، خدمات اجتماعی و فرهنگی و بعلاوه زندگی اجتماعی عبارت اند از:

  1. بشیکتاش
  2. کادیکوی
  3. بی اوغلو
  4. سیسلی
  5. ساریر

برترین محله های استانبول از نظر شرایط زندگی و رفاه اجتماعی، تعداد مراکز خرید و مسکن عبارت است از:

  1. بشیکتاش
  2. باکیر کوی
  3. سارییر
  4. کادیکوی
  5. بی اوغلو

برترین محله های استانبول بر اساس خدمات بهداشتی عبارت اند از :

  1. Kadikoy
  2. Sisli
  3. Fatih
  4. Maltepe

برترین محله های استانبول بر اساس زیست محیطی شهرداری های عبارت اند از :

  1. Sisli
  2. Gungoren
  3. Basaksehir
  4. Bayrampasa
  5. Besiktas

معرفی محله های مقرون به صرفه استانبول برای زندگی

بدون شک بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به ترکیه و اقامت در شهر استانبول را دارند، قصد دارند در سال های اولیه زندگی خود در محله های خوب و خوش قیمت زندگی نمایند. محله های مالی در استانبول کم نیستند و می توانید در فهرست زیر با این منطقه ها آشنا شوید.

  1. اسن یورت (Esenyurt)
  2. آرناو اتکوی (ARNAVUTKÖY)
  3. سیلیوری (Silivri)
  4. بیلیکدوزو (Beylikdüzü)
  5. سن کاکتپ (SANCAKTEPE)
  6. اوسیلار (AVCILAR)

بعلاوه خوب است بدانید که بسیاری از خانه هایی که در منطقه آسیایی استانبول قرار دارند از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند و اگر چه از قیمت های پایین ترین نسبت به اقامتگاه های اروپایی برخوردارند اما می توانید همان کیفیت یا چه بسا بالاتر را در منطقه های آسیایی پیدا کنید. با این حال، قیمت خانه ها با نزدیک شدن به سواحل بسفر و دریای مرمر افزایش می یابد.

  • برترین محله های استانبول کجاست؟

جالب ترین محله های استانبول ترکیه عبارت اند از :

  1. سلطان احمد، این محله نقطه عطفی معماری ترکیه می باشد.
  2. میدان تقسیم و خیابان استقلال
  3. گالاتا
  4. کاراکوی
  5. بشیکتاش
  6. بالات
  7. آرناووتکوی
  • زیباترین نقطه استانبول کدام است؟

زیباترین مکان های استانبول به توضیح زیر می باشند :

  1. مسجد ایاصوفیه، بزرگ ترین کلیسای جامع سابق دنیا.
  2. مسجد آبی، بزرگ ترین مسجد استانبول
  3. کاخ توپکاپی، معروف ترین کاخ ترکیه.
  4. کاخ دولما باغچه، کاخ سلطنتی و مدرن در ترکیه
  5. بازار بزرگ استانبول.
  6. بسفر
  7. برج گالاتا
  8. خیابان استقلال
  • معروف ترین مراکز تماشای استانبول کدام مراکز هستند؟

محبوب ترین مراکز شهر استانبول عبارت اند از :

  1. سجد کبود
  2. میدان سلطان احمد
  3. برج گالاتا
  4. بازار بزرگ
  5. تپه چاملیجا
  6. کاخ دولما باغچه
  7. دیوارهای تئودوسیان
  8. ایاصوفیه
  • برترین منطقه برای اقامت در ترکیه کدام منطقه است؟

برترین مکان ها برای اقامت در ترکیه :

  1. آلانیا
  2. آنتالیا
  3. کمر
  4. کاپادوکیه
  5. مارماریس
  6. بدروم
  7. استانبول

نتیجه گیری

در این مطلب با انواع محله های استانبول آشنا شدیم، با این حال، در نهایت این شما هستید که باید برترین محله را از نظر خودتان انتخاب نمایید و با توجه به بودجه و علاقه مندی هایی که دارید به آن نقل مکان کنید. بعلاوه برای آشنایی با منطقه ها تماشای و مراکز تفریحی شهرها و کشورهای دنیا، با خبرنگاران همراه باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 11 شهریور 1401 بروزرسانی: 11 شهریور 1401 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 2130

به "معرفی و راهنمای محله های استانبول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی و راهنمای محله های استانبول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید