پنتاگون پرواز بمب افکن بی 52 بر فراز دریای جنوبی چین را تایید کرد

به گزارش ایران عکس، پنتاگون اعلام نمود: یک فروند بمب افکن راهبردی بی 52 اخیرا در نزدیکی جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین پرواز نموده است.

پنتاگون پرواز بمب افکن بی 52 بر فراز دریای جنوبی چین را تایید کرد

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، در حالی که تنش بین پکن و واشنگتن بر سر مناطق مورد اختلاف و مناقشه در دریای جنوبی چین بالا گرفته است، پنتاگون رسما پرواز یک فروند بمب افکن راهبردی بی 52 را بر فراز این منطقه تایید کرده است.

پنتاگون تاکید نمود: بمب افکن بی 52 در طول پرواز بر فراز دریای جنوبی چین با نیروهای چینی در ارتباط بوده ولی به ماموریت خود ادامه داده است.

پیتر کوک سخنگوی پنتاگون در این باره گفت: ما پروازهای بی 52 را در حریم هوایی بین المللی در این منطقه از دنیا انجام می دهیم. یک فروند بمب افکن بی 52 بر فراز دریای جنوبی چین پرواز کرده ولی من در مورد تاریخ این پرواز مطمئن نیستم. البته در طول این پرواز کنترل نمایندگان چینی از روی زمین سعی داشتند تا به این هواپیما دسترسی پیدا نمایند ولی این هواپیما به ماموریت خود ادامه داده است.

آمریکا بارها اعلام کرده است که به این گونه عملیات ها بر اساس قوانین بین المللی ادامه خواهد داد. اقدام آمریکا در استقرار ناوشکن یو اس اس لاسن در نزدیکی سواحل مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، پس از آن است که باراک اوباما و ژی جین پینگ روسای جمهور دو کشور نتوانستند در جریان ملاقات اخیر در کاخ سفید به توافق روشنی در مورد شرایط دریای جنوبی چین دست یابند.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد.فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

پ

منبع: تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 659

به "پنتاگون پرواز بمب افکن بی 52 بر فراز دریای جنوبی چین را تایید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پنتاگون پرواز بمب افکن بی 52 بر فراز دریای جنوبی چین را تایید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید