نکاتی جالب از زندگی فینالیست مسابقات جهانی کشتی

به گزارش ایران عکس، در وزن 65 کیلوگرم امیرمحمد یزدانی در دور اول با نتیجه 10 بر صفر گابریل جاناتچ از اتریش را مغلوب کرد. وی در دور بعد با نتیجه 13 بر 3 مقابل سباستین ریورا از پورتوریکو به فزونی رسید و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. یزدانی در این مرحله مقابل کرزیستوف بینکوفسکی از لهستان با نتیجه 4 بر 2 به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 5 بر 4 علیبک عثمان اف از قرقیزستان را مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. یزدانی در دیدار فینال با ژاگیر شاکیف از روسیه مبارزه می کند.

نکاتی جالب از زندگی فینالیست مسابقات جهانی کشتی

آنچه اما نمی دانید این است که:

* زهرا یزدانی خواهر امیرمحمد هم در کشتی آلیش در وزن 60 کیلوگرم فعالیت دارد. او متولد 1377 است و از سال 94 کشتی را آغاز کرده است. کسب مدال طلا و نقره ایندورگیم (رقابت های داخل سالن) ترکمنستان در سال 96 و برنز قهرمانان جهان قزاقستان در سال 98 از جمله نام هایی است که خواهر امیر محمد کسب کرده است.

* شاید جالب تر شود وقتی بدانید داماد خانواده و همسر زهرا یزدانی هم یک قهرمان کشتی گیر است. علی شعبانی (زادهٔ 28 اردیبهشت 1374 در بابل) کشتی گیر آزادکار ایرانی است. او پیروز به کسب نام قهرمانی آسیا و همچنین مدال برنز قهرمانی زیر 23 سال جهان شده است.

* شعبانی هم قرار بود مسافر مسابقات جهانی نروژ شود اما در رقابت های انتخابی تیم ملی در وزن 97 کیلوگرم دو مرتبه با نتایج 3 بریک و 3 بر2 مغلوب مجتبی گلیچ شد و فرصت حضور در اسلو به همراه برادر همسرش را از دست داد.

منبع: خبرورزشی

منبع: فرارو
انتشار: 27 مهر 1400 بروزرسانی: 27 مهر 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1832

به "نکاتی جالب از زندگی فینالیست مسابقات جهانی کشتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نکاتی جالب از زندگی فینالیست مسابقات جهانی کشتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید