تحریم های جدید علیه روسیه به منافع اروپا لطمه می زند

به گزارش ایران عکس، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، اوایل روز آدینه (به وقت مسکو) سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه به صراحت بیان کرد در صورتیکه اتحادیه اروپا تحریم های جدیدی علیه روسیه وضع کند، مسکو در قطع روابط با بروکسل مسئله ای نخواهد داشت.

تحریم های جدید علیه روسیه به منافع اروپا لطمه می زند

با ما سفر کنید و با لحظه آخری اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

در همین ارتباط، شماری از قانونگذاران اتحادیه اروپا هشدار دادند که وضع هرگونه تحریم جدید علیه روسیه از سوی اتحادیه اروپا به رغم ایجاد تغییرات اندک در چارچوب بهبود امور ژئواستراتژیکی، احتمالاً بر اقتصاد این اتحادیه تأثیری منفی خواهد گذاشت.

آن دریا پیچلی عضو حزب لیگا ایتالیا و از اعضای مجلس اروپا گفت: اتحادیه اروپا باید درک کند که حتی اگر این تحریم ها به ضرر روسیه باشد، بر اقتصاد اروپا نیز اثر خواهد گذاشت. روابط تجاری روسیه و اروپا ظرف سالهای گذشته کاهش یافته و در شرایط کنونی و با وجود بحران عظیم اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا وضع تحریم های جدید به راستی اقدامی پوچ و مهمل است.

این قانونگذار ایتالیایی با یادآوری مجموعه تحریم های ضد روسی اتحادیه اروپا در سال 2014 در پی الحاق شبه جزیره کریمه، به این نکته اشاره نمود که روسیه توانست به وسیله تنوع بخشیدن به حوزه های اقتصادی و تجاری خود را با شرایط جدید وفق داده و تا اندازه ای بر آسیب ناشی از این تحریم ها غلبه کند.

وی در ادامه اضافه نمود که اتحادیه اروپا باید سیاست خود در قبال روسیه را به مصاحبه و همکاری تغییر دهد و اینکه با روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا انجام این کار بسیار سخت خواهد بود.

سیگبرت دروز عضو کمیته امور اتحادیه اروپا در مجلس آلمان نیز گفت که بروکسل به بهانه پرونده آلکسی ناوالنی منتقد سرشناس روس تحریم های جدیدی علیه روسیه وضع خواهد نمود.

وی در این باره گفت: تحولات اخیر در چارچوب روابط میان اتحادیه اروپا و روسیه بسیار هشداردهنده است. حزب آلترناتیو برای آلمان همیشه مخالف سیاست تحریم ها بوده، اما متأسفانه نیروهای صاحب نفوذ در بروکسل، برلین و پاریس به راستی تصور می نمایند که این تحریم ها می تواند روابط ژئواستراتژیکی را بهبود بخشد.

این قانونگذار آلمانی اظهار تأسف کرد که بسیاری از مقامات اتحادیه اروپا به جای استقبال از مصاحبه و همکاری با مسکو، هنوز در قالب جنگ سرد اندیشه می نمایند.

لازم به ذکر است که بعضی از کشورهای اروپای شرقی از جمله جمهوری چک، لهستان و رومانی به همراه سه کشور حوزه بالتیک پیوسته از مقامات بروکسل خواسته اند تا به بهانه پرونده ناوالنی پروژه خط لوله نورد استریم 2 را تحریم نمایند. این پروژه احداث خط لوله میان روسیه و آلمان که قرار است گاز روسیه را مستقیماً و از بستر دریای بالتیک به آلمان منتقل کند، در صورت اجرایی شدن بعضی از کشورهای مذکور و همچنین اوکراین را از درآمد قابل توجهی که از محل اخذ حق الزحمه ترانزیت کسب می نمایند، محروم می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اسفند 1399 بروزرسانی: 26 اسفند 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1499

به "تحریم های جدید علیه روسیه به منافع اروپا لطمه می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم های جدید علیه روسیه به منافع اروپا لطمه می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید