کامرانی فر: به این نتیجه رسیدیم که حضور تماشاگران در بازی با کره به نفع فوتبال ما نیست

به گزارش ایران عکس، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال وظیفه اش این است که از فوتبال حفاظت کند و ما دیدیم حضور تماشاگران در بازی ایران و کره جنوبی نمی تواند به نفع فوتبال ما باشد.

کامرانی فر: به این نتیجه رسیدیم که حضور تماشاگران در بازی با کره به نفع فوتبال ما نیست

به گزارش خبرنگاران، حسن کامرانی فر در گفت وگوی تلفنی با برنامه فوتبال برتر درباره حضور تماشاگران در بازی ایران - کره جنوبی گفت: ابتدا باید این مطلب را یادآوری کنم و آنهم اینکه فدراسیون فوتبال این آمادگی را دارد که بازی با کره تماشاگر داشته باشیم، در 21 سپتامبر به فیفا ایمیل زدیم. ما جلسات زیادی برگزار کردیم هم در داخل و هم در خارج از فدراسیون فوتبال تا شرایطی را فراهم کنیم که از حضور تماشاگر بهره مند باشیم. وزارت بهداشت و دیگر ارکان در جلسات بودند. در این راستا بحث واکسیناسیون وجود داشت و یک بحث دیگر هم انجام تست های PCR بود و انجام این تست ها یک میزان به لحاظ قیمت برای تماشاگران سنگین بود و باید یک میزان بحث زیرساخت ها را رعایت می کردیم.

وی ادامه داد: در نهایت یکسری ایمیل ها و نامه ها از فیفا به ما زده شد و ما باید اطلاع رسانی می کردیم. فدراسیون فوتبال وظیفه اش این است که از فوتبال حفاظت کند. ما به جایی رسیدیم که دیدیم حضور تماشاگران در این بازی نمی تواند به نفع فوتبال ما باشد. یک میزان بحث زیرساخت ها و یکسری از مسائل دیگر وجود داشت که مطرح کردن آن در برنامه تلویزیونی شاید صلاح نباشد، ولی ما خیلی کوشش کردیم که تماشاگران را در ورزشگاه داشته باشیم و به این نتیجه رسیدیم که تماشاگران در ورزشگاه حضور نداشته باشند و از همه مردم بابت این موضوع عذرخواهی می کنیم. خیلی کوشش کردیم، ولی در نهایت نتوانستیم تماشاگران را در ورزشگاه داشته باشیم. اتفاقات و نتایج خوبی برای تیم ملی رقم خورده است و ما نخواستیم حاشیه ای به وجود بیاوریم. ما فرصت داریم تا برای بازی های تیم ملی در دو ماه آینده شرایط مدنظر فیفا جهت حضور تماشاگران را فراهم کنیم.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال درباره VAR و اختلافاتی که با شرکت تحت قرارداد AFC به وجود آمده است، توضیح داد: یکی از بحث های مهم در VAR این است که کشورها تأییدیه فیفا را بگیرند. خیلی از کشورها به فیفا یادآور شدند که زمان طولانی برای این فرایند در نظر گرفته شده است. فدراسیون فوتبال اما توانست تأییدیه VAR را بگیرد و یک قدم رو به جلو داشته است. از طرف دیگری AFC با شرکت هاکای قرارداد دارد و ما هم کوشش کردیم با این شرکت برای بازی های تیم ملی قرارداد ببندیم، اما به علت اینکه شرکت هاکای اعلام نمود نمی تواند در ایران کار کند ما به سمت شرکت دیگری رفتیم که مورد تأیید فیفاست و توانستیم ورزشگاه آزادی را به سیستم VAR مجهز کنیم. ما برای اینکه زودتر به VAR برسیم احتیاج به تجهیزات کامل داشتیم و فدراسیون فوتبال خیلی کوشش کرد و جلسات زیادی برگزار کردیم و با شرکت های زیادی مکاتبه داشتیم.

وی ادامه داد: این سیستم VAR خیلی به ما یاری می نماید تا داوران مان را به خوبی آموزش دهیم. ما باید به AFC و فیفا اعلام می کردیم که برای VAR کوشش نموده ایم، در صورتی می توانستیم نشان دهیم که در این زمینه درست کار نموده ایم که یک شرکت مورد تأیید فیفا را به کشورمان بیاوریم و فدراسیون فوتبال این کار خوب را انجام داد و ما اعلام نمودیم که آمادگی استفاده از سیستم VAR را داریم و برای این بازی هم به علت بحث های حقوقی که AFC با شرکت هاکای دارد، موافقت نشد و نمی توانیم استفاده کنیم. پیش بینی فدراسیون فوتبال این بود که برای سیستم VAR هر چه زودتر قرارداد ببندد و ما تمام شرایط را فراهم و اتاق VAR را هم تجهیز کردیم. ما تصمیم گیرنده نهایی نبودیم و AFC و فیفا تصمیم گیرنده نهایی بودند، ولی باید بگویم که ما تمام کوشش مان را انجام دادیم.

کامرانی فر راجع به آغاز رقابت های فصل نو لیگ برتر بیان کرد: سازمان لیگ برنامه ریزی لازم را انجام داده است. با توجه به اینکه لیگ فشرده ای خواهیم داشت و بعلاوه بازی های تیم امید را هم پیش رو داریم، باید تعامل خوبی بین باشگاه ها و فدراسیون فوتبال وجود داشته باشد. هرچه لیگ ما منظم تر برگزار گردد به بازی های تیم ملی یاری می نماید تا بازیکنان با شرایط بهتری در تیم ملی حضور داشته باشند.

سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال در خصوص مسائل تیم امید از قبیل مسائل خروجی بازیکنان و تعامل بین باشگاه ها و تیم امید گفت: ما جلسات زیادی با دوستان در حوزه نظام وظیفه داشتیم و همواره این عزیزان به تیم های ملی ما خیلی یاری کردند و کنار تیم های ملی بودند. در بحث تیم امید هم با صحبت هایی که داشتیم قول مساعد دادند تا مثل گذشته در کنار تیم باشند و در بحث خروج از کشور بازیکنان با یاری دوستان مان در حوزه نظام وظیفه مسئله ای نداشته باشیم.

وی درباره قضاوت داور بازی ایران و کره جنوبی توضیح داد: داور عمانی با توجه به اینکه چندین سال بازی های بزرگ را قضاوت نموده است، برای این بازی هم که یکی از سخت ترین بازی های این گروه حساب می گردد، انتخاب شده است. انتخاب تیم داوری این ملاقات نشان می دهد که حساسیت بازی ایران و کره بالاست. صندلی فوتبال ایران نشان می دهد که داوران قوی باید بازی های تیم ملی را قضاوت نمایند. داور عمانی دوندگی زیادی دارد و به صحنه ها خیلی نزدیک است. امیدواریم فردا یک قضاوت خوب را از داور بازی ببینیم.

کامرانی فر در پاسخ به این سؤال که داوران VAR چه کسانی هستند؟، گفت: با توجه به اینکه VAR در بازی فردا تأثیری ندارد، اجازه دهید درباره این موضوع صحبتی نکنیم و بعد از بازی با کره حتماً درباره این موضوع صحبت خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: iranpixfa.ir شناسه مطلب: 1844

به "کامرانی فر: به این نتیجه رسیدیم که حضور تماشاگران در بازی با کره به نفع فوتبال ما نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کامرانی فر: به این نتیجه رسیدیم که حضور تماشاگران در بازی با کره به نفع فوتبال ما نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید