نشریه IJMS دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایگاه استنادی MEDLINE نمایه شد

به گزارش ایران عکس، نشریه علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در پایگاه MEDLINE، یکی از بزرگترین و معتبرترین پایگاه های اطلاعاتی پزشکی دنیا، نمایه (Index) شد.

نشریه IJMS دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایگاه استنادی MEDLINE نمایه شد

به گزارش گروه استانهای خبرنگاران، نشریه علمی پژوهشی Iranian Journal of Medical Sciences با نام اختصاری IJMS و متعلق به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در پایگاه MEDLINE، یکی از بزرگترین و معتبرترین پایگاه های اطلاعاتی پزشکی دنیا، نمایه (Index) شد.

عباس رضائیان زاده، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تبریک این دستاورد علمی و سپاس از مدیر مسوول، سردبیر و اعضای هیئت تحریریه این نشریه گفت: IJMS دومین نشریه از مجموعه نشریات علمی پژوهشی این دانشگاه و دوازدهمین نشریه از مجموعه نشریات علوم پزشکی کشور است که در پایگاه MEDLINE نمایه می گردد.

رضائیان زاده اضافه نمود: این نشریه بعلاوه از سال 2011 میلادی در پایگاه اطلاعاتی PubMed Central نمایه شده و در حال حاضر نزدیک به 860 مقاله این نشریه در موتور جستجوی PubMed قابل مشاهده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: به استناد اطلاعات ارائه شده از سوی پایگاه PubMed Central، مقالات این نشریه از ابتدای سال 2021 میلادی (شماره ژانویه 2021 میلادی) در پایگاه MEDLINE هم قابل مشاهده است.

وی بعلاوه اعلام کرد: این نشریه که تمامی زمینه های علوم بالینی و پایه پزشکی را پوشش می دهد، به صورت دو ماهنامه و به زبان انگلیسی منتشر می گردد و دسترسی رایگان به مقالات آن در وبگاه نشریه به نشانی https://ijms.sums.ac.ir/ فراهم است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه بهبود کیفیت و ارتقای نمایه شدن نشریات علمی پژوهشی دانشگاه را یکی از رویکرد های گروه نشریات و کتب مدیریت اطلاع رسانی و منابع علمی این معاونت برشمرد و یاددآورشد: این موفقیت با پیگیری ها، ارزیابی های فنی و ارسال درخواست به پایگاه MEDLINE از سوی دفتر گروه نشریات و کتب و با همکاری دست اندرکاران این نشریه به دست آمده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1789

به "نشریه IJMS دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایگاه استنادی MEDLINE نمایه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشریه IJMS دانشگاه علوم پزشکی شیراز در پایگاه استنادی MEDLINE نمایه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید