هنگ کنگ هنوز از مخمصه خارج نشده ، این آشوب، باید خاتمه یابد

به گزارش ایران عکس، نخست وزیر چین در دیدار با کری لام فرماندار هنگ کنگ در پکن اظهار داشت، این منطقه هنوز از مخمصه خارج نشده است و آشوب در هنگ کنگ باید انتها یابد.

هنگ کنگ هنوز از مخمصه خارج نشده ، این آشوب، باید خاتمه یابد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، لی کگیانگ نخست وزیر چین امروز دوشنبه با کری لام فرماندار هنگ کنگ که به پکن سفر نموده، دیدار و درباره ناآرامی های چند ماه اخیر در این جزیره رایزنی نموده است.

به نوشته رویترز، نخست وزیر چین در این دیدار با اشاره به ناآرامی های چندین ماهه در این جزیره خاطرنشان کرد، هنگ کنگ هنوز از مخمصه ناشی از آشوب و درگیری ها خارج نشده است.

دیدار لی کگیانگ با کری لام در حالی اجرا شده که فرماندار هنگ کنگ قرار است در جریان سفر 4 روزه خود به پکن، دیدار دوجانبه ای هم با شی جین پینگ رئیس جمهور چین داشته باشد.

نخست وزیر چین در دیدار با فرماندار هنگ کنگ به او گفت: حکومت منطقه اجرایی ویژه (هنگ کنگ) باید به کوشش های خود ادامه و طبق قانون، به خشونت و آشوب (در هنگ کنگ) انتها دهد و نظم را احیا کند.

اظهارات این مقام ارشد دولت مرکزی چین در شرایط مطرح شده که از اواخر خرداد ماه، هنگ کنگ به صحنه آشوب تبدیل شده است. معترضانی که در این جزیره ابتدا به لایحه استرداد مجرمین به دولت مرکزی چین اعتراض داشتند، بعد از لغو این لایحه همچنان به اعتراضات خشونت آمیز خود ادامه می دهند و خواهان آزادی های بیشتر و حتی برکناری کری لام فرماندار این منطقه شده اند.

معترضان هنگ کنگ هم اکنون خواهان جدایی کامل از چین شده اند و در مقابل نیز دولت چین نیز به کشور های غربی و به طور خاص آمریکا و انگلیس در مورد دامن زدن به اعتراضات هشدار داده و خواهان توقف مداخله در امور هنگ کنگ شده است.

سفر فرماندار هنگ کنگ به پکن که اولین سفر او بعد از شکست در انتخابات ماه گذشته محلی شورا ها در این جزیره خودمختار تحت حاکمیت دولت مرکزی چین اجرا شده، سبب بعضی حدس ها درباره احتمال تغییر در کادر رهبری منطقه هنگ کنگ شده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 دی 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 546

به "هنگ کنگ هنوز از مخمصه خارج نشده ، این آشوب، باید خاتمه یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنگ کنگ هنوز از مخمصه خارج نشده ، این آشوب، باید خاتمه یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید