پیشرفت 80درصدی پروژه سامان دهی و مرمت امام زاده سلطان علاءالدین آوج

به گزارش ایران عکس، پروژه سامان دهی و مرمت بنای تاریخی امامزاده سلطان علاء الدین واقع در شهرستان آوج با 80 درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

پیشرفت 80درصدی پروژه سامان دهی و مرمت امام زاده سلطان علاءالدین آوج

جهت دریافت خدمات تعمیرات ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابطعمومی ادارهکل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی قزوین، امیر ارجمند معاون میراث فرهنگی این اداره کل با اعلام این خبر گفت: عملیات اجرایی سامان دهی و مرمت بنای تاریخی امامزاده سلطان علاء الدین واقع در 20 کیلومتری شمال غربی شهرستان آوج از اواخر تیرماه امسال شروع شده است.

او اضافه کرد: تاکنون با اجرای اقدامات مرمتی مانند بازسازی کف سکوها و پله های اطراف بنا شامل تخلیه بندهای قدیمی و بندکشی مجدد، برچیدن بخش های آجری فرسوده سطوح عمومی و اصلاح و اجرای مجدد آن ها، بازبینی، پاکسازی و مرمت کانال های دفع رطوبت و ساخت و نصب ناودان برای راهنمایی آب باران و آب های سطحی، پروژه با 80 درصد پیشرفت فیزیکی تحت نظارت کارشناسان مرمت این اداره کل در حال اجرا است.

امامزاده سلطان علاء الدین در 20 کیلومتری شمال غربی آوج و بر روی صفه ای به ارتفاع یک متر ساخته شده است. ایوان بلند ورودی با پوشش کاربندی به فضای داخل بقعه می رسد که چهار اتاق کوچک پلان چلیپایی آن را کامل می نماید.

این بنا در تاریخ 77/8/9 با شماره 2139 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 23 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 451

به "پیشرفت 80درصدی پروژه سامان دهی و مرمت امام زاده سلطان علاءالدین آوج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشرفت 80درصدی پروژه سامان دهی و مرمت امام زاده سلطان علاءالدین آوج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید