تور چین: پکن: تمدید استارت، 3 مهم است اما کافی نیست

به گزارش ایران عکس، به گزارش خبرنگاران به نقل از ریانووستی، فو کانگ مدیر بخش کنترل تسلیحات وزارت خارجه چین امروز سه شنبه در یک نشست خبری خاطرنشان کرد که پکن تمدید پیمان استارت -3 (START-3) به وسیله روسیه و آمریکا را گامی بسیار مهم می داند، اما معتقد است که این مسئله به تنهایی کافی نیست و دو ابرقدرت هسته ای باید به کاهش برگشت ناپذیر زرادخانه های هسته ای خود ادامه دهند.

تور چین: پکن: تمدید استارت، 3 مهم است اما کافی نیست

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

وی در این باره گفت: ما متوجه شدیم که روسیه و ایالات متحده در حال اجرا گفتگویی راهبردی هستند. اولاً می خواهم بگویم که چین از تمدید پیمان استارت -3 که گام بسیار مهمی است و آمریکا در دوران دولت دونالد ترامپ با آن مخالفت می کرد، استقبال می نماید. ثانیاً ما باور نداریم که این مسئله کافی باشد، زیرا حتی پس از تمدید این پیمان، ایالات متحده و روسیه با هم بیش از 90 درصد از سلاح های هسته ای موجود روی زمین را در اختیار دارند.

وی تاکید نمود که همچنان اجماعی بین المللی بر سر این مسئله وجود دارد که روسیه و ایالات متحده باید به کاهش زرادخانه های هسته ای خود به شیوه ای غیرقابل برگشت و الزام آور قانونی ادامه دهند.

کانگ در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا پکن به گفتگوهای یادشده می پیوندد یا خیر، گفت: چنانچه دو ابرقدرت هسته ای به کاهش (زرادخانه هسته ای شان) ادامه دهند، ما راضی می شویم به این گفتگوها ملحق شویم البته اگر آنها به سطح ما کاهش دهند. این مسئله را بارها گفته ایم و این موضع ما است.

معاهده استارت -3 در 5 فوریه 2011 لازم الاجرا شد. طبق مفاد این پیمان، هر یک از طرفین زرادخانه های هسته ای خود را کاهش خواهند داد تا در طی هفت سال و بعلاوه در آینده، تعداد کل این تسلیحات از 700 موشک بالستیک قاره پیما، موشک های بالستیک در زیردریایی ها و بمب افکن های سنگین و بعلاوه هزار و 550 کلاهک و 800 پرتابگر مستقر و غیر مستقر. تجاوز نکند.

در اوایل سال 2021، اندکی پس از روی کار آمدن دولت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، این معاهده بدون تغییر برای پنج سال دیگر تمدید شد. دولت قبلی آمریکا تمدید توافق یادشده را به تعویق انداخته بود که تهدیدی برای فروپاشی کل سیستم ثبات رهبردی به شمار می آمد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1974

به "تور چین: پکن: تمدید استارت، 3 مهم است اما کافی نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: پکن: تمدید استارت، 3 مهم است اما کافی نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید